Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هشترود از صدور حکم تعزیری و فرهنگی توسط دادگاه کیفری مراغه به دو متخلف زیست محیطی خبر داد.

حمید غفاری گفت: شعبه 102 دادگاه کیفری در مراغه در اقدامی تعزیری-فرهنگی، مجازات دو نفر از متخلفین به نگهداری سلاح شکاری غیر مجاز را به 400 ساعت خدمات رایگان به محیط زیست بدل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این متهمان که در محدوده شهرستان، سلاح شکاری غیر مجاز حمل می‌کردند، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شده و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هشترود گفت: قاضی نوقربانی، رئیس شعبه 102 دادگاه کیفری مراغه با در نظر گرفتن شرایط متخلفان و با هدف فرهنگ سازی به جای پنج ماه حبس تعزیری، ضمن حکم ضبط سلاح‌های غیرمجاز به نفع دولت، متهمان را به 400 ساعت خدمات عمومی رایگان به نفع محیط زیست محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست هشترود، نحوه فعالیت و نظارت بر حسن اجرای دستور قاضی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هشترود اعلام شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی متخلفان محیط زیست قانون جایگزین حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با توجه به اجرای مأموریت‌های پیشگیرانه یگان حفاظت محیط زیست و طرح‌های آموزش محیط زیست به ویژه طرح پرچمداری آموزش نیروهای مسلح، تخلفات زیست محیطی نسبت به سال ۱۴۰۱ هفت درصد کاهش یافت.

او افزود: پارسال در جهت حفاظت از محیط زیست استان ۱۲۱ پرونده تخلفاتی تشکیل و از این تعداد ۲۱ مورد مختومه شده است.

حاتمی با بیان اینکه یک مورد از این تخلفات در بستر فضای مجازی کشف و رصد شد عنوان کرد: ۲۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال میزان ضرر و زیان وارده تخلفات زیست محیطی در سطح استان بوده که تاکنون از این میزان حدود ۱۴ میلیارد و ۸۳۱ میلیون و ۴۴۶ هزار ریال وصول شده و مابقی در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید

دستگیری شکارچیان غیربومی با کشف ۸ لاشه گوشت شکار در بشرویه

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: پارسال ۹۵ قبضه سلاح از متخلفان زیست محیطی در خراسان جنوبی کشف و ضبط شد که از این تعداد ۱۰ قبضه غیرمجاز و ۸۵ قبضه مجاز بود.

او ادامه داد: همچنین پارسال ۱۰ هزار و ۲۲۸ ادوات شکار و صید شامل انواع دوربین شکاری، چاقو سلاخی و انواع مهمات سلاح گلوله زنی و ساچمه زنی از متخلفان کشف و ضبط شد.

حاتمی اظهار کرد: در این مدت ۶۳ مورد شکار غیرمجاز پستانداران، زنده گیری پستانداران ۲۳ مورد، شکار غیرمجاز پرنده ۵۲ مورد، زنده گیری پرندگان ۵۴ مورد، شروع به شکار ۳۲ مورد و ۵ مورد نیز نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده به ثبت رسید.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان