Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید رجبی فروتن با انتشار یادداشتی از تودیع آخرین مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری نوشت و خبر داد با این تودیع تشریفات انحلال و یا ادغام این موسسه به مراحل پایانی نزدیک شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ این صاحب نظر و مدیر اسبق شبکه نمایش خانگی در نوشتاری در سایت شخصی‌اش نوشت:« هفته گذشته با تودیع آقای مهدی یزدانی از سازمان سینمایی عمر مدیریتی آخرین مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری به پایان رسید و تشریفات انحلال و یا ادغام این موسسه به مراحل پایانی نزدیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یزدانی» که برای دومین بار اداره موسسه رسانه های تصویری را در عمر بیست و شش ساله این موسسه عهده دار شده بود، این بار برخلاف گذشته تلاش کرد تا زمینه فعالیت را برای بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم کند و با حذف تصدیگری موسسه ای وابسته به دولت، میدان را یکسره در اختیار فعالان خصوصی قرار دهد.

شاه بیت اقدامات یزدانی و همکارانش در دو سال گذشته مشروعیت بخشی به فعالیت موسسات و مراکز عرضه برخط ویدیویی به گونه درخواستی بود که در یکسال اخیر با مناقشه حقوقی نیز همراه شد زیرا صدا و سیما تلاش کرد تا انحصارش را تا این عرصه نیز امتداد بخشد.

یزدانی در شرایطی سازمان امور سینمایی را ترک می‌کند که هنوز چگونگی نقش آفرینی دولت و سازمان امور سینمایی در زمینه صدور مجوز به موسسات خصوصی نمایش آنلاین فیلم و سریال و نظارت برآنها به نقطه روشنی نرسیده است و مدتهاست که مجوز جدیدی برای این دسته از شرکتها صادر نشده است.

کوچک سازی دولت و قطع همکاری دهها تن از کارکنان شاغل در موسسه رسانه‌های تصویری البته با جلب رضایت آنها کار سختی بود که یزدانی به خوبی از عهده آن برآمد و هزینه های پشتیبانی سازمان را در قیاس با اعتبارات حمایتی آن در این بخش کاهش داد. حقوق اینترنتی بسیاری از فیلم‌های ایرانی و خارجی موجود در آرشیو موسسه به صورت رسمی به ناشران اینترنتی سپرده شد و تعامل خوبی بین ناشران نسخه فیزیکی و اینترنتی در زمینه سرمایه گذاری مشترک برای تولید محنوای اختصاصی(سریال) برقرار شد که ثمره آن در سریال‌های اخیر شبکه نمود یافته است.

موسسه رسانه‌های تصویری که طیفی وسیعی از فعالیت‌ها را به اقتضای نیاز دوران و کمی هم زیاده خواهی های مدیران وقتش بر عهده گرفته بود و بدش نمیآمد همزمان در نقش تهیه کننده فیلم، مجری جشنواره، تامین و توزیع ویدیو، مبارزه با تکثیر و عرضه فیلم غیرمجاز و فروشگاه داری ظاهر شود، سرانجام تعطیل شد و بخشی از وظایف آن به دیگر موسسات سازمان و دوایر ستادی آن منتقل شد.

و بدین گونه بدرود با آخرین مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری رقم خورد.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موسسه هنرهای تصویری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزون ۸ در صد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، حمید جبلی رییس سازمان صدا و سیما در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (هشتم فروردین ۱۴۰۳) هیات دولت با حضور خبرنگاران گفت: بعد از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب جلسه کارشناسی در حوزه برنامه ریزی صدا و سیما تشکیل شد .از سویی شورای معاونان به طور مفصل برای راه های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم بحث و بررسی کردند.

وی افزود: در نتیجه مقرر شد مصادیق مشارکت مردم در افزایش تولید معین شود و همچنین قوانین و اسناد بر زمین مانده که تحقق شعار سال منوط به اجرای آن است، در دستور کار فوری قرار گیرد.

جبلی در خصوص مواردی که می تواند به تحقق شعار سال کمک کند، بیان‌کرد: نحوه تولیدات رسانه ملی با کمک و مشارکت مردم تا قبل از پایان هفته دوم فروردین توسط مسئولان و کارشناسان این سازمان بررسی می شود.

وی‌ با اشاره به سند تحول رسانه ملی، اذعان کرد: براساس سند تحول رسانه ملی امسال و در ایام تعطیلات نوروزی دو تنوع قابل توجه شامل تنوع در تولیدات برنامه ها اعم از برنامه های سرگرمی و نوروزی و حضور میهمانان در برنامه ها داشتیم.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار کرد: به همین دلیل براساس بازخوردهای اولیه امسال افزایش بیش از ۸ درصدی مخاطبان برنامه های نوروزی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

جبلی متذکر شد: هزینه های برنامه ها به صورت معمول در قالب قرارداد کلی شبکه با تهیه کننده و حامی مالی است و جزئیات قرارداد ها، در اختیار این سازمان نیست و با پرداخت های غیر معقول موافق نیستیم. رویه های غلط که از دوره های قبل صدا و سیما رواج داشته به تدریج در دست اصلاح است.

کد خبر 6063531

دیگر خبرها

  • خبرنگاران کارنامه اعمال مسئولان را گزارش کنند
  • افشاگری سردبیر سابق؛ ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • شبکه ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • صعود ۳۰ درصدی سهام رسانه‌های اجتماعی ترامپ
  • دو اثر جدید اسما الحسنی توسط گروه محمد رسول الله(ص) منتشر شد
  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزیون ۸ در صد افزایش یافت
  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزون ۸ در صد افزایش یافت
  • امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان
  • ثبت خاطرات نوروز و ماه رمضان با نماد‌های نوروزی در ناژوان
  • ثبت خاطرات نوروز و ماه رمضان با نماد‌ها و المان‌های نوروزی در ناژوان