Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@15:13:53 GMT

سومین جلسه کمیته دستمزد هم بی‌نتیجه ماند

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۴۰۹۹

سومین جلسه کمیته دستمزد هم بی‌نتیجه ماند

 سومین نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار با حضور نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی و دولت در حالی برگزار شد که به گفته مقامات کارگری این جلسه هدف خاصی را دنبال نکرده و صرفا برگزاری جلسه بوده است.

به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار، در این جلسه گروه کارگری به دنبال تعیین رقم سبد هزینه معیشت خانوارهای کارگری بودند و به دلیل تغییراتی که اخیرا در قیمت برخی کالاها از جمله بنزین صورت گرفته بود بر تعیین رقم هزینه معیشت اصرار داشتند ولی گروه کارفرمایی مسیر جلسه را به سمت و سوی دیگری پیش برده و مباحث دیگری را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم دستمزد در قیمت تمام شده کالا موضوعی بود که کارفرمایان در این جلسه پیش کشیده بودند در حالی که قرار بود این جلسه به تعیین رقم سبد هزینه معیشت کارگران بپردازد.

سومین نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار بدون آنکه به موضوع اصلی جلسه و تعیین رقم سبد هزینه کارگران اشاره‌ای داشته باشد به دلیل ورود به مباحث غیر مرتبط بدون نتیجه پایان یافت. پیش از این در دومین جلسه کمیته دستمزد نیز قرار بود به راهکارهای ترمیم حقوق و دستمزد و تقویت معیشت جامعه کارگری پرداخته شود اما اختلاف نظر گروه کارفرمایی و کارگری این جلسه را هم بی نتیجه گذاشت.

بی نتیجه ماندن سومین جلسه کمیته دستمزد در شرایطی است که سال گذشته در چهارمین نشست کمیته دستمزد، نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت بر اساس گزارش مراجع رسمی آماری، تحقیقات میدانی کمیته‌های مزد از وضع معیشت خانوار در مناطق و استان‌های مختلف و محاسبه تورم کالاهای اساسی سبد معیشت کارگران، به عدد سه میلیون و ٧٥٩ هزار و ۲۰۰ تومان به عنوان هزینه معیشت یک خانوار کارگری با میانگین ٣.٣ نفره رسیده و آن را مبنای تعیین دستمزد سال ۹۸ کارگران اعلام کرده بودند.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1336049

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حقوق و دستمزد کار کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه فنی ایران و کویت برگزار شد (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم ملی از ساعت 17:30 دقیقه در سومین بازی مرحله گروهی در شرایطی به مصاف کویت می‌رود که صعودش به دور بعدی قطعی شده، اما نتیجه این مسابقه در سرنوشت افغانستان که به‌صورت همزمان با بحرین بازی خواهد کرد، تاثیرگذار است و از سوی دیگر می‌تواند دیدار مناسبی برای پوشش نقاط ضعف و قوت تیم باشد که در دو بازی قبلی به ویژه در خط دفاعی نمایش منسجمی نداشته است.

ایران در نخستین بازی خود در دور مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۲۴ با نتیجه ۳-۱ مقابل افغانستان و در دومین بازی ۵-۳ برابر بحرین پیروز شد. باید دید در سومین دیدار وحید شمسایی و شاگردانش چه نمایشی خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • حال کارگران خوب است!
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • خوفی که به جان کارگران افتاد | کاهش حقوق در صورت تعطیلی پنجشنبه ها
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • جلسه فنی ایران و کویت برگزار شد (عکس)
  • جدیدترین خبر درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد
  • افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر