Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@18:10:01 GMT

رشد ۶ درصدی سطح زیر کشت گندم در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۵۶۳۳

رشد ۶ درصدی سطح زیر کشت گندم در استان قزوین

ایسنا/قزوین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری کشت گندم در مزارع استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد رشد داشته است.

فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، اظهار کرد: در سال زراعی جاری برنامه ابلاغی کشت گندم برای استان ۱۴۵ هزار و ۶۹۶ هکتار بوده که خوشبختانه با افزایش شش درصدی نسبت به برنامه ابلاغی ۱۴۵ هزار و ۶۹۶ هکتار گندم در مزارع کشاورزی استان کشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این میزان کشت در مزارع گندم آبی و دیم با تلاش بیش از ۱۳ هزار گندم‌کار و با نظارت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی استان انجام‌شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، خمسه تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۴۷ هزار و ۷۶۴ هکتار از اراضی زراعی آبی (۱۰۰ درصد تحقق برنامه ابلاغی) و ۱۰۶ هزار و ۶۹۲ هکتار از اراضی زراعی دیم (۱۰۹ درصد تحقق برنامه ابلاغی) به زیر کشت گندم رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام اینکه درمجموع ۸۰ درصد از کشت گندم استان به روش‌های مکانیزه انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: با مساعد بودن شرایط جوی و به‌کارگیری به‌موقع توصیه‌های فنی کارشناسان توسط زارعین امیدواریم شاهد تولیدی در حدود ۳۲۰ هزار تُن گندم در استان باشیم تا بتوانیم گام مؤثری در مسیر خودکفایی تولید این محصول راهبردی در کشور برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیاء ۳۵ واحد پرواربندی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس دام در لرستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۳۵ واحد پرواربندی دام به ظرفیت حدود ۱۰ هزار رأس ظرف چندماهه اخیر فعال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، سعید اسدالهی با اشاره به اینکه گوشت قرمز در کنار گوشت مرغ مهم‌ترین منابع تأمین کننده پروتئین حیوانی مورد نیاز بدن انسان هستند، اظهار کرد: به طور کلی در کشور سالیانه حدود یک میلیون تن گوشت قرمز تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در سال گذشته بیش از ۳۲ هزار تن گوشت قرمز در استان لرستان تولید شد که حدود ۹ هزار تن از این محصول به استان‌های دیگر چه به صورت لاشه و چه به صورت دام زنده صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان به خشکسالی‌های سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ و حذف دام‌های مولد توسط دامداران اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت تولید گوشت قرمز معاونت بهبود تولیدات دامی دو برنامه کمی و کیفی را برای احیای دام‌های مولد و در نتیجه تولید گوشت قرمز و شیر خام را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است.

اسدالهی با اشاره به برنامه‌های کمی و کیفی در راستای افزایش تولید گوشت قرمز در استان، گفت: در برنامه‌ریزی کمی، فعال سازی واحدهای راکد، نیمه فعال و در حال ساخت از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است که حاصل آن فعال سازی ۳۵ واحد پرواربندی به ظرفیت حدود ۱۰ هزار رأس در چند ماهه اخیر بوده است.

وی ادامه داد: در بحث کیفی نیز دو برنامه اساسی با اخذ اعتبارات ریالی لازم از تهران در سال ۱۴۰۳ در دست برنامه‌ریزی است.

اسدالهی با اشاره به اینکه توزیع رایگان اسپرم گاوهای دو منظوره با تأکید بر تولید گوشت قرمز یکی از برنامه‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی است، افزود: در مرحله اول ۳۰۰۰ دز و در مرحله دوم ۲۰۰۰ دز بین تلقیح گیران گاوها به صورت رایگان برای استفاده در دامداری‌های روستایی توزیع شده و در مرحله سوم نیز ۵۰۰۰ دز توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در زیر بخش دام سبک برای بهره‌گیری از توان تولیدی گوسفندانی که در داخل فصل آبستن نمی‌شوند و عملاً به صورت خشک در گله باقی می‌مانند بحث اجرای عملیات همزمان‌سازی فحلی گوسفندان در خارج فصل به عنوان یک راهبر امید بخش برای افزایش بره‌گیری از دام‌های سبک قسر در رفته و همچنین بهبود کارایی گله داری در دستور کار قرار گرفته است.

اسدالهی بیان کرد: بر این اساس امسال در سطح ۲۰ هزار رأس از گوسفندان استان کار همزمان‌سازی فحلی برای اهداف ذکر شده برنامه‌ریزی شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه‌های گسترده‌ای که مطرح شد یک جهش اساسی در سالی که بنا به منویات رهبر به سال جهش تولید با کمک مردم نام‌گذاری شده است بتوانیم یک جهش اساسی در تولید گوشت قرمز داشته باشیم.

کد خبر 745259

دیگر خبرها

  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • احیاء ۳۵ واحد پرواربندی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان
  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی