Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری "عمون" اردن معترضان با سردادن شعارهایی علیه این قرارداد گازی، اعلام کردند که " خرید گاز از دشمن به معنای آن است که اردن به اشغال رژیم صهیونیستی دربیاید.

یکشنبه هفته گذشته نیز جمعیتی زیادی از مردم اردن با برپایی تجمعی اعتراض آمیز در مقابل پارلمان این کشور، خواستار لغو قرارداد واردات گاز رژیم صهیونیستی به کشورشان شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"عاطف الطراونه"رییس مجلس نمایندگان اردن نیز هفته گذشته خواستار تسریع در طرح لغو واردات گاز در پارلمان شد.

براساس گزارش رسانه‌های اردنی، الطراونه در جلسه روز یکشنبه گذشته مجلس نمایندگان از کمیسیون حقوقی مجلس خواست که شکل فوریت به طرح لغو واردات گاز از اسرائیل دهند.

"عبدالمنعم العودات"رییس کمیسیون حقوقی مجلس نمایندگان اردن نیز هفته گذشته گفته بود که طرح نمایندگان برای لغو انتقال گاز از اسرائیل، ۱۲ دسامبر (۲۱آذرماه) به فراکسیون ارجاع داده شده است و ابعاد مختلف آن بررسی خواهد شد.

۵۸ نماینده اردنی هفته گذشته برای نخستین بار، طرحی را تقدیم پارلمان کرده‌اند و در آن خواستار لغو واردات گاز از سرزمین‌های اشغالی شده‌اند.

این تظاهرات دو روز پیش از آن صورت می‌گیرد که براساس توافق صورت گرفته میان اردن و شرکت نوبل انرژی آمریکا، قرار است، از ابتدای سال ۲۰۲۰  (چهارشنبه این هفته) به مدت ۱۵ سال، ۴۵ میلیارد متر مکعب گاز از رژیم صهیونیستی به اردن انتقال یابد.

۱۳ آذرماه ۹۸ منابعی در وزارت انرژی اردن اعلام کردند، مقام‌های دولت امان تلاش می‌کنند در صورت لغو این قرارداد، از بند پرداخت جریمه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری این پروژه شانه خالی کند.

رویکرد اردن در مورد لغو واردات گاز از رژیم صهیونیستی در حالی است که میزان تولید برق این کشور افزایش یافته و حتی به دنبال صادرات برق به کشورهای همسایه است.

از سوی دیگر علاوه بر سرمایه‌گذاری اردن در انرژی‌های تجدیدپذیر، این کشور به واردات گاز طبیعی از مصر ادامه‌ می‌دهد. این امر موجب شده، نیاز به گاز اسرائیل بی‌فایده قلمداد شود.

خبرهای غیر رسمی حاکیست که "عبدالله دوم" شاه اردن نیز اخیرا در جمع شماری از نمایندگان مجلس اردن به آنان گفته است که دولت امان در حال بررسی راه‌های قانونی برای لغو قرار داد گاز از اسرائیل است.

شرکت ملی برق اردن در سال ۲۰۱۶ قراردادی با شرکت «نوبل انرژی» آمریکا برای انتقال گاز از میدان گازی "لویتان" در سرزمین‌های اشغالی در دریای مدیترانه منعقد کرد.

اعتراض اردنی‌ها به انتقال گاز از سرزمین‌های اشغالی چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که شاه اردن اعلام کرده بود، روابط امان – تل‌آویو در بدترین سطح قرار دارد.

پیش از آن نیز دولت امان از ۱۹ آبان ماه ورود بدون روادید اتباع رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشین‌های صهیونیست به دو منطقه "الباقوره" و"الغمر" را که پیشتر در اجاره رژیم اسرائیل بود، ممنوع کرد.

اما روابط امان و تل‌آویو از ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۷ (۱مرداد ۹۶) و به دنبال کشته شدن دو شهروند اردنی توسط کارمند سفارت اسرائیل در امان تیره شده‌است.

برچسب‌ها میدان گازی رژیم صهیونیستی اردن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میدان گازی رژیم صهیونیستی اردن میدان گازی رژیم صهیونیستی اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ حزب‌ الله لبنان به جنایت الهباریه با موشک‌ باران کریات شمونه

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داد که بیش از ۳۰ موشک از لبنان به سمت منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد.

طبق گزارش این شبکه، این حمله خسارات قابل توجهی به همراه داشته است.

شبکه الجزیره نیز از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر و چند انفجار در شهرک‌های شمال سرزمین‌های اشغالی و به ویژه «کریات شمونه» خبر داد.

منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری را از این حمله موشکی و آسیب وارد شدن به چند خانه در کریات شمونه منتشر کرده‌اند.

این حمله پس از آن انجام شد که رژیم صهیونیستی ساختمان «جمعیت پزشکی اسلامی» در روستای الهباریه در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله تاکنون دست‌ٰکم هفت شهید در پی داشته است.

پس از این حمله حزب‌ الله لبنان صبح امروز  در بیانیه‌ای بر پاسخ حتمی به جنایت رژیم صهیونیستی در شهرک الهباریه تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • جنگ غزه، محور رایزنی وزیر خارجه ایرلند با مقام‌های فلسطین، اردن و مصر
  • ستاره فوتبال امام جماعت شد!
  • تظاهرات مردم اردن برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد
  • ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان
  • تظاهرات حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری
  • لبیک اردنی‌ها به فراخوان قسام/محاصره سفارت اسراییل برای سومین روز
  • جزئیات ضربه حزب الله در شمال سرزمین‌های اشغالی / هدف قرار دادن پایگاه فرماندهی رژیم صهیونیستی برای نخستین بار + نقشه میدانی
  • تجمع اعتراضی مردم ارومیه در محکومیت کشتار زنان و کودکان غزه
  • پاسخ حزب‌ الله لبنان به جنایت الهباریه با موشک‌ باران کریات شمونه
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت اردن علی رغم سرکوب