Web Analytics Made Easy - Statcounter

همراهی اعضای کانون‌های مساجد با بزرگداشت حماسه ۹ دی، پیوستن خطیب مسجدالاقصی به مخالفان پیمان «سیداو» و برگزاری دوره‌های «تربیت مربی کودک» در مسجد جامع امام صادق(ع) ازجمله اخبار حوزه مسجد در ۷ دی‌ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر اخبار این حوزه در هفتمین روز از دی ماه ۹۸:

 

همراهی اعضای کانون‌های مساجد با بزرگداشت حماسه ۹ دی/آمادگی ۱۳۰۰ کانون مسجدی برای ایام فاطمیه

 

 

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به حضور اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در راهپیمایی و اجتماعات روز نهم دی در مساجد و هیئات مذهبی، اظهار کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد همواره در خدمت به نظام و در لبیک گویی به مقام معظم رهبری پا به پای مردم و هموطنان در این صحنه های انقلابی و اساسی نظام حضور داشته و از دستاوردهای انقلاب و نظام دفاع کرده و می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران افزود: ملّت ایران در روز نهم دی ماه سال 1388 با حضور آگاهانه و مقتدرانه و بیعت دوباره با آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظّم رهبری حماسه ای جاودان و به‌یادماندنی در تاریخ انقلاب آفریدند و نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن، محاسبات دشمنان را بر هم ریخت.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های ایام فاطمیه در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با مشارکت ائمه جماعات مساجد استان تهران و بسیج مساجد برنامه های گسترده مذهبی و فرهنگی را در این ایام برگزار خواهند کرد، تا ضمن برگزاری مراسم عزاداری، از این طریق گامی در جهت توسعه، ترویج و نشر معارف و سبک زندگی فاطمی بردارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران از آمادگی 1300 کانون فرهنگی هنری مساجد استان تهران برای بزرگداشت ایام فاطمیه خبر داد.

 

طرح مشترک مسجد و کلیسا در نیویورک برای محرومیت‌زدایی

 

 

به نقل از «goodnewsnetwork»، یک کلیسا و مسجد و در نیویورک در ایام کریسمس برای کمک به خانواده های کم در آمد به هم ملحق شدند.

 

کلیسای «وستبری» و مرکز اسلامی «لانگ آیلند» در روز کریسمس، غذای گرم برای خانواده های نیازمند و فقیر فراهم و کمک های مالی را به این خانواده ها ارائه کردند.

 

این مسجد و کلیسا همچنین شرایطی را برای ارائه مشاوره و خدمات بهداشتی به خانواده های نیازمند، فراهم کردند.

 

«مخیط احمد» از اعضای مرکز اسلامی «لانگ آیلند» در این باره گفت: ما پزشکان بسیار زیادی داریم که می توانند به خانواده های کمدرآمد کمک کنند.

 

وی افزود: شرایطی را برای چک آپ کامل پرشکی رایگان برای افرادی که نیاز مالی دارند، مهیا کرده ایم تا از وضعیت سلامت خود باخبر شوند.

 

یکی دیگر از اعضای مسجد «لانگ آیلند» هم گفت: ما دین را یک مرز نمی دانیم بلکه آن را عاملی برای کمک به یکدیگر می شناسیم.

 

وی افزود: ما می خواهیم پیوند و علقه ای را میان همه ادیان ایجاد کنیم و فکر می کنم وقتی این اتفاق بیفتد، انسانیت معنا پیدا می کند.

 

اعضای مسجد و کلیسای نیویورک در آغاز سال نوی میلادی امیدوارند همکاری آنها در انجام این کار خیر بتواند الهام بخش دیگران باشد تا اختلافات خود را در سال پیش رو در جهت کمک به دیگران، کنار بگذارند.

 

خطیب مسجدالاقصی به مخالفان پیمان «سیداو» پیوست

 

 

به نقل از «روسیا الیوم»، «یوسف ابوسنینه»، خطیب مسجدالاقصی در خطبه های نماز جمعه اعلام کرد: با پیمان «سیداو» (کنوانسیون امحای کلیه اشکال تبعیض علیه زنان یا کنوانسیون رفع هر گونه تبعیض علیه زنان) مخالف است، زیرا با شریعت اسلامی منافات دارد.

 

وی افزود: در ارتباط با قانون سیداو باید بگوییم که منظور روشن است و ما مسلمان هستیم و هر آنچه نیاز ما بوده در دین، قرآن و سنت نبوی(ص) آمده است و از آن دست برنخواهیم داشت.

 

خطیب مسجدالاقصی در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: ما با پیمان سیداو و هر آنچه در آن است، مخالفیم.

 

یوسف ابوسنینه در پایان از علما و حاکمان مسلمان خواست با این پیمان که مخالف اسلام است، مخالفت خود را اعلام کنند.

 

گفتنی است، کنوانسیون امحای کلیه اشکال تبعیض علیه زنان یا کنوانسیون رفع هر گونه تبعیض علیه زنان، یک معاهده بین‌المللی است که در ۱۸ دسامبر ۱۹۷۹ مورد پذیرش مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار گرفت و در ۳ سپتامبر ۱۹۸۱ (سی روز پس از تودیع بیستمین سند تصویب یا الحاق) به اجرا درآمد.

 

از بین اعضای سازمان ملل تاکنون تنها چهار کشور ایران، سومالی، سودان، تونگا به این کنوانسیون ملحق نشده‌اند. دو کشور ایالات متحده آمریکا و پالائو هم کنوانسیون را امضاء کرده ولی هنوز به آن نپیوسته‌اند.

 

برگزاری دوره‌های «تربیت مربی کودک» در مسجد جامع امام صادق(ع)

 

 

دوره های تربیت مربی کودک در مسجد جامع امام صادق(ع) برگزار می شود.

 

این دوره ها با همکاری معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران و با همکاری امور مساجد ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد در مسجد جامع امام صادق(ع) برگزار می شود.

 

سرفصل های این دوره های آموزشی شامل روانشناسی رشد، روش های تغییر و اصلاح رفتار کودکان، تربیت جنسی کودکان و بازی درمانی در کودک است که در محورهای ویژگی ها، نیازها و روش های برخورد با کودکان 3 تا 6 ساله، فنون تقویت رفتارهای مثبت، فنون کاهش رفتارهای منفی، زمینه ها، عوامل، راهکارها و نیز انواع بازی ها، تکنیک های بازی درمانی برگزار می شود.

 

در این دوره ها اساتیدی همچون حجت الاسلام مهکام، مبین صالحی و حجت الاسلام شهیدی حضور دارند و شرکت کنندگان در این دوره ها از مزایای همچون تخفیف ویژه فعالان فرهنگی و گواهی پایان دوره بهره مند می شوند.

 

دوره تربیت مربی کودک از 12 دی ماه به مدت چهار هفته در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 تا 16 عصر در مسجد جامع امام صادق(ع) برگزار می شود.

 

یادآور می شود، مسجد جامع امام صادق(ع) در بلوار ارتش، بلوار اوشان، میدان شهرداری، خیابان شهید شفیعی واقع شده است.

 

حمله ۸۹۷ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در هفته گذشته

 

 

به نقل از «فلسطین آنلاین»، رسانه های عبری گزارش دادند: هفته گذشته حدود ۹۰۰شهرک نشین صهیونیستی با حمایت نظامیان این رژیم به مسجدالاقصی حمله کردند.

 

رسانه های عبری گفتند: نیروهای امنیتی از ۸۹۷ شهرک نشین که در طول هفته گذشته به مسجدالاقصی وارد شدند، حمایت کردند.

 

بنابراین گزارش، مقامات صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ میلادی «باب المغاربه» را تحت سیطره خود دارند و از سال ۲۰۰۳ میلادی به شهرک نشینان اجازه داده اند تا از این در وارد مسجدالاقصی بشوند.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس وابسته به اداره اوقاف اسلامی اردن که مسئول مدیریت این مسجد است، بارها خواستار توقف حملات شهرک نشینان به مسجدالاقصی شده اند، ولی مقامات صهیونیستی به این اظهارات توجهی نکرده اند.

 

پلیس رژیم صهیونیستی در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 7 و نیم صبح به مدت چهار ساعت و در نوبت بعدازظهر نیز به مدت یک ساعت و نیم اجازه ورود شهرک نشینان صهیونیست را به این مسجد داده است.

 

شهرک نشینان از سمت «باب المغاربه» به مسجدالاقصی حمله می کنند و از سمت «باب السلسله» خارج می شوند.

 

کنفرانس «نقش مساجد در رفاه جوامع اسلامی» در لاهور برگزار می ‌شود

 

 

«علی‌اکبر رضایی‌فرد»، رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با «طاهر مسعود قاضی»، رئیس گروه علوم اسلامی دانشگاه «گاریزون» دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در ابتدای این دیدار، هیأت دانشگاهیان از بخش‌های مختلف خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و به‌ ویژه کتابخانه اقبال لاهوری بازدید کردند و امکانات و محتوای آن را بسیار مفید و قابل استفاده خواندند.

 

طاهر مسعود قاضی در سخنانی، گفت: دانشگاه گاریزون لاهور به عنوان مرکز آموزش، پژوهش، نوآوری، محیطی بسیار مناسب جهت کسب آخرین دانش تشکیل شده است تا دانشجویان بتوانند در زمینه حمایت از جامعه و توسعه ملی مشارکت داشته باشند.

 

رئیس گروه علوم اسلامی دانشگاه گاریزون ادامه داد: گروه علوم اسلامی در سال 2014 میلادی فعالیت‌های خود را آغاز کرده و تعداد 8 استاد برجسته علوم اسلامی اکنون در این بخش وظایف تدریس را بر عهده دارند.

 

وی افزود: در این بخش رشته‌هایی چون علم قرآن، علوم الحدیث، قانون اساسی اسلام ، زبان عربی و ... در مقطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، پیش دکتری و دکتری تدریس می‌شود.

 

طاهر مسعود قاضی اظهار کرد: گروه علوم اسلامی هر ساله به مناسبت‌های مختلف سمینار و برنامه‌های مختلفی را در دانشگاه برگزار می‌کند و اکنون نیز در تاریخ 30 الی 31 دسامبر 2019 میلادی مصادف با (9 و 10 دی‌ماه) یک کنفرانس بین‌المللی دو روزه تحت عنوان «نقش مساجد در رفاه جوامع اسلامی» را برگزار می‌کند.

 

وی با دعوت از نماینده فرهنگی کشورمان برای حضور در کنفرانس «نقش مساجد در رفاه جوامع اسلامی» گفت: برای این کنفرانس تعداد زیادی از محققان، مقالات خود را از کشورهایی چون مصر، هند، بنگلادش، پاکستان، اردن و ... ارسال کرده‌اند.

 

نمایش آثار و کتیبه‌های فارسی منقوش بر مساجد جهان

 

«رضایی‌فرد»، رئیس خانه فرهنگ کشورمان در لاهور نیز گفت: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور به منظور گسترش و ترویج روابط علمی، فرهنگی و هنری دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان با دانشگاه، دانشکده‌ها و مراکز علمی مختلف ایالت پنجاب روابط بسیار خوب و نزدیکی دارد و برنامه‌های مختلفی را به منظور استحکام این روابط اجرا کرده است.

 

وی افزود: با مشارکت گروه علوم اسلامی کنفرانس بین‌المللی «سید علی هجویری» در دانشگاه گاریزون برگزار کردیم که با استقبال بسیار مردم مواجه شد.

 

بنابر گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رضایی‌فرد از آمادگی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور را برای گسترش روابط علمی و فرهنگی دو جانبه با دانشگاه گاریزون خبر داد.

 

وی در پایان پیشنهاد داد: در حاشیه این کنفرانس بین‌المللی، نمایشگاهی از آثار و کتیبه‌های فارسی منقوش بر مساجد جهان به نمایش درآید.

 

مراسم بزرگداشت ۹ دی در مسجد الله برگزار می‌شود

 

 

مراسم بزرگداشت «نهم دی ماه؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» دوشنبه، نهم دی ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد الله برگزار می شود.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا حدادپور جهرمی»، نویسنده فعال در مکتب انقلاب اسلامی سخنران این مراسم است.

 

این گزارش می افزاید، این مراسم به همت پایگاه بسیج و  شورای فرهنگی مسجد الله و ناحیه مقاومت بسیج قدس تهران بزرگ برگزار می شود و طی آن از فعالان بسیجی و فرهنگی این مسجد نیز تقدیر به عمل می آید.

 

یادآور می‌شود، مسجد الله در تهران، جاده مخصوص کرج، کوی بیمه، خیابان شهید آزمون نیا (بیمه دوم)، واقع شده است.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد حماسه 9 دی خبرگزاری شبستان اردبیل نماز جمعه استان بوشهر طرح ملی فهما اصفهان خطبه های نماز جمعه بسته خبری مساجد جهان حماسه 9 دی فعالیت های مسجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل