Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدرضا حسینی‎بروجنی معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به منظور بررسی مشکلات و معضلات روستای واجد ارزش فرهنگی ـ تاریخی بُنه‎وار شهرستان لالی و ساماندهی، مرمت و احیای بافت روستایی، نشستی به این منظور در محل اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: این جلسه با حضور عبدالله حسینی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری خوزستان، گودرز تُرکی‎زاده فرماندار لالی، مهدی امرائی رئیس صندوق کارآفرینان امید خوزستان، سید حکمت‎اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، فرهاد قنواتی معاون کمیته امداد خوزستان و معاونان بنیاد مسکن، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان برپا شد.

حسینی بروجنی تصریح کرد: در این جلسه نحوه ساماندهی و احیای روستای واجد ارزش فرهنگی تاریخی "بُنه‎وار" در شهرستان لالی طی بررسی شد و ۶ مصوبه از سوی حاضران در نشست به تصویب رسید و مواردی از جمله روش تهیه ضوابط مربوط به ساماندهی و احیای روستا، مطرح و درخصوص آن‎ها بحث و تصمیم‎گیری شد.

این مقام مسئول با بیان این‎که نمایندگان میراث فرهنگی و بنیاد مسکن درخصوص نحوه اجرایی شدن ساماندهی و احیای روستا نظرات خود را ابراز کردند، ادامه داد: مقرر گردید کارگروه تخصصی درخصوص رفع خطر بنا‌های با ارزش روستا تشکیل و الگو‌های مرمتی درخصوص آن‎ها تهیه شود.

احمدرضا حسینی‎بروجنی با اشاره به مصوبات این نشست بیان کرد: مقرر شد پیگیری به منظور تأمین اعتبار برای بازنگری در طرح هادی از سوی بنیاد مسکن انجام شود و این نهاد به همراه میراث فرهنگی و بخشداری نیز کارگروهی به منظور تدوین ضوابط تشکیل دهند.

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان اذعان داشت: همچنین بررسی نحوه بهسازی و مقاوم‎سازی ابنیه روستا به بنیاد مسکن استان سپرده شد و ارائه ضوابط راهکار‌های اجرائی به بنیاد مسکن نیز توسط موزه میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

او اظهار کرد: در این جلسه همچنین مصوب شد اداره‎کل امور روستایی استانداری خوزستان در کنار فرمانداری شهرستان لالی نسبت به تأمین اعتبار و پیگیری امور مربوط به تسهیلات و همچنین تأمین اعتبار طرح‎های مطالعاتی و اجرائی اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

حسینی بروجنی با اشاره به آخرین مصوبه این نشست نیز گفت: مقرر شد مطالعه و تقویت ظرفیت‎های روستا در راستای جذب روستائیان و ساکنان فعلی و تشویق روستائیان مهاجر به بازگشت به روستا نیز توسط فرمانداری، دهیاری و بخشداری لالی انجام شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بناهای تاریخی آثار باستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین

در مراسم گرامیداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی از استاد قربان مافی استادکار مرمت سازه‌های چوبی استان قزوین تقدیر شد. 

مرمت مدرسه علمیه التفاتیه، مدرسه دیانت، مناره‌های مسجد جامع، حسینیه امینی ها، سعدالسلطنه، امامزاده حلیمه خاتون از جمله خدمات ارزنده استاد مافی در زمینه حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی قزوین است.

در این مراسم ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دارابی معاون میراث فرهنگی کشور و قائم مقام وزیر و جمعی از معاونین میراث فرهنگی استانها حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • ۴۲ دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • ضرغامی: میراث ملموس و ناملموس از هم جدا نیستند
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود