Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی بابیان این‌که ۹۰۰ کیلومتر راه در استان خراسان شمالی در دست ساخت است، ابراز امیدواری کرد، ۳۷ کیلومتر از جاده جنگل گلستان تا پایان بهار سال آینده تکمیل و بهره‌برداری شود.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، سید عبدالمجید نژادصفوی، با اشاره به این‌که خراسان شمالی هم‌اکنون سهمی از ٰآزادراه‌های کشور ندارد، مجموع شبکه جاده‌ای این استان را شش هزار کیلومتر عنوان و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی ما تبدیل بخشی از راه‌های اصلی استان به آزادراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۷۳ کیلومتر بزرگراه در استان خراسان شمالی وجود دارد که یک درصد شبکه بزرگراهی کشور را شامل می‌شود، افزود: خراسان شمالی استانی مرزی است و در تردد زائران حرم رضوی نقشی پررنگ و در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی و معدنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، بر این اساس باید تحولی در این حوزه انجام شود و سهم استان در شبکه بزرگراهی کشور افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه استان خراسان شمالی ۴۳۳ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی دارد، اقدامات انجام‌شده را نسبت به نوپا بودن استان مناسب خواند و ابراز امیدواری کرد، با توجه مسئولان استانی و کشوری شبکه جاده‌ای استان توسعه یابد.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی پروژه جاده‌ای را با توجه به اعتبارات ملی و استانی در دست اجرا داریم و ازلحاظ اعتباری اگر بتوانیم تخصیص‌های مناسبی تا پایان سال مالی جذب کنیم، اتفاقات خوبی در استان رخ می‌دهد. هم‌اکنون قرارداد حدود ۹۰۰ کیلومتر راه در استان منعقدشده است که برخی فعال و برخی نیازمند بازنگری هستند و برخی از این پروژه‌ها نیز به دلایلی ازجمله کمبود اعتبار آن‌گونه که مدنظر وزارت راه و شهرسازی است پیش نرفته و نیازمند بازنگری و مساعدت مسئولان است.

نژادصفوی یکی از موضوعات اساسی در این حوزه که مطالبه مردم و دستگاه‌های مختلف استان است را موضوع جاده جنگل گلستان برشمرد و گفت: این محور به دلیل تک‌بانده بودن، میزان تلفات بالایی دارد. وزیر راه و شهرسازی به جد پیگیر این پروژه است و تاکیدات لازم را انجام داده است؛ در این زمینه مکاتبات متعددی با دستگاه‌های مختلف استان انجام‌شده است و با برنامه‌ریزی، بازدیدها و رایزنی‌های مستمر به دنبال ایجاد تحولی در این پروژه هستیم. این محور نقشی بسیار اساسی در رونق اقتصادی استان دارد و بهره‌برداری از آن می‌تواند به جذب گردشگر بینجامد.

وی گفت: اگر همکاری لازم در خصوص پروژه جاده جنگل گلستان انجام شود، امکان افتتاح ۳۷ کیلومتر از این محور تا پایان بهار سال آینده وجود دارد که اتفاق مبارکی برای استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه به شبکه ریلی استان اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات در این حوزه موضوع خط ریلی اسفراین است که مطالعات آن در حال انجام است و سعی می‌کنیم به‌زودی عملیات اجرایی این خط  آغاز می‌شود.

وی افزود: در حوزه شبکه حمل‌ونقل استان نیازمند بازنگری و یک کار اساسی با حمایت همه مسئولان هستیم؛ در این زمینه رایزنی‌های استانی را انجام داده‌ایم که اعتبارات مناسبی را در سال ۹۹ به شبکه حمل‌ونقل استان اختصاص دهند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جاده جنگل گلستان بهار99 پروژه های جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوهِ جنگل‌های هیرکانی النگدره در گلستان

دیگر خبرها

  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • اعمال محدودیت‌ ترافیکی پایان هفته در محورهای شمالی
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • شکوهِ جنگل‌های هیرکانی النگدره در گلستان
  • پرونده خندقلو در وزارت راه؛ آیا این گره ترافیکی خراسان شمالی باز می شود؟
  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • برخی جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته است
  • پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی