Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه زمانی برای متقاضیانی که درخواستشان برای دریافت سبد حمایت معیشتی دولت تایید شده، اعلام می‌شود.

«حسین میرزایی» در گفت و گو با ایرنا، گفت: پرداخت دور دوم سبد حمایت معیشتی دولت در زمان تعیین شده (۱۰ دی ماه) به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که در دور اول سبد حمایت معیشتی دولت را دریافت نکردند و درخواست خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کرده‌اند، چنانچه درخواست آنها تایید شده باشد یارانه معیشتی دو دوره به صورت یکجا و در زمان تعیین شده که اعلام می‌شود برای سرپرست خانوار واریز می‌شود.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: حدود ۶۶۶ هزار نفر از افراد که یارانه نقدی دریافت نمی‌کردند و در نتیجه سبد معیشتی نیز به آنها تعلق نمی‌گرفت،‌ می‌توانند از ۱۰ دی ماه درخواست خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند.

وی اضافه کرد: درخواست این افراد ظرف یک ماه بررسی می‌شود و نتایج اعلام می‌شود و چنانچه درخواست آنها تایید شود در لیست مشمولان قرار می‌گیرند.

میرزایی تاکید کرد: درخواست این افراد تنها برای دریافت سبد حمایت معیشتی است و هیچ ربطی به دریافت یارانه نقدی ندارد.

لینک کوتاه: asriran.com/002xdy

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یارانه معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند

 معاون تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طرح یسنا، امنیت غذایی تعداد بیشتری از مادران و نوزادان مورد توجه قرار گرفته است.

طبق گزارش مهر، وی بیان داشت: در مرحله اول طرح یسنا مادران دهک اول درآمدی جامعه زیرپوشش قرار گرفتند و در مرحله دوم سه دهک تحت پوشش قرار می‌گیرند.

دانشی افزود: مادران سه دهک اول درآمدی می‌توانند با ورود به برنامه کاربردی «شما» کد ملی سرپرست خانوار را وارد و از وضعیت خود مطلع شوند و افراد مشمول این طرح می‌توانند از تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد با کالابرگ الکترونیکی خرید خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: یارانه ۴۰۰ هزارتومانی مادران در مرحله دوم طرح، به ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و مادران مشمول طرح یسنا، می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به‌صورت رایگان خرید کنند.

همه چیز درباره طرح یسنا

دی‌ماه سال گذشته وزارت تعاون و با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، برای تغذیه مضاعف مادران باردار یا دارای فرزند شیرخوار «طرح یسنا» را به مرحله اجرا درآورد. طرحی که به‌واسطه آن مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار (زیر ۲ سال) که در دهک یک درآمدی قرار داشتند به شکل ماهانه از دولت یارانه دریافت می‌کنند. این طرح یکی از طرح‌های سه‌گانه دولت سیزدهم برای ارتقا امنیت غذایی (کالابرگ الکترونیکی، کودکان نیازمند یارانه مضاعف و طرح یسنا) است که در قالب یارانه مضاعف به افراد کم‌درآمد جامعه تعلق‌گرفته است تا امنیت غذایی آنها تأمین شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، در مرحله نخست این طرح، ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این میان ۲۲ هزار نفرشان مشمول دریافت این یارانه مضاعف بودند. از سال گذشته مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به یارانه دریافتی این مادران اضافه شد تا به واسطه آن بتوانند با خرید از سبد کالایی شامل ۱۶ قلم ماده موردنیاز برای مادر و رشد فرزند امنیت غذایی خود را تأمین کنند.

طرح یسنا از سال گذشته به شکل پایلوت (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی به مرحله اجرا درآمد و تا الان نیز ادامه دارد.

«سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین جلسه هیئت دولت از ادامه‌دار شدن این طرح در قالب و شکل جدید خبر داد و گفت اعتبار مربوط به این طرح تامین شده است.

طرح یسنا که در مدت سه ماه گذشته توانست مادران گروه هدف خود را مورد حمایت قرار دهد، در مرحله جدید تمام استان‌های کشور اجرایی خواهد شد. طرح یسنا که با زیرپوشش قراردادن مادران دهک اول درآمدی جامعه آغاز به کارکرده بود، در طرح جدید قرار است مادران سه دهک اول درآمده جامعه را تحت پوشش قرار دهد تا امنیت غذایی تعداد بیشتری از مادران و نوزادان تأمین شود. تفاوت دیگر این طرح با مرحله نخست یسنا، این است که یارانه ۴۰۰ هزارتومانی مادران به ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

وزیر رفاه در این باره گفت: طرح یارانه‌ای یسنا اظهار کرده که اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به ۶۰۰ هزار تومان برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند. این طرح برای مادران دارای فرزند زیر ۲ سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیتی حدود یک میلیون (۹۳۵ هزار و ۷۲۴) نفر هستند در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

مادران مشمول طرح یسنا، می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به‌صورت رایگان خرید کنند.

طرح یسنا در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مرحله اجرا درآمده است. در مرحله جدید مادران دارای فرزند زیر ۲ سال در سه دهک اول درآمدی در سراسر کشور که جمعیت آنها به یک میلیون نفر می‌رسید، مشمول این طرح شده‌اند.

مادران سه دهک اول درآمدی برای اطلاع از اینکه مشمول طرح هستند یا نه می‌توانند با ورود به برنامه کاربردی «شما» مراجعه کنند و پس از واردکردن کد ملی سرپرست خانوار از وضعیت خود مطلع شوند. افراد مشمول این طرح از روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین می‌توانند از تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد با کالابرگ الکترونیکی خرید خود را انجام دهند.

tags # یارانه سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • زمان ثبت نام وام دانشجویی و مهلت درخواست
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه اعلام شد
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه سال تحصیلی آینده اعلام شد
  • یارانه ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار همدانی، مجددا وصل شد
  • هشدار مهم پلیس؛ مراقب پیامک‌های جعلی کالابرگ باشید!
  • هشدار پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • واریز ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته