Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اسلامی گفت: بحث ریل باس برای قطار‌های حومه‌ای بسیار مهم است تا خطوط حومه‌ای را گسترش دهیم و این یک ضرورت برای شهر‌های بزرگ با توجه به افزایش جمعیت به شمار می‌آید. تاریخ انتشار: 12:19 - 08 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۱۲۰۴ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میژان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ٢۴٣ ناوگان ریلی بیان کرد:امروز مرحله دوم بهره‌برداری از محصولات ریلی ساخت داخل را برگزاری می‌کنیم و این به معنای اهتمام ویژه برای توسعه رونق تولید است و ما در این زمینه قابلیت‌های ویژه‌ای در کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تا کنون ۴۵۶ لوکوموتیو، واگن باری و مسافری در کشور تولید شده و این نشان می‌دهد که اگر همکاری بین سازمان مادر و شرکت‌های سرمایه گذاری وجود داشته باشد تولید داخل به ثمر می‌نشیند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: فروش واگن سازی پارس یکی از دغدغه‌های مهم ما در سال‌های گذشته بوده تا کنون ٣۴۴ دستگاه از سوی این شرکت ساخته و تحویل شده است که این آمار در ٢٠ سال گذشته بی سابقه بوده و این نشان از همدلی و سیاست صحیح است.
اسلامی تاکید کرد: با حداکثر قوا برای عدم توقف تولید در کشور تلاش می‌کنیم و تولید شرکت‌های داخلی ما را به سمت ظرفیت‌های نوین هدایت می‌کند و در مسیر رشد به تولید ارزش افزوده و سهم از بازار‌های بین المللی نزدیک می‌کند.
وی اظهار کرد: اقدام امروز اقدام راهبردی و سیاست پابرجا است و در این زمینه راه آهن اقدامات موثری داشته و امیدواریم این اقدامات ادامه یاید و از زحمات وزارت نفت برای تامین بودجه ساخت ناوگان بعد از سالیان سال قدردانی می‌کنیم.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بحث ریل باس برای قطار‌های حومه‌ای بسیار مهم است تا خطوط حومه‌ای را گسترش دهیم و این یک ضرورت در شهر‌های بزرگ بوده با توجه به افزایش جمعیت به شمار می‌آید.
اسلامی در پایان گفت: متروی هشتگرد یک گام بزرگ در جهت استفاده از قطار حومه‌ای به جای خودرو است و با این حرکت تلاش می‌کنیم استفاده از خودرو در کشور را به حداقل برسانیم و ظرفیت قطار و ریل باس را افزایش دهیم. بیشتر بخوانید: ٢۴٣ دستگاه ناوگان ریلی به بهره برداری رسید انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی اخبار اقتصادی وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ­رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما موضع‌گیری خاصی درخصوص واگن‌ها نداریم و فقط تاکید می‌کنیم وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی باید جهادی عمل کند نه اینکه این کار ۲،۳ ماه زمان ببرد. مهدی چمران افزود: هر یک روزی که تاییدیه‌های فنی واگن‌های مترو به تاخیر بیفتد، مردم از واگن‌ها محروم می‌شوند. رئیس شورای شهر تهران همچنین باردیگر بر استفاده از کارشناسان مترو برای تایید فنی واگن‌ها تاکید کرد و گفت: پیش از این نیز کارشناسان مترو برای واگن‌ها تاییدیه فنی می‌دادند و اگر شرکتی دیگر تایید کند باید دو تا سه میلیارد تومان هزینه شود و ما نمی‌خواهیم هزینه اضافی صرف شود. سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیشتر درخصوص تأخیر در اجرایی شدن قرارداد تأمین ۷۹۱ دستگاه واگن متروی تهران جوابیه‌ای صادر و تاکید کرده بود قرارداد تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن برای خطوط متروی تهران پس از پنج سال از امضای قرارداد با همت وزارت کشور وارد مرحله عملیاتی شد. همچنین الحاقیه این قرارداد به میزان ۱۶۱ دستگاه واگن که سرجمع ۷۹۱ دستگاه واگن را تحویل متروی تهران می‌دهد، سال گذشته به امضا رسید. سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین تاکید کرده از طریق مطالعه فشرده اسناد و جلسات متعدد، زمان ۶ ماهه مندرج در قرارداد حتی به میزان سه ماه تاکنون کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • علیزاده طباطبایی: امام می‌خواستند ارتش حفظ شود/ آقای روحانی نقش موثری در تصفیه‌ ارتش نداشت/ داخل ارتش سال ۵۸ کاملا به هم ریخته بود
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها درباره واگن‌های مترو
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد