Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه باید محور توسعه و ابزار کارآمد در خدمت هدایت های کلان راهبردی فرهنگی باشد. ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در هفدهمین جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر راه اندازی مدارس عالی مهارت، آمایش رشته های تحصیلی و جابجایی رشته‌ها متناسب با ظرفیت و استقبال در بخش های مختلف استان بوشهر، گفت: باید پردیس عسلویه بوشهر راه اندازی شود و همچنین می توان با جابجایی رشته‌های تحصیلی متناسب با برنامه های استان، تغییرات اثرگذاری را ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تولید بذر و تجربیات موفق در این زمینه، اظهار داشت: تولید بذر گوجه فرنگی و ساخت کارخانه در بوشهر نیز امکان پذیر است.

طهرانچی با بیان اینکه کسب و کارهای دانش بنیان باید به صورت تخصصی فعال شوند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و مهیا بودن بسترهای لازم، طرح توسعه بوشهر (سما و بازار فناوری) در کنار دیگر طرح ها اجرایی شود، همچنین صنایع وابسته مانند مرکز فناوری بسته بندی، رشته های مرتبط با صنایع غذایی و نظیر آن نیز می تواند پاسخگوی نیاز استان، دانشگاه و اشتغال باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاریخچه و قدمت فرهنگی استان بوشهر، تصریح کرد: بوشهر، سرزمین شهید رئیسعلی دلواری است. این شهید معزز برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی به کشور به پا خواست. امر به معروف و نهی از منکر نباید ترک شود، چرا که ترک این واجب موجب ذلت خواهد شد. دشمنان به دنبال فتح فرهنگی سرزمین ما هستند و تسلیم شدن در برابر فرهنگ غرب به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وی با تأکید بر اهمیت تعلیم و تربیت، گفت: تقویم آموزشی دانشگاه، برگزاری منظم و به موقع کلاس های درس و برنامه ریزی دقیق آموزشی باید بسیار جدی انجام شود.

شیخ عطار: آقازاده‌‌ها در لندن و امارات به بهانه دانشگاه آزاد جولان می‌دادند/ رئیس واحد دانشگاه آزاد سه برابر سفیر ایران حقوق می‌گرفتشیخ الاسلام در دانشگاه آزاد سمت گرفترئیس دانشگاه آزاد: حوزه و دانشگاه‌ به گفت‌وگو بسنده کردندتمدید مهلت نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد

طهرانچی خاطرنشان کرد: استان بوشهر توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان الگوی تنظیم سند دانش بنیان اقتصاد آمایشی ایران انتخاب شده و اولین استانی است که سند توسعه آن تصویب شده است، در این سند نباید نقش دانشگاه آزاد اسلامی مغفول بماند.

وی با تأکید بر اینکه متناسب با مزیت‌های منطقه‌ای، سند توسعه تدوین و نیازها در آن دیده شود، ادامه داد: باید مأموریت های خاص برای دانشگاه آزاد اسلامی تعریف شود. نگاه دولتی باید کنار زده شود و برنامه های اثرگذار دانشگاه را به جامعه معرفی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه تنها بستر آموزش نبوده، بلکه بستر تعلیم و تربیت است، گفت: ظاهر و محیط تعامل بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه به دلیل برخی سیاست های اشتباه در گذشته، دانشگاه با چالش های مالی مواجه شده، افزود: باید انضباط بخشی و جلوگیری از اسراف و هدر رفت سرمایه را سرلوحه کار خود قرار داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هر استان و هر بخش از کشور دارای یک مزیت خاص و منحصر به فرد است، اظهار داشت: در همین استان بوشهر، خارگ، عسلویه و دیگر بخش ها ویژگی هایی دارند که باید به آن توجه کرد و بر اساس ظرفیت های آنها برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید محور توسعه و ابزار کارآمد و در خدمت هدایت های کلان راهبردی فرهنگی و توسعه علم و فناوری و اشتغال دانش بنیان باشد، گفت: تحقق این مهم از مدارس باید شروع شود. مدارس ما باید با اخلاق خاص توأم شوند و هر مدرسه یک خصوصیت داشته باشد.

طهرانچی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی است با سرمایه های عظیم اجتماعی که باید بر این مسأله تأکید و به طور جدی کار کرد، ادامه داد: باید به دانشجویان امید بخشید تا در برابر این فشارهای همه جانبه خسته نشده و با قدرت به تحصیل علم و دانش بپردازند.

انتهای پیام/

R1011173/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد

دانشگاه گیلان اعلام کرد: با حکم محمدعلی زلفی گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمد دوستار به سرپرستی این دانشگاه منصوب شده است.

در این حکم انتصاب آمده است: انتظار می‌رود با اتکاء به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبرد‌های اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کار‌آفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محور‌های سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

محمد دوستار (متولد سال ۱۳۵۰ در رشت) دانش‌آموخته رشته مدیریت و عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه گیلان با مرتبه دانشیار است که از سوابق اجرایی او می‌توان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان گیلان، ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی و مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه گیلان اشاره کرد.

وزیر علوم همچنین طی نامه‌ای جداگانه از تلاش‌های فرید نجفی، رئیس سابق دانشگاه گیلان که از ۲۱ آذر ۱۴۰۰ مسئولیت دانشگاه گیلان را به عهده داشت، قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • اهدای ۲ قطعه زمین به متراژ ۶ هزار مترمربع برای اجرای برنامه‌های دانشگاه آزاد بوشهر
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • بخشنامه متناقض دانشگاه آزاد برای حجاب! | آقای طهرانچی کلاهتان را بالاتر بگذارید 
  • طهرانچی: عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • طهرانچی: معاونت فرهنگی باید نقش هدایت‌گری و جهت‌دهی در تربیت عالم داشته باشد
  • بانوان فعال و دانشجویان دختر وارد فضای اشتغال دانش‌بنیان می‌شوند