Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خلیل‌آباد بابیان اینکه فقر و بی‌سوادی یک رابطه تنگاتنگی باهم دارند، گفت: در عمومیت یک جامعه نقش و تأثیرگذاری سواد و ارزش و جایگاه دانش و خرد و آگاهی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و برای اینکه بتوانیم این شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یک جامعه را افزایش دهیم پیش‌شرط اولیه آن سواد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل‌آباد پیش از ظهر امروز در نشست با آموزشیاران نهضت سوادآموزی شهرستان، اظهار داشت: ارزش سواد، دانش و آگاهی اگر از غذا به‌عنوان نیاز روزمره و ذاتی بشر بیشتر نباشد کمتر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: هرگونه تحول و تعالی بشر و نوع انسان در هر جامعه‌ای و هر گروه انسانی نیازمند پرورش معنوی و آموزش مستمر است که بخشی از آن را در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی و آموزش‌وپرورش بر عهده دارند.

فرماندار خلیل‌آباد بابیان اینکه این توانایی و دانایی قطعاً از یک نقطه شروعی باید برای آن دید و برنامه‌ریزی کرد که آن نهضت سوادآموزی است که باید برنامه‌ریزی خوبی در این حوزه انجام شود، تصریح کرد: کارایی هر انسان و جامعه انسانی به این دانش و آگاهی نیازمند است و درجایی خود را نشان می‌دهد که در سایه آموزش لازم و سواد کافی باشد.

وی با تأکید بر اینکه هرجایی که استعمار و استبداد همزمان توانسته‌اند جولان دهند و تداوم بیشتری داشته باشند جایی است که بی‌سوادی یا کم‌سوادی وجود داشته است، اذعان کرد: استعمار و استبداد با سواد میانه خوبی ندارد و در اکثر جهان‌سومی که گرفتار این موضوع بوده‌اند بخش بزرگی از این گرفتاری به بحث بی‌سواد مربوط می‌شود.

سوادآموزی پیش‌شرط اولیه افزایش شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است

قاسم پور بابیان اینکه فقر و بی‌سوادی یک رابطه تنگاتنگی باهم دارند، عنوان کرد: در عمومیت یک جامعه نقش و تأثیرگذاری سواد و ارزش و جایگاه دانش و خرد و آگاهی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و برای اینکه بتوانیم این شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یک جامعه را افزایش دهیم پیش‌شرط اولیه آن سواد است.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: افراد موفق مطمئناً آگاهی و سواد بیشتری دارند و این آگاهی بخشی می‌تواند برای مدیریت اقتصادی و فرهنگی و تعلیم و تربیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی یک خانواده مؤثر باشد و جایگاه مهمی در بحث سوادآموزی دارد.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه ایران به دلیل کم‌سوادی در دوران مشروطیت یکی از جوامع ضعیف ارزیابی‌شده بود، بیان کرد: زمانی که بی‌سوادی وجود داشته باشد مطمئناً بدعت‌ها و خرافات وارد می‌شود و امروزه نقش نهضت سوادآموزی بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین در ادامه تأکید کرد: در دنیای امروز نباید بازمانده از تحصیل داشته باشیم و به برخی از خانواده‌هایی که آسیب‌های اجتماعی وجود دارد باید کمک کنیم تا فرزندان این خانواده از تحصیل بازنمانند.

قاسم پور با اشاره به اینکه در طرح افق روشن یک تغییر در نوع نگاه به رویکرد، کارکرد و روش نهضت سوادآموزی است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اداری در مجموعه شهرستان خلیل‌آباد موظف و مکلف به کمک به آموزش‌وپرورش و نهضت سوادآموزی هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست برتر مردم در حجاب

واقعیت این است که مردم در ماجرای حجاب بسیار جلوتر از مسئولان هستند و به ناچار هزینه کم کاری دستگاه ها و گیجی در تصمیم گیری را نیز همین مردم می دهند.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان مدیرمسئول روزنامه همشهری طی یادداشتی نوشت:

یکم. خاطرتان هست رهبری انقلاب فرمود بی‌حجابی گناه سیاسی است؟ آن‌روی دیگر این سخن چیست؟ جماعتی ناجوانمردانه در کمین زنان و دختران ما نشسته‌اند که غرض‌شان فراتر از برچیدن پوشش آنهاست و صبح تا شب ذهن و قلب زنان ما را زیر آماج بمباران‌های رسانه‌ای و فرهنگی برده اند. پوشش جامعه ایرانی را باید با این سطح از هجمه بی‌امان دشمن تحلیل کرد. آنگاه روشن می‌شود که در ابعاد جامعه زنان و دختران ما چه مبارزه و مقاومتی صورت گرفته است.

دوم. مسئولان دولتی و انتظامی می گویند ۹۹ درصد افراد مکشفه بعد از تذکر مجریان قانون، حجاب خود را اصلاح می‌کنند. این یعنی مردم ما سرجنگ با قانون ندارند. اگر قانون روشن باشد و دقیق و مدبرانه اجرا و نظارت شود، جامعه همراهی می‌کند.

سوم. این روزها در فضای مجازی گفت وگوی جدی درباره سبک برخورد با بدحجابی است. برخی در دفاع از اقدامات سلبی و عده‌ای نیز در نقد آن می‌گویند و می نویسند. اما فصل مشترک همه آنها دغدغه حجاب است. به‌جز جریان مطرود خارج نشین، کسی از اباحه‌گری و کشف حجاب دفاع نمی‌کند و بحث برسر نحوه اصلاح و ارتقای حجاب است.

چهارم. وضعیت بدحجابی در جامعه ما نه خدای نکرده مرتبط به بی‌حیایی و بی‌عفتی است و نه تقابل‌های سیاسی. برخلاف تصور ضدانقلاب حجاب در جامعه ما امری مرتبط به سبک زندگی است و به‌همین دلیل است که بارها شاهد بودیم زنان و دختران ما در هر سطحی از حجاب در بزنگاه‌های سیاسی پای کار انقلاب و در ایام معنوی سال، اهل تهجد و عبادت و مناجات هستند.

پنجم. مجموعه نظرسنجی‌های موجود در نهادهای مختلف نشان می‌دهد اکثریت قریب به اتفاق مردم ما معتقد به حجاب هستند و بر الزام قانونی حجاب تاکید دارند و حتی شل‌حجاب‌ها نیز همین که دارند را حجاب می دانند.

تا اینجای ماجرا مردم؛

و اما عملکرد مسئولان:

یکم. کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد از ۳۲ دستگاه اجرایی کشور که دارای وظایف قانونی در حوزه عفاف و حجاب هستند مطالبه کرده است تا نسبت به عملکرد خود پاسخ دهند. نتیجه این گزارش نشان می‌دهد ۱۹ دستگاه با دهن‌کجی هیچ توضیحی نداده‌اند و باقی نیز جز ۴‌یا۵ دستگاه وظایف خود را ناقص اجرا کرده‌اند. چرا؟

دوم. ترک فعل دستگاه‌های اجرایی جرم نیست؟ مدعی العموم نباید وارد شود؟ سخنگوی دستگاه قضایی صریحا اعلام کرده است دستگاه‌های اجرایی وظیفه قانونی خود را در قبال حجاب انجام نداده‌اند. خب؟ قدم بعدی چیست؟ چرا برخورد نمی شود؟

سوم. فراجا تنها دستگاهی است که وظیفه اقدام سلبی دارد. در این میدان نیز به تنهایی پیشرو است. اما آیا فراجا تجهیزات و ابزار لازم برای اجرای وظایف خود را دارد؟ آیا نباید حمایت شود؟

چهارم. چرا باید مجلس، دولت و دستگاه قضایی در تدوین و تصویب لایحه حجاب تا این اندازه تعلل به خرج دهند. هزینه این فرصت سوزی و پاسکاری های توجیه ناپذیر را چه کسی باید دهد؟ مردم؟

واقعیت این است که مردم در ماجرای حجاب بسیار جلوتر از مسئولان هستند و به ناچار هزینه کم کاری دستگاه ها و گیجی در تصمیم گیری را نیز همین مردم می دهند.

دیگر خبرها

  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه با دستاورد محققان ایرانی
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • مشارکت ۹ میلیون نفر در ارتقای سواد سلامت در کشور
  • انتخاب چهره‌های برتر و شاخص سال۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی در فارس
  • آغاز طرح افزایش سواد سلامت عشایر کشور + تصاویر
  • دست برتر مردم در حجاب