Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، اصغر آهنی‌ها درباره وضعیت پرداختی کارفرمایان مشاغل سخت و زیان آور، اظهار داشت: متأسفانه برخی از مشاغل در حالی در گروه مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفتند که به هیچ وجه، ماهیت سخت و زیان آوری ندارند.

وی ادامه داد: این موضوع علاوه بر اینکه هزینه مازاد و بار مالی زیادی به کارفرمایان تحمیل می‌کند، کار را به نحوی هدایت می‌کند که وقتی نیروی کار به نقطه بلوغ و بهره وری می‌رسد، باید از بازار کار خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کارفرمایی شورای عالی کار افزود: علاوه بر این، در گذشته سهم ۴ درصد مشاغل سخت و زیان آور در یک چارچوب معمول و منطقی از کارفرما دریافت می‌شد؛ اما اکنون این اتفاق نمی‌افتد و با محاسباتی که انجام می‌شود، عملاً سهم کارفرمایان به ۱۰ درصد رسیده که رقم بسیار بالایی است.

آهنی‌ها با اشاره به ضرورت بازنگری جدی در مشاغل سخت و زیان آور تاکید کرد: آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور، باید در قالب چارچوب و ضوابط دقیقی که بر اساس آن، منابع مدیریت شوند، مورد بازنگری قرار گیرد.

عضو هیأت مدیره کانون عالی کارفرمایان همچنین با اشاره به سلب مسئولیت شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی در پرداخت حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور افزود: این موضوع چالش‌هایی را در حوزه شرکت‌های پیمانکاری به وجود آورده و بسیاری از شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی مانند شهرداری‌ها، ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آوری را برای کارگران خود پرداخت نکردند و این هزینه به دوش پیمانکار جدید که بخش خصوصی است، منتقل می‌شود.

این فعال کارفرمایی ادامه داد: در مشاغلی که پیمانکار تغییر می‌کند، باید کارفرمای اصلی سهم حق بیمه سخت و زیان آوری را پرداخت کند؛ این در حالی است که در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که موعد بازنشستگی این کارگران فرارسیده؛ اما خبری از پیمانکاران اصلی نیست و این بار مالی به پیمانکار جدید منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: مشاغل سخت و زیان آور کارفرمایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بعضی مفسران نظر خود را بر ترجمه تفسیری قرآن تحمیل می‌کنند
  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور
  • بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد
  • ادعای یک خبرنگار اقتصادی؛ استقلال را به بانک زیان‌ده دادند!
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان
  • امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • درباره دستمزد ۱۴۰۳ / افزایش حقوق کارگران باطل می شود ؟
  • شناسایی اتباع غیر مجاز در گیلان