Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم رئیس پلیس فتا استان قم بر لزوم فعال سازی سریع رمز پویا و ارتقای امنیت تراکنش های بانکی در مقابل روش های مخرب کلاهبرداران اینترنتی تاکید کرد.

علی موالی رئیس پلیس فتا استان قم گفت: فیشینگ یک روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات بانکی و سرقت اموال افراد است بنابراین افراد سود‌جو در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای به سرقت بردن موجودی حساب‌های کاربران کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و 2CVV  را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می‌برند، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های حراجی و درگاه‌های پرداخت آنلاین نمونه‌ای از ابزار‌های الکترونیکی ارتباطات هستند.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی مردم با روش‌های نوین کلاهبرداری، یکی از مهمترین دلایل اجرای طرح رمزهای دوم یکبارمصرف در شبکه بانکی است از این‌رو شهروندان درخواست داریم که در نخستین فرصت رمز‌دوم یکبار مصرف خود را فعال کنند زیرا فعال کردن رمز دوم پویا که فقط۶۰ ثانیه اعتبار دارد، می‌تواند امنیت تراکنش‌های اینترنتی را تا حد زیادی افزایش دهد.

موالی گفت: کاربران باید توجه داشته باشند که هر پیامکی که شما را به یک سایت و یا درگاه بانکی هدایت کند و یا منجر به اخذ اطلاعات شخصی حساب شما شود، کلاهبرداری بوده و فعال‌سازی رمز‌دوم یک‌بار مصرف، فقط از طریق مراجعه صاحب حساب به همراه مدارک شناسایی به بانک مربوطه امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كلاهبرداري اينترنتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه

 سرهنگ فارسی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل های برق در سطح حوزه استحفاظی مراغه موضوع با حساسیت ویژه و با هدف کشف این سرقت‌ها و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با گشت زنی‌های نامحسوس و محسوس و انجام اقدامات فنی، تخصصی و اطلاعاتی با تلاش بی وقفه شبانه روزی ۲ سارق حرفه‌ای سیم و کابل‌های برق را شناسایی و در یک عملیات منسجم غافلگیرانه  متهمان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به اعترافات سارقان دستگیر شده اظهار کرد: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته به ۶ فقره سرقت سیم و کابل برق های از حوزه استحفاظی اعتراف کردند و از مخفیگاه آنها سیم و کابل‌های مسروقه قابل توجهی به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد و متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ فارسی به شهروندان توصیه کرد مراقبت‌های لازم را در خصوص پیشگیری از سرقت به عمل آوردند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • کاهش کلاهبرداری و ارتقای امنیت با اجرای طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • ارتقای امنیت بواسطه طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب
  • کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ
  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در ماهان
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • سرقت طلا توسط نظافتچی منزل