Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@09:45:54 GMT

۱۶۰۰ وسیله توزین و سنجش در همدان پلمپ گذاری شد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۵۲۳۶

۱۶۰۰ وسیله توزین و سنجش در همدان پلمپ گذاری شد

محمد مددی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس قانون و استانداردهای موجود وسایل سنجش و توزین مورد استفاده در داد و ستد عمومی باید دارای نشانه گذاری و پلمپ استاندارد برای شناسایی و ردیابی باشند.

مددی افزود: در پلمپ گذاری، وسیله توزین و سنجش صاحب کد ۱۰ رقمی رهگیری می‌شود که این کد در سامانه اندازه شناسی وارد می‌شود و با آن اطلاعات وسیله توزین و سنجش برای سازمان استاندارد در هر نقطه از کشور از جمله قانونی بودن آن، زمان انجام آزمون دوره‌ای برای بررسی صحت عملکرد و مورد تأیید بودن عملکرد آن قابل دسترسی، نظارت و ارزیابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طرح پلمپ گذاری وسایل توزین و سنجش در سطح شبکه توزیع استان همدان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و تاکنون ۵ هزار و ۲۰۷ وسیله توزین و سنجش نشانه گذاری و پلمپ شده‌اند.

مددی ادامه داد: مراکزی مانند میادین تره بار، صنف زرگرها و خواروبار فروشان که فراوانی ارائه خدمات بیشتری دارند، در اولویت پلمب گذاری هستند.

مدیرکل استاندارد خاطرنشان کرد: پلمپ گذاری برای ترازوهای تولید داخل دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، ترازوهای وارداتی در مبادی ورودی گمرکات و ترازوها و باسکول‌های مورد استفاده در اصناف انجام می‌شود.

وی با یادآوری اینکه این پلمپ‌ها نشان دهنده قانونی بودن وسایل سنجش و توزین است، تاکید کرد: صاحبان وسایل باید مراقبت لازم را در خصوص حفظ و نگهداری و جلوگیری از فک و آسیب به آن کنند.

کد خبر 4809619

منبع: مهر

کلیدواژه: وسایل توزین بوشهر ایلام آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه شهرکرد بیرجند تعطیلی مدارس قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی بارش برف گرگان شیراز شب یلدا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان

 مقیمی در جمع خبرنگاران به میزبانی مدیریت راه‌های استان سمنان با اشاره به اینکه سه میلیون و ۵۳۲ هزار وسیله نقلیه در محورهای استان طی فروردین ماه تردد کردند، گفت: متوسط تردد ساعتی در محورهای ورودی استان در این بازه زمانی دو هزار و ۳۸۵ تردد در ساعت بوده است.

وی افزود: با توجه به آمار احصا شده از سامانه‌های هوشمند، جمعه ۲۴ فروردین پرترددترین روز در این بازده زمانی بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای ورودی استان طی این مدت را ۱۴ درصد عنوان کرد و افزود: سامانه‌های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربینهای نظارت تصویری، سامانه‌های تردد شمار، سیستم توزین در حال حرکت و سامانه‌های ثبت تخلف در کلیه جاده‌های استان سمنان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

مقیمی با اشاره به اینکه پرتردد ترین محور در این بازه محور آرادان – گرمسار بوده، افزود: همواره همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در قالب گشت‌های نظارت راهداری و ترابری فعالیت مضاعفی دارند و به صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت رسانی در طول راه‌های استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • آموزش ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری با قوانین ایمنی عبور و مرور