Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمکی گفت: هم اکنون بسیج ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در سه استان به صورت پایلوت در حال برگزاری می باشد که در سال ۹۹ برای جامع محور کردن آموزش پزشکی کشور به صورت کشوری انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «سعید نمکی» در مراسم تقدیر از دست اندرکاران بسیج ملی فشار خون کشور گفت: یکی از مشکلات کشورهایی که از بیماری های واگیردار رهایی می یابند، افتادن به چاه بیماری های غیر واگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ما در 30 سال پیش برای کنترل بیماری های غیر واگیر اداره کل بیماری های غیر واگیر را ایجاد کردیم تا بیماری های مهمی مانند دیابت، حوادث جاده ای، فشار خون بالا و بیماری های بهداشت روان مهار شوند.

 

وی افزود: هم اکنون ما در سال 380 هزار مرگ در کشور داریم که 100 هزار مرگ به دلیل پر فشاری خون و عوارض ناشی از این قاتل خاموش می باشد.

 

نمکی با بیان اینکه ما بررسی کردیم تا ببینیم چقدر می توانیم به تخت های بیمارستانی کشور اضافه کنیم، افزود: هرچند ما در مناطق کم برخوردار باید امکانات بهداشت و درمان خود را اضافه کنیم اما برای مهار بیماری هایی مانند فشار خون بالا باید به فرهنگ سازی و گسترش و آگاهی جامعه روی بیاوریم.

 

وزیر بهداشت افزود: عدم اطلاع بسیاری از مبتلایان به فشار خون از ابتلای خود به بیماری باعث شده بود تا افراد در معرض بیماری های سکته های قلبی و قلبی و عروقی و نارسایی کلیه قرار گیرند و ما در بسیج ملی فشار خون به دنبال این بودیم تا فشار خون 20 میلیون نفر از افراد جامعه مورد بررسی و کنترل قرار گیرد که خوشبختانه 30 میلیون نفر از افراد کشور مورد بررسی قرار گرفتند که دستاورد بزرگی بود.

 

نمکی افزود: ادامه این حرکت بزرگ ملی برای حائز اهمیت است و نباید از آموزش مردم غفلت کرد و این افراد باید با استمرار خدمت رسانی مواجه باشند. و پرونده الکترونیک سلامت باید یکی از مواردی است که باید در این راستا به کار گرفته شود.

 

وی افزود: طرح بعدی وزارت بهداشت، بسیج ملی هر خانه یک پایگاه سلامت می باشد که هم اکنون توسط وزارت بهداشت شروع شده است.

 

وی افزود: ما درصدد هستیم تا در آینده دیابت و سایر بیماری های واگیر و غیر واگیر را برای اجتماعی کردن نظام سلامت دنبال نماییم.

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد نماز جمعه خطبه های نماز جمعه مسجد اصفهان اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی هر خانه یک پایگاه سلامت بسیج ملی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش دو پایگاه سلامت در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رئیس مرکز بهداشت کیش در مراسم گشایش دومین مرکز خدمات جامع سلامت کیش، گفت: این مرکز با حضور دو پزشک، شش مراقب سلامت و ماما، واحد بهداشت محیط، نمونه گیری و واحد پذیرش فعالیت می‌کند.

اسدالله احمدی افزود: این مرکز با هدف افزایش خدمات دهی و دسترسی راحت خانواده‌های ساکن در مرکز شهر در مجاورت کلینیک امام علی (ع) راه اندازی شده است.

وی گفت: پایگاه سلامت خانواده منطقه نوبنیاد نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

سرپرست توسعه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم گشایش مرکز خدمات جامع سلامت فارابی گفت: ششصد و چهل و یک خانه بهداشت فعال در استان به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

حدادی افزود: صد و هفتاد و نه مرکز خدمات جامع سلامت فعال در استان هرمزگان خدمات بهداشتی را به مردم ارائه می‌کنند.

وی افزود: پزشک براساس جمعیت جزیره کیش در مراکز  خدمات سلامت مستقر شده است و هفته آینده نیز یک پزشک به جمع پزشکان مراکز خدمات سلامت کیش اضافه خواهد شد.

مدیر امور بانوان منطقه آزاد کیش نیز، گفت: پایگاه سلامت خانواده مادر و کودک در منطقه مهستان بهره برداری شد.

عالمه خسروی افزود: در این پایگاه سلامت پایدار در چهار بعد سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی براساس شاخص‌های ملی و بین المللی پرداخته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • طرح«سلامت خانواده و نظام ارجاع» از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»