Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد امیرشاهی نرخ باسوادی در سیستان وبلوچستان را 83 درصد دانست و گفت: در راستای تحقق گام دوم انقلاب نهضت سوادآموزی توانایی طراحی و اجرای برنامه های مختلف را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمد امیرشاهی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان  با بیان اینکه رشد و ارتقاء فعالیت های سواد آموزی مایه مباهات و افتخار آحاد جامعه است، افزود: در 32 منطقه سیستان وبلوچستان معاونت نهضت سواد آموزی وجود دارد که بر اساس آمارهای موجود سال گذشته چهار هزار و 323 نفر بازمانده از با حضور در کلاس‌های نهضت سوادآموزی از نعمت سواد بهر‌ه‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی نرخ باسوادی در سیستان و بلوچستان را 83 درصد عنوان کرد و گفت: یکی از دستاوردهای مهم نظام در حوزه سواد آموزی و باسواد کردن افراد جامعه است به طوری که پس از تشکیل نهضت سوادآموزی و گذشت 40 سال از تشکیل آن، درصد باسوادی در کشور از 47 به 96 رسیده است که رشد چشمگیری را نشان می دهد.

این مقام مسئول، ورودی پذیرفته شدگان سال جاری را مجموعا 70 درصد حجم تعیین شده دانست و ادامه داد: در حال حاضر  پنج هزار فرهنگی با نهضت سواد آموزی استان همکاری می کنند، همچنین11 هزار نیروی آزاد نیز به عنوان آموزشیار جذب شده و در این راستا همکاری دارند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی با سوء استفاده از طرح سواد آموزی در  روستاهای جنوبی استان با آوردن چند کپی شناسنامه به عنوان تعلیم شخصی این سوادآموزان از نهضت پول دریافت میکنند بدون اینکه این افراد خواندن و نوشتن بلد باشند، اذعان کرد: از روزی که بنده در این پست خدمت می کنم چنین موردی رخ نداده با این تفاسیر اسامی روستاها را اعلام کرده تا موضوع را در اسرع وقت پیگیری کنم.

امیرشاهی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نهضت سوادآموزی می تواند در راستای تحقق گام دوم انقلاب برنامه هایی را طراحی و اجرایی کند، بیان کرد: دستاوردهای چهل ساله نهضت سواد آموزی، امید به آینده و علم و دانش، معنویت، اخلاق، سبک زندگی از موضوعات اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است که نهضت سوادآموزی می تواند متناسب با آن برنامه هایی طراحی و اجرا و اقدامات موثری برای ریشه کنی بیسوادی تا افق 1404 انجام دهد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: افتخار به گذشته و امید به آینده دو محور بیانیه گام دوم انقلاب است که برای هر دو موضوع سواد آموزی حرفهایی برای گفتن دارد.

شایان ذکر است این مسئول مرداد ماه امسال در جشنواره الگوهای برتر تدریس برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در زاهدان برگزار شد با بیان اینکه سال 97 بیش از  37هزار سوادآموز در دوره‌های مختلف سوادآموزی باسواد شدند، گفت: آموزشیارانی که از مرحله قبلی جذب ، جا مانده اند امسال به عنوان حق التدریس آزادمشغول به کار شدند، همچنین گروهی دیگر از آموزشیاران که تا قبل سال 92 یک دوره فعالیت با حداقل دو سوادآموزی داشته اند هم به شرط اینکه در سال های 95 تا 97 فعالیت کرده باشند به همین عنوان جذب می شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش استان انقلاب بیسوادی جامعه معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند

رئیس جمهور هم‌افزایی نهادهای انقلابی همراه با دستگاه‌های دولتی متولی امر مسکن را از جمله زمینه‌های تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته تاکنون در زمینه رفع موانع ساخت و ساز مؤید رشد و پیشرفت در هدف‌گذاری‌ها بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی در شانزدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن در دولت مردمی که بعد از ظهر امروز دوشنبه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت نقش پیشرانی صنعت مسکن در اقتصاد کشور، افزایش تولید مسکن را از مولفه‌های مهم تحقق شعار سال، یعنی رونق و جهش تولید دانست و با اشاره به آثار مثبت اجتماعی آن، بر تلاش مجاهدانه همه بخش‌های مرتبط برای افزایش تولید مسکن در سال جاری در راستای جبران عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه و همچنین رفع مشکلات موجود به ویژه تامین مالی لازم تاکید کرد.

رئیس جمهور به میدان آمدن و هم‌افزایی نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و کمیته امداد امام خمینی (ره) همراه با دستگاه‌های دولتی متولی امر مسکن را از جمله زمینه‌های تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته تاکنون در زمینه رفع موانع ساخت و ساز مؤید رشد و پیشرفت در هدف‌گذاری‌ها بوده است.

رئیسی ساخت و تحویل 140 هزار واحد مسکونی مسکن مهر از 240 هزار واحد باقی مانده تعهدات دولت‌های قبل و همچنین واگذاری 72 هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن شهری را از جمله اقدامات قابل توجه دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در زمینه تولید مسکن برشمرد و با اشاره به اقدام بی‌سابقه ساخت 80 هزار واحد مسکونی در حال ساخت در استان قم، بر اهمیت پیگیری در به نتیجه رسیدن کارها تاکید کرد و از همه مدیران در مرکز و استان‌ها خواست تحقق طرح نهضت ملی مسکن را تا حصول نتیجه قطعی به صورت مجدانه و مجاهدانه پیگیری کنند.

در این جلسه همچنین با حضور رئیس جمهور 7 مصوبه از جمله «تامین هزینه‌های آماده‌سازی مسکن برای متقاضیان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به صورت قرض‌الحسنه از محل صندوق ملی مسکن»، «اولویت‌دهی واگذاری زمین به متقاضیان کمیته امداد امام خمینی (ره)» و «ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه برای ساخت واحدهای کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی علاوه بر وام نهضت ملی مسکن توسط صندوق ملی مسکن» به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکن ملی در استان گلستان/ ۱۰۰ درصد تسهیلات جذب شد
  • رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
  • مقاوم‌سازی ۶۷ درصد مساکن روستایی زنجان در سال ۱۴۰۳
  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نزدیک به ۲ هزار هکتار زمین
  • زمین نهضت ملی مسکن حتی اگر ۱۰ دست هم به فروش برسد، آن را پس می‌گیریم
  • تشکیل ۳۰ هزار پرونده در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • محدودیت زمانی آیین‌نامه جابجایی معلمان حق‌التدریس و سوادآموزی باطل شد
  • اجرای طرح روستای باسواد در خراسان جنوبی
  • تعهد اشتغال بیش از ۴۴ هزار نفر در آذربایجان‌غربی