Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@09:42:39 GMT

آقای حناچی! چه خوب که جسور نیستید

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۴۸۸۸

آقای حناچی! چه خوب که جسور نیستید

عصرایران؛ مصطفی داننده- رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگویی تلویزیونی از جسارت شهردار پیشین تهران تقدیر کرد. محسن هاشمی گفت:« اگر یادتان باشد اتوبوس‌های بی‌آرتی زمانی که به پایتخت وارد شد دیزلی آمد در حالی که قانون هوای پاک این اجازه را نمی‌داد، ولی اقای قالیباف جسارت داشت و آن‌ها را وارد کرد. جسارت قالیباف در زمان شهرداری و اقداماتش نسبت به حناچی شهردار فعلی تهران بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

حناچی شهردار تهران هم در قامت پاسخ‌گویی برآمد و در توییت کرد که :« اگر بی قانونی فاحش را جسارت بدانیم، می پذیرم که شهرداری جسور نیستم؛ کسی که قانون را زیرپا می گذارد جسور نیست، قانون گریز است.»

واقعا چرا به جایی رسیده‌ایم که زیر پا گذاشتن قانون در جامعه ما مورد ستایش قرار می‌گیرد و کسی که زیر بار قانون گریزی نمی‌رود مورد نکوهش قرار می‌گیرد؟

در بسیاری از کشورهای دنیا مدیری که تلاش می‌کند قانون را رعایت کند مورد احترام مردم است و همیشه از او به نیکی یاد می‌شود اما در ایران داستان قرق می‌کند. هر کسی که بیشتر قانون را زیر پا می‌گذارد، عزیزتر است و اینگونه او را جسور خطاب می‌کنند.

البته در جامعه هم شاهد این رفتار هستیم. کسانی که از طریق شغل‌های کاذب به آلاف و الوف رسیده‌اند، مورد احترام هستند و برخی تا کمر جلوی آنها خم می‌شوند چون پول دارند و ماشین آنچنانی سوار می‌شوند و خانه‌شان در فلان نقطه شهر است.

یکی از مشکلات اصلی کشور همین است. بی قانونی مورد تایید مردم است. کسی که قانون را زیر پا له می‌کند، زرنگ خطاب می‌شود و کسی که سعی می‌کند قانون را رعایت کند و به حقوق دیگران احترام بگذارد، بی‌عرضه خطاب می‌شود.

اتفاق بدتر این است که فردی مثل محسن هاشمی به رییس شورای شهر تهران که باید از قانون گرایی حمایت کند و رفتار حناچی را ستایش کند می‌گوید قالیباف جسور تر است.

اگردر زمان قالیباف، کسی یقه او را می‌گرفت که چرا برخلاف قانون رفتار می‌کند و شهردار وقت پایتخت جواب رفتار خود را می‌داد حالا شاهد اینگونه برخوردها نبودیم. هرکسی در کشور قانون را زیر پا می‌گذارد باید با او برخورد شود و هر فردی تلاش می‌کند زندگی بر اساس قانون داشته باشد باید مورد تقدیر واقع شود.

نسل جدید ایران، این رفتارها را می‌بیند و می‌شنود که بی‌قانون‌ها ارج و قرب بیشتری دارند به خاطر همین وقتی از آنها در مورد شغل آینده‌شان سوال می‌کنید، نمی‌گویند که می‌خواهم معلم یا دکتر شوم، می‌گویند می‌خواهم دلار فروش شوم، ماشین معامله کنم، خانه خرید و فروش کنم!

بله، به همین راحتی اخلاق و قانون گرایی در کشور قربانی می‌شود. شهردار فعلی تهران سرش را بالا بگیرد و به قانون گرایی خود ببالد و از برخی حرف‌ها دلخور نشود.

________________________

بیشتر بخوانید:

غلظت ذرات معلق به۲۰۰رسیده بود/ باران نمی‌آمد، تهران باید تخلیه می‌شد

نامه محرمانه به شهردار تهران در مورد "بام‌لند"

محسن هاشمی: ناآرامی‌های آبان پاسخی به سخت شدن شرایط معیشتی بود

_____________________

لینک کوتاه: asriran.com/002xdh

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شهردار تهران محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان

شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان گفت: این اقدام در جهت سامان یافتگی و ایجاد شرایط مناسب یک امر کلی است که دستگاه‌های مسئول بتوانند ثبت و ضبط کنند و داشته باشند.   به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت درخصوص فعالیت شهرداری در دور دوم انتخابات، گفت: موضع شهردرای در انتخابات یک موضع پشتیبانی است، هم در دور اول ما از دستگاه‌های نظارتی و اجرایی انتخابات به اقتضاء توان خود حمایت و پشتیبانی کردیم و هم دور دوم انتخابات این وظیفه را داریم.   وی ادامه داد: یک نقش دیگر هم شهرداری داشت و آن این بود که ظرفیت خود را در جهت یک حضور فعال به کار گرفته بودیم و خواهیم گرفت.   شهردار تهران در پاسخ به سوالی پیرامون نصب دوربین روی لباس حریم بانان، تصریح کرد: این اقدام در جهت سامان یافتگی و ایجاد شرایط مناسب یک امر کلی است که دستگاه‌های مسئول بتوانند ثبت و ضبط کنند و داشته باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خوش‌تیپ، جذاب، جسور؛ تقابل رم ده روسی و لورکوزن آلونسو در نیمه نهایی لیگ اروپا
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • پله‌های برقی تهران نونوار می‌شود
  • توضیح شهردار تهران درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان + عکس
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان
  • زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم