Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماهنگ «نسل رود» توسط گروه سرود رهپویان حرم کانون امام حسن مجتبی(ع) واقع در استان یزد، در آستانه نهم دهم ماه (روز بصیرت) تولید شده و از شبکه های سراسری سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع)  در جوار مسجد امیرالمومنین(ع) روستای عصمت آباد مهریز استان یزد یکی از کانون های فعال این استان محسوب می شود که با برنامه های جذاب توانسته زمینه حضور کودکان و نوجوانان را در مسجد فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) فعالیت خود را با عضویت تعدادی از افراد ولایت مدار روستای عصمت آباد مهریز یزد آغاز کرد و در راستای استفاده بهینه از ظرفیت های مساجد و انجام کار فرهنگی مورد نیاز جامعه اقدام به تشکیل کلاس سرود و موسیقی کرده است.

 

این کلاس ها با عنوان «رهپویان حرم» و با هدف بزرگداشت مقام شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم و با جذب تعدادی از جوانان و نوجوانان فعال شده که در پی فعالیت این گروه سرود و تولید اثرات فاخر و ارزشی در زمینه سرود، تعداد زیادی از نوجوانان شهرستان در این کلاس ثبت نام کرده و به جمع اعضای گروه سرود کانون امام حسن مجتبی(ع) پیوستند.

 

این گروه سرود با پشتیبانی و همراهی کانون، پیشرفت های چشمگیری داشته و توانسته به یکی از گروه های برتر و ممتاز استان در زمینه تولید سرود و نماهنگ تبدیل شود. گروه سرود رهپویان حرم شهرستان مهریز تاکنون حدود 110 هنرآموز را از سراسر شهرستان جذب کرده و تحت آموزش قرار داده است.

 

این گروه سرود مکان فعالیت خود را در مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) عصمت آباد انتخاب کرده تا از ظرفیت های مسجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی استفاده کند. اعضای گروه مجموعه ای از جوانان بسیجی هستند که با داشتن روحیه جهادی توان بالای خود را در همه زمینه ها به اثبات رسانده اند.

 

تکیه بر اصل اعتماد به جوانان و استفاده از استعدادهای آنها با توان مالی هرچند اندک موجب شد، که گروه سرود رهپویان حرم مسیر پیشرفت و ترقی را به خوبی و با سرعت طی کرده و بتواند طی یکی دو سال از یک گروه سرود شهرستانی به یک گروه سرود کشوری تبدیل شود.

 

گروه سرود رهپویان حرم کانون امام حسن مجتبی (ع) از بین اعضای خود 10 مربی گروه سرود آموزش داده است و این مربیان هر کدام در یکی از محلات و روستاهای شهرستان گروه سرود تشکیل داده و مربی گری آن را به عهده دارند. علاوه بر این، کلاس های آموزش تئوری موسیقی و دستگاه آواز ایرانی برای اعضای مستعد و مشتاق نیز در این مجموعه برگزار می شود.

 

گروه سرود رهپویان حرم با داشتن چندین اجرا در خارج کشور و استان های مختلف در داخل کشور سابقه درخشانی را از خود به جای گذاشته است. این اجراها به دعوت مسئولین و نیز با دعوت های مردمی در مراسم های مختلف نظیر یادمان شهدا، برنامه های صدا و سیما، مناسبت های مذهبی و سنتی صورت و بارها توسط مسئولین کشور، استان و شهرستان مورد تقدیر قرار گرفته  است و حالا در آستانه سالگرد حماسه نهم دی قرار است کار جدید این گروه سرود از شبکه های سراسری پخش شود.

 

«مهدی زارع» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای نماهنگ «نسل رود» ویژه ۹ دی ماه که توسط گروه سرود رهپویان حرم تولید شده است، اظهار کرد: به مناسبت روز بصیرت این نماهنگ توسط 18 نفر از اعضای گروه سرود رهپویان اجرا شده و قرار است به مناسبت حماسه نهم دی از شبکه های سراسری سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود.

 

 وی بیان کرد: هدف این گروه سرود از اجرای نماهنگ «نسل رود» تبیین و ترویج مبانی دین، فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت در قالب هنر موسیقی و سرود است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) (واقع در مسجد امیرالمومنین(ع) روستای عصمت آباد مهریز استان یزد) تصریح کرد: گروه سرود رهپویان حرم با حمایت کانون امام حسن مجتبی(ع) تاکنون 43 اثر گروهی، 10 اثر تک‌خوانی و خوانندگی و پنج نماهنگ را تولید کرده که بسیاری از آنها به دفعات از شبکه‌های سراسری صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران پخش شده و با استقبالی بی‌نظیر همراه بوده است.

 

 وی بیان کرد: سه نماهنگ به نام های «فصل دفاع»، «اربعین» و «شوق پر زدن» از کارهای این گروه سرود با استقبال عمومی مواجه شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) اضافه کرد: کانون امام حسن مجتبی(ع) به صورت هفتگی و مناسبتی آئین های مذهبی را برگزار می کند، به گونه ای که تمامی امور توسط خود اعضا مدیریت می شود، در حال حاضر 12 مداح در بین اعضای کانون آموزش دیده اند که مشغول به مداحی در هیئات سطح شهرستان هستند و در زمینه برگزاری اردوهای فرهنگی، زیارتی و سیاحتی هم بسیار توانا عمل می کنند.

 

یادآور می شود، وجه تمایز گروه سرود رهپویان حرم با سایر گروه ها در این است که این گروه برخاسته از دل یک کانون روستایی است و نه تنها در بحث موسیقی بلکه به عنوان یک مجموعه فرهنگی در زمینه های گوناگون نظیر برگزاری اردوهای زیارتی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تشویق اعضا به شرکت فعالیت های جمعی ورزشی، آشنایی با سیره شهدا (دیدار با خانواده شهدا، مطالعه زندگی نامه شهدا) و برگزاری جلسات هفتگی و مذهبی فعالیت دارد.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما خبرگزاری شبستان اصفهان حماسه 9 دی اردبیل نماز جمعه استان بوشهر فهما رهپویان حرم کانون امام حسن مجتبی ع حماسه 9 دی فعالیت های مسجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند

هشت گروه سرود به عنوان برگزیدگان پویش «همپای طوفان» در حمایت از مردم مظلوم فلسطین معرفی و تقدیر شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از اعلام سراسری برگزاری پویش همپای طوفان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گروه‌های سرود از سراسر کشور اقدام به هم خوانی و ارسال فیلم اجرای خود کردند.

اکنون و پس از پایان مهلت ارسال آثار و از بین گروه‌های شرکت کننده 8 گروه بشرح ذیل برگزیده شدند:

گروه تسنیم از استان اصفهان
گروه نسیم ظهور از استان خراسان رضوی
گروه های شهید خدری و جوانه های امید از استان سیستان و بلوچستان
گروه یاس از استان کرمان
گروه دختران مهدوی از استان مازندران
گروه نورالشهدا از استان مرکزی
گروه کودکان غزه از استان هرمزگان

سرود "عید همبستگی" منتشر شد/ اجرا در نماز عید فطر تهران

این گروه‌ها با اهدای تقدیرنامه و جایزه نقدی در اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق که در شهر رشت برگزار شد، تقدیر شدند.
در همین راستا از آلبوم منتخب آثار رویداد ملی سراسری هم خوانی سرود همپای طوفان متشکل از 13 سرود و 12 تک خوانی رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از نماهنگ جدید خواننده سلام فرمانده
  • جزییاتی از تازه‌ترین پروژه ابوذر روحی/ این یک نماهنگ متفاوت است
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • قزوه: جشنواره «نفس پاک» با شاعران فارسی زبان برگزار می‌شود