Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل دفتر امور پایگاه های میراث ثبت جهانی گفت: در شهرستان بم شاهد یک تیم تخصصی و مدیریت اجرایی خوب هستیم که برگزاری مراسماتی خاص در این منطقه می تواند فتح بابی برای بازگرداندن حیاتی دوباره در رگ های ارگ تاریخی بم باشد.

"فرهاد عزیزی" امروز شنبه هفتم دیماه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق و جدید پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن اظهار کرد: شهرستان بم دارای ظرفیت های زیادی به لحاظ مدیریتی است که باید از آنها بهره کافی برده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال های گذشته پایگاه ثبت جهانی بم فعالیت های زیادی را در راستای مرمت و بازسازی ارگ تاریخی این شهرستان انجام داده  است که دنیا به این زحمات و فعالیت ها تعظیم می کند.

مدیر کل دفتر امور پایگاه های میراث ثبت جهانی با بیان اینکه فعالیت های انجام شده توسط پایگاه ثبت جهانی بم موجب شد که ارگ تاریخی دوباره قد علم کند، تصریح کرد: حال نوبت مسوولان و مدیران شهرستان بم است که وارد عرصه عمل شوند و ارگ تاریخی بم و منظر فرهنگی آن را بیش از گذشته معرفی کنند تا بار دیگر شکوه این بنای تاریخی به رخ جهانیان کشیده شود.

عزیزی افزود: با حضور مدیر بومی در پایگاه ثبت جهانی بدون شک مسئولیت ها سنگین تر خواهد شد و مسوولان این شهرستان باید در این زمینه قوی تر عمل کنند.

مدیر کل دفتر امور پایگاه های میراث ثبت جهانی با بیان اینکه ظرفیت های شهرستان بم این شهرستان را به یک پکیج کامل گردشگری مبدل کرده است افزود: وجود ارگ تاریخی، دو قنات اکبرآباد وقاسم و کوچه باغات و ... می تواند هر گردشگری رو به سوی این شهرستان سوق دهد.

عزیزی با اشاره به اینکه کشورهای مختلف دنیا به دنبال ایجاد جاذبه برای جذب گردشگر هستند، افزود:  شهرستان بم دارای ظرفیت های خاص گردشگری است که ارگ تاریخی بم نمونه این ظرفیت ها می باشد و ارگ تاریخی بم برای مردم دنیا و ایران ارزشمند است و باید همه ما در حفظ و بازسازی آن سهیم باشیم.

مدیر کل دفتر امور پایگاه های میراث ثبت جهانی خاطرنشان کرد: در شهرستان بم شاهد یک تیم تخصصی و مدیریت اجرایی خوب هستیم که برگزاری مراسماتی خاص در این منطقه می تواند فتح بابی برای بازگرداندن حیاتی دوباره در رگ های ارگ تاریخی بم باشد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارگ بم استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: رسیدگی به بحث فرونشست‌ها در آثار و ابنیه تاریخی از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، فاطمه داوری در سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین اظهار کرد: شرایط آثار و ابنیه تاریخی در دوره معاصر با توجه به تغییرات اقلیمی نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگونی شده، اما در راستای وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین یکی از برنامه‌هایی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ برای رسیدگی به موضوع فرونشست‌ها برگزار کرده است.

وی افزود: سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان، پروژه‌ای است که با همکاری میان معاونت میراث فرهنگی وزارت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، دانشگاه اصفهان، مؤسسه بین‌المللی ایسکارسا است که آخرین نتایج و دستاوردهای متخصصان داخلی و خارجی در زمینه فرونشست در ابنیه تاریخی عرضه می‌شود.

مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این سمینار نشان داد تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی فرونشست‌ها ما را با موضوعی تخریب‌کننده‌ای مواجه کرده بنابراین عزمی راسخ، جدی لازم است تا از بناها با افزایش تاب‌آوری و استحکام‌بخشی، در برابر تهدیدهای طبیعی محافظت کنیم.

داوری عنوان کرد: بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان یک نمونه و الگو فرایندی است که استاندارد نحوه مواجه با یک اثر تاریخی را با فرونشست در مطالعه و شناخت شناسایی کرد و اطلاعاتی جدید و به روز را در این حوزه اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا این الگو را کامل کنیم تا بتوانیم از آن به‌عنوان یک الگو اجرایی حفاظت و مرمت اثر به سایر آثار و ابنیه تاریخی تعمیم دهیم.

کد خبر 747823

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه