Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دبیر هیأت دولت، لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داد.

ابراهیم خدایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی که ترکیبی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است، از سوی حسین سیمایی صراف برای بررسی و تصویب به این شورا ارجاع داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: لایحه ساماندهی سهمیه های کنکور باید در یکی از این دو نهاد پیگیری می شد که با تشخیص دبیر هیأت دولت در اختیار شورا قرار گرفت.

وی افزود: شاید تا تصویب این لایحه، پیشنهادات دیگری برای اعمال در آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

خدایی درباره زمان اجرای این لایحه تاکید کرد: هر زمان این لایحه به تصویب برسد،‌ قابلیت اجرایی شدن دارد و این امکان هست که مفاد آن در کنکور ۹۹ اجرایی شود.

۱۶ آذرماه سال جاری وزیران علوم و بهداشت با تقدیم لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی به هیات دولت، پیشنهاد لغو مصوبه تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی را ارائه کردند.

در این لایحه آمده است: تمام قوانین و مقررات مصوب ابلاغی مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای هدایت استعدادهای درخشان در خصوص نحوه اعمال سهمیه ها در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (شامل بومی گزینی، قانون عدالت آموزشی، سهمیه های مندرج در قانون خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعد آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، سهمیه های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، دانشجوی نمونه کشوری، بهیاری و غیره) لغو و این قانون جایگزین آن ها می شود و پس از آن امکان ایجاد هیچ گونه سهمیه جدیدی به جز موارد مندرج در این قانون وجود ندارد.

یکی از امتیازات جنجالی که با تصویب این لایحه حذف می شود، امتیاز نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیأت علمی است که در سال جاری حواشی زیادی به دنبال داشت.

لینک کوتاه: asriran.com/002xdu

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سهمیه کنکور سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درگذشت پرویز داوودی را تسلیت گفت

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، طی پیامی درگذشت پرویز داوودی اقتصاددان برجسته کشور، عضو پیوسته فرهنگستان علوم و معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، طی پیامی درگذشت پرویز داوودی اقتصاددان برجسته کشور، عضو پیوسته فرهنگستان علوم و معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:


إنَّا للهِ وإنَّا إلیه راجعونَ
درگذشت مرحوم دکتر پرویز داوودی اقتصاددان برجسته کشور، عضو پیوسته فرهنگستان علوم و معاون اول دولت نهم موجب تأثر و تألم همه دوستداران ایشان شد.


داوودی خدمات زیاد مردمی در حوزه‌های علمی و اقتصادی داشتند و این استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی علاوه بر حضور در دانشگاه و نهاد‌های علمی برای آموزش و پژوهش و تألیف آثار علمی فراوان، در سنگر‌های متعدد خدمت، حضور مؤثر و توأم با اخلاص داشتند.


مدیریت ایشان در تدوین منشور جمهوری اسلامی ایران و همچنین حمایت از تحقیق و نشر منظومه فکری حضرت امام خمینی (ره) و منظومه فکری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظلّه‌العالی از دیگر خدمات دکتر داوودی بودند.


مصیبت درگذشت این استاد برجسته کشورمان را به محضر رهبر معظم انقلاب، جامعه علمی کشور و خانواده ایشان تسلیت عرض کرده و ضمن آرزوی ضیافت علوی (ع) برای دکتر داوودی و آرزوی صبر جمیل و أجر جزیل برای خانواده‌شان، از خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت مسئلت دارم.

 

دیگر خبرها

  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟
  • ۳۰ درصد مراحل قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌ها انجام شده است
  • اعتبار نقش چندانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ندارد
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درگذشت پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد+ فیلم
  • پور عباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد+ فیلم