Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@12:29:26 GMT

علت مرگ ۳۵ راس قوچ در جنوب خراسان رضوی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۲۸۲۱

به گزارش ایلنا، محمد یوسف نژاد گفت: به دلیل بروز و گسترش این بیماری‌ها در یک ماه قبل ۲۰ راس قوچ و میش در عرصه‌های حفاظت شده محیط زیست این شهرستان تلف شدند.

وی ادامه داد: نمونه‌هایی از پیکر این گونه‌های جانوری برای بررسی بیشتر به دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی‌مشهد ارسال شد که بیماری‌های انگلی علت بروز آن تشخیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: برای جلوگیری از همه گیری این بیماری بین سایر گونه‌های جانوری علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه نسبت به دفن گونه‌های تلف شده اقدام شد و مراتب توسط محیط زیست و دامپزشکی در دست بررسی و نظارت است.
 
مجتبی رضا نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست بحستان نیز گفت:  ۱۵ راس قوچ و میش در این شهرستان بر اثر بیماری انگلی براکسی تلف شدند.
 
اتلاف گونه‌های محیط زیست در گناباد و بجستان بازتاب زیادی در بین مردم و فضای محازی این شهرستان‌ها داشت و موجب بروز نگرانی‌هایی در این زمینه شد.
 
گستره حفاظت شده محیط زیست و شکار ممنوع گناباد و بجستان بیش از ۵۵۰ هزار هکتار است و از مهمترین گونه‌های جانوری این مناطق می‌توان به قوچ، میش، کل، بز، تیهو، گربه پالاس، روباه، کفتار و انواع پرندگان نظیر هوبره و کبک اشاره کرد.
 
 گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرندگان خراسان رضوی محیط زیست مرگ مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از تشکیل ۳۵۷ پرونده تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید غیر مجاز استان طی سال‌گذشته خبر داد.

سعید شهند در گفت و گو با ایسنا افزود: در بازه زمانی مذکور، ۳۶۷ نفر متخلف این حوزه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی در ادامه گفت: همچنین طی سال گذشته ۲۴۹ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز از متخلفین ضبط و تحویل مراجع ذیربط شد. 

شهند از اخراج ۱۷۰۰ راس دام از مناطق تحت مدیریت محیط زیست خبرداد و افزود: بیش از ۲۵۵ هکتار از اراضی تحت مدیریت و حاشبه تالاب‌ها اطفای حریق شد. 

مدیرکل محیط زیست استان اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۴ تخلف زیست محیطی در بستر فضاس مجازی کشف شد. 

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی از تنوع زیستی و حیات وحش منحصر به فردی در کشور برخوردار است، تصریح کرد: ۵۶ گونه پستاندار وحشی، ۵۸ گونه خزنده، ۶  هزار راس چهارپای وحشی در زیستگاه‌های استان زندگی می‌کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی
  • نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی صادر شد
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • اولین گوساله گوزن زرد ایرانی سال جدید در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • ۴ گربه‌سان چهارمحال و بختیاری کدام‌اند؟
  • «آق‌داغ» زیستگاه ایمن پلنگ ایرانی
  • دوکشته و دومصدوم در حادثه رانندگی محور یونسی - بجستان