Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: همه برنامه هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با محوریت و موضوع کتاب برگزار می کنند، تلاش در جهت ایجاد فضایی جذاب و پویا با محوریت یار مهربان برای همه اقشار جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا علیزاده، در مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان اظهار داشت: نمایشگاه کتاب امسال با ۸۵ هزار و ۶۸۵ عنوان کتاب در قالب حدود ۷۰۰ هزار جلد کتاب گنجینه ای گران بها است که مردم باید از آن بهره و استفاده لازم را ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر ساله تلاش شده نمایشگاه نسبت به سال های گذشته بهتر و کیفی تر برگزار شود و آن چه باعث دلگرمی و منجر به استمرار نمایشگاه شده، حضور بی شائبه مردم و اصحاب فرهنگ و هنر و استقبال آن ها از نمایشگاه بوده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال های گذشته گفت: ویژگی اول این که بخش بین الملل -کتب خارجی- در نمایشگاه به شکل ویژه ای تدارک دیده شده است . ۱۴ غرفه و ۹ شرکت انتشاراتی که نمایندگی بیش از ۸۶ ناشر را بر عهده دارند و  ۱۱ هزار و ۲۰۰ کتاب در نمایشگاه ارائه خواهدکردند .

وی ادامه داد: ویژگی دوم، بخش کتب و نشر الکترونیک است که ۱۵ غرفه به این موضوع اختصاص یافته و فعال هستند و ویژگی سوم ایجاد بخش طراحان لباس ایرانی – اسلامی است  که با مشارکت دانشگاهیان و موسسات تک منظوره مد و لباس طراحی شده ، با هدف معرفی الگوهای ایرانی – اسلامی و ارتباط آن با تولیدکنندگان که  یکی از بخش های پر مخاطب در نمایشگاه است.

علیزاده گفت: در بخش جنبی نمایشگاه ؛ بیانیه گام دوم انقلاب در قالب آثار هنری و غرفه‌های ویژه کودکان مد نظر قرار داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حضور همه علاقه مندان  به کتاب و کتابخوانی و گروه های مختلف جامعه برای استفاده و دیدن  از فضایی که فراهم شده را خواستار شد و  تصریح کرد: بن کارت های خرید کتاب ویژه نمایشگاه در روزهای برپایی نمایشگاه و همچنین ۳ هفته بس از اتمام کار نمایشگاه در ۹ کتابفروشی تعیین شده در سطح شهر قابل استفاده خواهد بود.

نمایشگاه بین المللی جنوب شرق در کیلومتر ۱۲ جاده کرمان - باغین روبروی شهرک صنعتی خضرا واقع شده و از هفتم تا سیزدهم دی ماه جاری از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح تا ۲۰ پذیرای علاقمندان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان الکترونیک جامعه فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر لزوم حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان گفت: سرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اعظم روانشاد عصر امروز در جشنواره دوسالانه سرنانوازی در روستای بیشه لرستان با بیان اینکه لرستان خاستگاه موسیقی است و موسیقی در بطن و آئین‌های این استان قرار دارد اظهار داشت: باید سنت‌های پیشین محفوظ لرستان و ضمن نگهداری و حراست، به نسل‌های بعد انتقال داده شود.

وی، سرنانوازی را جز لاینفک موسیقی استان دانست و افزود: سرنانوازی از قدیمی‌ترین سازهای بادی با قدمت 5 هزار ساله است، همچنین یکی از سازهای مهم در سور و سوگ‌ مردم منطقه زاگرس محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: استاد شاه‌میرزا مرادی، سرنانوازی را در استان پرورش داده و به تبع آن شاگردان بسیاری تحت نظر این استاد گرانقدر آموزش دیده‌اند و امروز سرنانوازی یک موسیقی جهانی شده است. حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان از اولویت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.

یادآور می‌شود، جشنواره دوسالانه «سرنانوازی» با عنوان «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در روستای بیشه برگزار شد. این جشنواره از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی و شب‌های فرهنگی لرستان در لرستان  از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و موسسه فرهنگی گلونی برگزار شد.

انتهای پیام/645/

دیگر خبرها

  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود