Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۲۱ میلیون مترمکعب آب رودخانه شاهرود به اراضی شیب‌داری که باغات زیتون در آن‌ها ایجادشده اختصاص یافت.

احمد مستخدمی، مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، اظهار کرد: سهم حقابه از آب شاهرود برای اراضی شیب‌دار قزوین سالانه ۲۵ میلیون مترمکعب تعیین‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۱ میلیون مترمکعب آب رودخانه شاهرود به اراضی شیب‌دار اختصاص یافته است، عنوان کرد: این حقابه آب موردنیاز ۵۰۰۰ هکتار از باغ‌های زیتون واقع در اراضی شیب‌دار در مسیر شاهرود را تأمین می‌کند.

بنابراعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مستخدمی تأکید کرد: باغداران واجد شرایط برای دریافت آب از رودخانه شاهرود از سال ۸۸ نام‌نویسی کرده‌اند که تا سال ۹۴ به اتمام رسید.

وی بابیان اینکه تخصیص حقابه یادشده بخش زیادی از مشکل آبرسانی به باغ‌های زیتون طارم سفلی را حل می‌کند، افزود: امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان استانی، وزارت جهاد کشاورزی و رایزنی با وزارت نیرو حقابه تعیین‌شده به اراضی شیب‌دار استان به‌طور کامل ۲۵ میلیون مترمکعب در سال تخصیص داده شود.

مستخدمی یادآور شد: ایجاد باغ‌های زیتون در اراضی شیب‌دار باهدف افزایش تولید روغن خوراکی؛ یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی باغات شیب دار زيتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد