Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@11:14:19 GMT

شبکه ریلی ایران به افغانستان می‌رسد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۱۵۰۶

معاون ساخت و توسعه راه آهن و بنادر و فرودگاه‌های کشور با اشاره به افزایش کمی شبکه ریلی به سمت همسایگان، از اتصال خطوط راه آهن کشور به افغانستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رادیو گفتگو، عباس خطیبی با اشاره به پروژه‌های اولویت دار وزارت راه با اشاره به ۵ پروژه ریلی کشور که تا به امروز به بهره برداری رسیده است، گفت: تلاش داریم مسیر بستان آباد تا خاوران تبریز را برای پایان سال ۹۹ یا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: پروژه‌ای راه آهن ۱۳۹ کیلومتری خواف هرات که شبکه ریلی کشور را به افغانستان متصل می‌کند، تا پایان سال یا اوایل ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

خطیبی ادامه داد: یکی از سیاست‌های وزارت راه اتصال شبکه ریلی کشور به همسایگان است که جز برنامه‌های جدی و مهم ما است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اتصال ریل به چند مرکز استان مثل راه آهن همدان سنندج در راستای اتصال استان کردستان به شبکه ریلی را در دستور کار داریم.

خطیبی از اتصال قریب الوقوع اردبیل و چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور خبر داد و افزود: همچنین برای راه آهن چابهار- زاهدان که در شبکه ریلی کشور بسیار تأثیر گذار است، در حال اجرای مقدمات اجرای آن هستیم.

وی ادامه داد: راه آهن مهم و تأثیر گذار رشت به آستارا نیز در دستور کار است و مذاکرات خوبی در این زمینه رخ داده است.

وی همچینن از توسعه خطوط ریلی کشور به سمت اوراسیا خبر داد و گفت: در حوزه کیفیت ساخت دچار مشکل نیستیم. ما در شبکه ساخته شده در کشور مشخصات فنی را به گونه‌ای در نظر می‌گیریم که قطارهای ورودی با زمان بندی مناسب ترانزیت شده و از کشور خارج شود.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۱۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان و معاون نخست‌وزیر قزاقستان درباره احداث شبکه ریلی از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان و «سریک ژومانگارین» معاون نخست‌وزیر قزاقستان در دیدار با یکدیگر پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی، تجارتی، ترانزیتی و احداث شبکه راه آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند.

ملا برادر با اشاره به افتتاح اتاق تجارت قزاقستان در ولایت هرات، تمایل قزاقستان برای سرمایه‌‎گذاری در پروژه «افغان-ترانس» و همچنین حذف نام امارت اسلامی از فهرست گروه‎‌های تحریم شده را گام‌های مهم و اساسی خواند که قزاقستان برای بهبود روابط با افغانستان برداشته است.

وی در ادامه بر امضای توافقنامه برای حل مشکلات بانکی تجار دو کشور، ایجاد شرکت‌های مشترک افغان- قزاق و ایجاد تسهیلات در صدور ویزا برای تجار افغان تاکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی ملا برادر، معاون نخست‌وزیر قزاقستان ضمن ابراز تمایل برای همکاری برای یک افغانستان باثبات و پیشرفته گفت: اگر شبکه راه‌آهن جدید از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان تمدید شود، نسبت به سایر پروژه‌ها مسیری کوتاه‌تر و اقتصادی‌تر خواهد بود و اتصال کشورهای آسیای مرکزی با آسیای جنوبی از طریق افغانستان و افغانستان را با چین و اروپا از طریق ترکمنستان و قزاقستان امکان پذیر خواهد کرد.

درخواست ازبکستان از روسیه برای مشارکت در پروژه خط آهن «افغان-ترانس»شرکت اماراتی مسئول مطالعات فنی پروژه «افغان-ترانس» شدطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

وی افزود دولت قزاقستان در نظر دارد به منظور افزایش تجارت با افغانستان اتاق مشترک صنعت و تجارت و گروه مشترک تجارت و کار بین دو کشور ایجاد کند.

ژومانگارین همچنین اظهار داشت قزاقستان علاوه بر سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان، آمادگی دارد تا در زمینه حکومتداری الکترونیک، صنعت، تحصیلات عالی، آموزش، بهداشت و درمان و بانکداری با افغانستان همکاری کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است