Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خلخال اظهارداشت: این اطلس با هدف معرفی بهتر و بیشتر بازی‌های بومی ایران در جهان تدوین و با حضور نماینده یونسکو در قزاقستان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه طی مجلدهای بعدی بازی‌های باقیمانده نیز مستندسازی می‌شوند، افزود: با توجه به شرایط بازار معرفی ۳۴۰ بازی در کتابی با هزار صفحه بیش از ۲۵۰ میلیون ریال هزینه داشته و از این رو مستندسازی همه بازی‌ها نیازمند کمک‌های ویژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برنامه‌ریزی مدون برای اجرای جشنواره‌های ورزش‌های بومی و سنتی در ۴۴۰ شهرستان کشور در دهه فجر امسال خبر داد و اظهارکرد: انتظار از همه مسوولان دست‌اندرکار برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی همکاری لازم با هیات‌های ورزش روستایی و بومی و محلی در اجرای بهینه این جشنواره‌ها است.

وی گفت: در زمان حاضر ۲۷ صدم درصد از مجموع اعتبارات مالیات برارزش افزوده کشور به توسعه ورزش روستایی ، بومی و محلی اختصاص یافته است.

وی بیان‌کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه کشور رشد و توسعه ورزش روستایی ، بومی و محلی و نیز توسعه متوازن و توزیع مساوی اعتبارات و امکانات مورد نیاز این ورزش در سر لوحه امور فدراسیون ورزش روستایی ، بومی و محلی قرار گرفته است.

جعفری رویکرد جدید فدراسیون را بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی برای ارتقای مهارت زندگی در بین جامعه روستایی کشور ذکر کرد و اظهارداشت: همانندسازی و ارتقای سطح سلامت و بهره‌وری روستاییان و عشایر یکی از اولویت‌های فدراسیون ورزش روستایی است.

او افزود: معرفی فرهنگ ارزشی ایرانی در دنیا یکی از اهداف اصلی ما در عرصه بین‌الملل است و برای احیا و ترویج بازی‌های سنتی و بهره‌مندی از کارکردهای علمی بازی‌ها با رویکرد فرهنگی تلاش می‌کنیم.

رییس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی همچنین گفت: ارزش‌های فرهنگی در عرصه بین‌المللی از طریق برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی معرفی خواهد شد.

او اظهارکرد: جشنواره‌های معرفی اقدام ایرانی و آیین و رفتارهای اجتماعی به عنوان میراث فرهنگی ناملموس جامعه محسوب شده و تلاش می‌کنیم تا با توسعه این جشنواره‌ها این میراث گران‌بها را حفظ و احیا کنیم.

وی اجرای این برنامه‌ها و فعالیت‌ها را مشروط به تامین منابع مالی دانست و گفت: انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تدوین بودجه سنواتی ۹۹ توجه خاصی به این مساله داشته باشند.

عمو زنجیر باف، قایم باشک، کلاغ پر، گل یا پوچ، لی لی، هفت‌ سنگ، وسطی ، چیلینگ آقاج ، بش‌ داش ، داژبال ، هفت سنگ ، طناب‌کشی ، خانه‌بازی و ده‌ها بازی دیگر که هر یک نامی آشنا برای نسل‌هایی از ایرانیان است، بازی‌های کودکانه فراموش شده‌ای که به تاریخ پیوسته و امروزه در کلان‌شهرها، شهرهای کوچک و حتی روستاهای کشور، جای خالی بازی‌های خلاقانه و مبتکرانه کوکان دیده می‌شود.

برچسب‌ها بومی سازی ایران ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بومی سازی ایران ورزشی بومی سازی ایران ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود

صاحبعلی اصغری امروز در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون گفت: جشنواره بین المللی کوچ عشایر می‌تواند نقطه عطفی در ثبت و ضبط آداب و رسوم و فرهنگ عشایر کشور باشد ضمن اینکه این فرصتی است تا مردم در یک مکان جمع شده از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی لذت ببرند.

فرماندار بیله‌سوار مغان افزود: پارسال نخستین جشنواره‌ بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون با حضور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو و سفیرانی از کشورهای مختلف جهان برگزار و استقبال بی‌نظیری از آن شد و امسال نیز تصمیم بر این است این جشنواره پررنگ‌تر و پررونق‌تر برگزار شود.

به گفته او، امسال میهمانانی از بیش از ۱۰ استان کشور در بخش عشایری دعوت شده‌اند و میهمانانی از خارج از کشور نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

اصغری برپایی غرفه‌هایی برای عرضه صنایع دستی و نمایش فرهنگ و آداب و رسوم و معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان‌های مختلف کشور ، برگزاری مسابقات ورزش‌های بومی و محلی ، معرفی بهترین محصولات لبنی ، بهترین شتر دوکوهانه ، برنامه پخت انواع آش‌های محلی ، شوی اسب ، موسیقی محلی ، انتخاب قوچ برتر مغانه ، آلاچیق محلی و لباس سنتی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره ذکر کرد.

فرماندار بیله سوار مغان گفت: تمهیدات لازم ترافیکی و امنیتی و تعیین محل استقرار میهمانان انجام شده و تلاش می‌شود این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد
  • برگزاری بازی های بومی محلی در روستای آرتون طالقان
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود
  • انتصاب سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی
  • ایلکا سرپرست فدراسیون روستایی و عشایری شد
  • سرپرست فدراسیون ورزش روستایی معرفی شد
  • سرپرست فدراسیون ورزش‌روستایی،عشایری و بازی‌های بومی محلی منصوب شد
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ