Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: صیانت از باغستان سنتی قزوین با قدمتی بیش از هزار سال یکی از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به شمار می‌رود.

وی با بیان این‌که در رابطه با باغستان سنتی قزوین قانون تکلیف همه را روشن کرده است،  اظهار داشت: هیچ شخصی اعم از حقیقی و حقوقی براساس قانون اجازه تغییر کاربری در باغستان سنتی قزوین را نخواهد داشت و هرگونه دخل و تصرف در این مجموعه پیگیرد قانونی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول گفت: باغستان سنتی هویت شهر قزوین به شمار می‌رود و یک عزم و خواست مردمی برای صیانت از این مجموعه وجود دارد که به همراه چارچوب‌های قانونی پشتوانه ما برای حفاظت از آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با بیان اینکه حفظ باغستان سنتی قزوین به شکل مطلوب با همکاری مالکان آن امکان پذیر خواهد بود، اظهار داشت: طرحی توسط مشاور در خصوص باغستان سنتی قزوین مطالعه شده که صیانت از این مجموعه گرانبها را در کنار در نظر گرفتن منافع مالکان پیش برده و به زودی به مراجع استانی ارایه خواهد شد.

قزوین دارای حدود ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغستان سنتی است که جنوب، شرق و غرب این شهر را احاطه کرده اند.
بخش زیادی از باغستان سنتی قزوین در دهه‌های اخیر به دلیل توسعه شهر تخریب و نابود شده است.  

طی سالیان گذشته برخی سودجویان با همکاری عده ای از مالکان، در بخش‌هایی از باغستان که در کنار جاده ها و یا نزدیک به بافت شهری واقع شده به امید تغییر کاربری و ارزش افزوده زمین اقدام به قطع، سوزاندن و خشکاندن درختان کرده‌اند که این اقدام در کنار برخی طرح‌های شهری که از دل این مجموعه باید عبور می‌کرد، حیات باغستان سنتی قزوین را دچار تهدید کرده بود.

همچنین در سال‌های اخیر اجرای تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) که بخشی از آن باید از دل باغستان سنتی قزوین عبور می‌کرد موجب نگرانی دوستداران این میراث و گنجینه سبز شده بود که با رای شورای عالی معماری و شهرسازی اجرای این طرح در بخشی که با دخل و تصرف باغستان همراه بود، متوقف شد.

کد خبر 473972 برچسب‌ها استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۴۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید

در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱٠ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با حضور نماینده دادستان، مدیریت جهادکشاورزی، مسئول و کارشناسان یگان حفاظت امور اراضی، نیروی انتظامی، ۶ هزار مترمربع از اراضی زراعی کشاورزی منطقه سراب نیلوفر شهرستان خرم آباد که بصورت غیر قانونی اقدام به قطعه بندی، دیوار کشی کرده بودن تخریب وبه چرخه کشاورزی بازگردانده شد.

سرهنگ مسلم مویدی از کشاورزان و متقاضیان اجرای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی خواست:قبل از هر گونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند و از راهنمایی کارشناسان امور اراضی بهره‌مند شوند.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی ادامه داد: سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی است و هم‌استانی‌های عزیز برای هر گونه فعالیت در اراضی کشاورزی به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز
  • رشد ۵۸ درصدی مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در البرز
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز