Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@13:21:21 GMT

جهانبخش در تاریخ برایتون جاودانه شد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۱۳۳۵

جهانبخش در تاریخ برایتون جاودانه شد

تیم فوتبال برایتون انگلیس، امروز (شنبه) در چارچوب هفته بیستم رقابت‌های لیگ جزیره به مصاف تیم بورنموث رفت و علیرضا جهانبخش در دقیقه ۳ اولین گل بازی را به ثمر برساند تا نخستین گل خود در لیگ جزیره را به ثمر برساند.

جهانبخش ضمن ثبت رکورد سریعترین گل برایتون در لیگ برتر (۲ دقیقه و ۲۹ ثانیه) نام و خاطره ۲ بازیکن ایرانی دیگر که سابقه بازی در انگلیس و گلزنی برای تیم‌هایشان دارند را زنده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از جهانبخش، آندرانیک تیموریان در تیم بولتون انگلیس توپ می‌زد که موفق شد ۲ بار برای این تیم گلزنی کند و اشکان دژاگه نیز سابقه گلزنی در انگلیس را در کارنامه دارد.

به احتمال زیاد جهانبخش تا چند روز دیگر از برایتون جدا خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علیرضا جهانبخش تیم فوتبال برایتون لیگ جزیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیفادی شیرین خارجی‌های لیگ برتر؛ درخشش سرخابی‌های ازبک‌ و تاریخ‌سازی یک پرسپولیسی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نخستین فیفادی سال ۲۰۲۴ میلادی روز سه‌شنبه به پایان رسید و بازیکنان حاضر در تیم‌های ملی برای حضور در رقابت‌های باشگاهی به تیم‌های خود برخواهند گشت.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در این فیفادی علاوه بر بازیکنان لیگ برتری حاضر در تیم ملی ایران، چند ملی‌پوش خارجی هم به تیم‌های ملی کشورشان دعوت شدند. جلال‌الدین ماشاریپوف از استقلال تهران، گیورگی گولسیانی، وحدت هنانوف و اوستون اورونوف از پرسپولیس تهران، صفا هادی از تراکتور تبریز، ابراهیم حصار از فولاد خوزستان و روبرتو تورس از گل‌گهر سیرجان نفراتی بودند که در فیفادی اخیر ایران را ترک کردند و راهی دیدارهای ملی شدند.

جلال‌الدین ماشاریپوف و اوستون اورونوف

استقلال و پرسپولیس در نقل‌وانتقالات زمستانی ۲ ستاره ازبکستانی را به خدمت گرفتند که هر ۲ نفر از مهره‌های کلیدی تیم ملی این کشور محسوب می‌شود. ماشاریپوف و اورونوف در فیفادی اخیر هم مطابق انتظار به تیم ملی ازبکستان دعوت شدند و عملکرد قابل توجهی هم داشتند. ازبکستان که در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ با ایران همگروه است، در ۲ بازی رفت و برگشت به مصاف هنگ‌کنگ رفت و این تیم را شکست داد.

ازبکستان در بازی رفت میهمان هنگ‌کنگ بود که ۲ بر صفر این تیم را شکست داد. ماشاریپوف در این مسابقه یک پاس گل داد ولی اورونوف به دلیل مشکل تنفسی نتوانست به میدان برود. دیدار برگشت ۲ تیم هم با برتری ۳ بر صفر ازبک‌ها به پایان رسید که ماشاریپوف باز هم یک پاس گل داد و اورونوف که از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شده بود، در دقیقه ۷۰ گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

ازبک‌ها با کسب ۱۰ امتیاز مانند ایران صعودشان به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی را قطعی کرده‌اند.

وحدت هنانوف

مدافع تاجیکستانی پرسپولیس، برخلاف تیم باشگاهی در تیم ملی نقش بسیار مهمی دارد و یک مهره تاثیرگذار محسوب می‌شود. تاجیکستان در ۲ بازی رفت و برگشت مقابل عربستان سعودی به میدان رفت که ابتدا با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و سپس در خانه موفق شد مقابل شاگردان روبرتو مانچینی به تساوی ارزشمند یک – یک برسد.

هنانوف در بازی رفت ۹۰ دقیقه در ترکیب تاجیکستان حضور داشت ولی در بازی برگشت بدشانس بود و در دقیقه ۳۵ به‌دلیل مصدومیت تعویض شد. تاجیکستان از ۴ بازی ابتدایی خود ۵ امتیاز کسب کرده و پس از عربستان ۱۰ امتیازی و اردن ۷ امتیازی و بالاتر از پاکستان که تمام دیدارهایش را باخته، سوم است.

صفا هادی

پس از غیبت عجیب و دور از انتظار در جام ملت‌های آسیا، صفا هادی بار دیگر به تیم ملی عراق دعوت شد. هافبک جنگنده تراکتور در بازی رفت عراق مقابل فیلیپین که با برتری یک بر صفر تیمش به پایان رسید فرصت بازی پیدا نکرد ولی در جریان برتری ۵ بر صفر بازی برگشت ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت.

عراق با کسب ۱۲ امتیاز از ۴ بازی صعودش به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی را قطعی کرده است.

ابراهیم حصار

یکی از خریدهای زمستانی فولاد، هافبک هجومی دورگه آرژانتینی - سوری تیم ملی سوریه بود. حصار که در جام ملت‌های آسیا هم یکی از نفرات اصلی سوریه بود و مقابل ایران هم به میدان رفت، در هر ۲ بازی اخیر تیمش مقابل میانمار در ترکیب اصلی حضور داشت.

سوریه ابتدا در حضور ۷۷ دقیقه‌ای حصار مقابل میانمار غافل‌گیر شد و نتیجه عجیب ۱-۱ را کسب کرد ولی در بازی برگشت با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزی رسید. حصار در این بازی ۸۴ دقیقه حضور داشت و یک گل هم به ثمر رساند. شاگردان هکتور کوپر با کسب ۷ امتیاز در مکان دوم گروه خود قرار دارند و از شانس خوبی برای صعود به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی برخوردار هستند.

گیورگی گولسیانی

بدون شک خوشحال‌ترین ملی‌پوش خارجی فوتبال ایران گیورگی گولسیانی است که همراه با تیم ملی گرجستان برای نخستین بار جواز صعود به مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ را کسب کرد. گرجستان در مرحله پلی‌آف صعود به جام ملت‌های اروپا ابتدا لوکزامبورگ را ۲ بر صفر شکست داد و سپس مقابل یونان قرار گرفت. این تیم پس از تساوی بدون گل در ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی ۴-۲ پیروز شد و به یورو ۲۰۲۴ راه یافت. گولسیانی در این ۲ دیدار فرصت بازی پیدا نکرد ولی اگر بتواند فرم عالی خود را حفظ کند، یکی از نفرات حاضر در جام ملت‌های اروپا خواهد بود که تابستان در آلمان برگزار خواهد شد.

گرجستان در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ با پرتغال، ترکیه و چک همگروه است.

روبرتو تورس

ستاره اسپانیایی گل‌گهر یکی از نفراتی است که حضورش در فیفادی اتفاق غیرمنتظره‌ای بود. او البته برای تیم ملی اسپانیا به میدان نرفت و در ترکیب تیم ملی ایالت باسک مقابل اروگوئه قرار گرفت. تورس در جریان این مسابقه ۴۰ دقیقه برای باسک بازی کرد و ضمن بستن بازوبند کاپیتانی، نمایش قابل قبولی هم داشت.

تیم ملی ایالت باسک از بازیکنانی تشکیل شده که متولد این ایالت هستند و در بعضی مقاطع تحت نام این ایالت به میدان می‌روند.

اریک باگناما

روبرتو تورس تنها بازیکن خارجی گل‌گهر نبود که در فیفادی اردوی این تیم را ترک کرد. اریک باگناما، بازیکن گابنی تیم گل‌گهر پس از دعوت به تیم ملی کشورش، در ۲ بازی دوستانه مقابل کنگو و سنگال به میدان رفت.

گابن ابتدا مقابل سنگال با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد که باگناما از دقیقه ۸۰ فرصت بازی پیدا کرد و سپس در حضور این بازیکن مقابل کنگو با تساوی ۱-۱ متوقف شد.

۲۵۷ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888931

دیگر خبرها

  • فیفادی شیرین خارجی‌های لیگ برتر؛ درخشش سرخابی‌های ازبک‌ و تاریخ‌سازی یک پرسپولیسی
  • خلاصه بازی برزیل 3 - اسپانیا 3
  • شب داغ بازی‌های دوستانه؛ تساوی برزیل و اسپانیا و ادامه اوج‌گیری آلمان
  • تساوی تیم‌‌های ملی برزیل و اسپانیا در نبردی پرگل
  • انگلیس ۲- بلژیک ۲: بیلینگام و نجات در دقیقه ۹۵ + لحظات حساس بازی
  • پیروزی آلمان و فرانسه و توقف انگلیس در بازی‌های دوستانه ملی
  • انگلیس 2- بلژیک 2: بیلینگام و نجات در دقیقه 90+5!
  • مهدی قایدی بهترین شد
  • تاجیکها عربستان را هم متوقف کردند!
  • گلزنی ستاره ازبک پرسپولیس مقابل هنگ کنگ