Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،محمد محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: کودکان آسیب پذیرترین گروه جامعه هستند و در معرض بیماری‌ها و هجوم انواع ناگواری‌ها، فشار‌ها و مشکلات ناشی از سبک زندگی کنونی و تطبیق ناپذیری لطافت کودکانه با برخی شرایط موجود قرار دارند و در این میان کودکانی که در شیرخوارگاه‌ها و خانه‌های کودکان ونوجوانان شبه خانواده اقامت دارند به دلیل شرایط خاص، به مراقبت‌های ویژه بهداشتی و سلامت نیازمند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه کودکانی که بنا به هر علت بطور دائم یا موقت سرپرست خود را از دست می‌دهند و با معرفی مقام قضایی به سازمان بهزیستی سپرده می‌شوند دوران سختی رابواسطه تاملات روحی سپری می‌کنند، تصریح کرد: برای تمامی فرزندانمان در مراکز شبه خانواده علاوه بر توجه به رشد جسمانی و تغذیه آنها، در مورد مهارت‌های زندگی و توانمندسازی همه جانبه، اطلاعات و آموزش‌های لازم ارائه می‌شودو خدمات روانشناسی و توجه به رشد روحی کودکان نیز در دستور کار قراردارد

این مقام مسئول اظهار کرد: شیر خوارگاه و کلیه خانه‌های کودکان و نوجوانان تحت نظارت بهزیستی در محدوده مناسب فرهنگی، اجتماعی شهر با امکان دسترسی سریع و آسان به مراکز پزشکی، درمانی، آموزشی، انتظامی، وآتش نشانی قرار گرفته است تا فرزندان از آسیب‌ها و مشکلات جسمی و روحی در امان بوده و بستر مناسبی برای تعالی و رشد همه جانبه آن‌ها فراهم گردد.

محمدی افزود: بهزیستی کودکان و نوجوانان واجد شرایط را با شیوه‌های مختلف مورد حمایت قرار می‌دهد که شامل مواردی، چون کودکان و رها شدن توسط والدین یا بدسرپرست و بی‌سرپرست بودن است که در این صورت حضانت آن‌ها با بهزیستی بوده و به صورت شبانه روزی در مراکز تحت پوشش بهزیستی نگهداری می‌شوند.

او در مورد مشوق‌هایی که هر ماه به کودکان ارائه می‌شود، گفت: هزینه‌ای تحت عنوان یارانه مراکزبصورت ماهیانه نزدیک به ۵ میلیون ریال برای هر کودک تحت پوشش در نظر گرفته شده و به مراکز پرداخت می‌شودو در این میان نقش کمک‌های مردمی و مشارکت خیرین برجسته است

او در مورد ترخیص فرزندان از بهزیستی گفت:فرزندان پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی و رفتن به سربازی (فرزندان پسر) و یافتن شغل با درآمد مناسب و بیمه و توانایی روحی و روانی جهت تشکیل زندگی مستقل از بهزیستی ترخیص می‌شوند و بعد از ترخیص نیز تا ۵ سال از خدمات پس از ترخیص بهره مند می‌شوند.   انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراکز بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ مریم طرزی- ژاپن کشوری است با میراث فرهنگی غنی و فلسفه‌هایی منحصربه‌فرد که پتانسیل این را دارد که نگاه ما را به جهان در جهت بهبود وضعیت زندگی تغییر دهد.

در اینجا 6 مفهوم ثابت شده طی زمان را که به نظر باورنکردنی می رسند، از این گنجینه کهن حکمت شرقی خدمت تان تقدیم می کنیم. مفاهیمی که بینش های ارزشمندی را در مورد بهزیستی، ذهن آگاهی و رشد شخصی به دست می دهند.

این مفاهیم خردمندانه کمک مان می کنند تا پیچیدگی‌های زندگی مدرن را با فضل و هدفمندی بیشتری و در کمال آرامش دنبال کنیم. با ما همراه باشید.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

_____________________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*مزایای ورزشِ مجازی برای کودکان

*کنترل روانشناختی والدین چگونه به شکست‌های تحصیلی و اجتماعی فرزندان منجر می‌شود؟

*وابستگی چيست و چگونه زندگی ما را به بند می‌کشد؟

*با کج‌خلقی کودکان چه کنیم؟ +توصیه‌های کاربردی

*تنبیه بدنی فرزندان؛ اشتباهی که نباید تکرار کرد (+ 5 روش‌ جایگزین)

*با بی‌حوصلگی بچه‌ها چه کنیم؟ + پنج گام برای رفع بی‌حوصلگی

*چرا فرزندپروری هلی‌کوپتری مردود است؟ +تست و توصیه‌های کاربردی

*هنر چگونه رشد کودکانمان را جهت می‌دهد +6 توصیه برای کارخلاقۀ کودکان در منزل

*چگونه با کودکانمان دربارۀ کرونا و خطرات آن صحبت کنیم؟

*پرورش تفکر انتقادی در کودکان: چرا باید پرسش‌های بچه‌ها را جدی بگیریم؟

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی