Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: یک مقام آمریکایی تاکید کرد که ترامپ در جریان حمله به «K1» عراق قرار گرفته و در حال رصد اوضاع است. همزمان با شدت گرفتن اتهام‌زنی‌های واشنگتن به برخی گروه‌های مقاومت عراق درباره حمله روز جمعه به پایگاه «K1» در کرکوک و سفر وزیر خارجه این کشور به عراق، یک «مقام دولت آمریکا» که اشاره‌ای به نام و هویت او نشده است، از رصد اوضاع در عراق توسط رئیس‌جمهور و تیم امنیت ملی دولت آمریکا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خرداد به نقل از فارس، این مقام ناشناس به وال استریت ژورنال خبر داد، «رئیس‌جمهور ترامپ در جریان این حادثه قرار گرفته و او به همکاری نزدیک با تیم امنیت ملی خودش برای رصد اوضاع ادامه می‌دهد».

این مقام آمریکایی درباره اینکه از نظر واشنگتن چه گروهی مسوول حملات راکتی به پایگاه «K1» در کرکوک عراق است، اظهارنظری نکرده اما بنا بر گزارش وال استریت ژورنال، «ارتش آمریکا دارد روی ارتباط احتمالی این حمله با کتائب حزب‌الله که یک گروه شیعه مورد حمایت ایران است، تمرکز می‌کند».

طبق گفته مقام‌های ارتش آمریکا، حمله روز جمعه به پایگاه «K1» یازدهمین حمله راکتی طی دو ماه اخیر به محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه‌های نظامی عراق بوده است

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود درباره حملات راکتی به پایگاه «K1» مدعی شد: جراحت چهار نظامی آمریکایی که در این حمله زخمی شدند، جدی نبوده است و یک عراقی هم زخمی شده است».

به دنبال حملات راکتی به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در کرکوک، یک افسر وزارت دفاع عراق، شنبه‌شب (دیشب) از سفر کوتاه «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به عراق خبر داد.

این منبع نظامی گفت: «مایک پامپئو برای مدتی بسیار کوتاه به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار رفته جایی که نظامیان آمریکایی در آنجا حضور دارند». به گفته این منبع، وزیر خارجه آمریکا با فرماندهان ارتش کشورش گفت‌وگو کرده اما از محتوای صحبت‌های او اطلاعی در دست نیست

برچسب ها: ترامپ ، عراق ، حمله راکتی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ عراق حمله راکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

فرمانده ناوگان آمریکا در گفتگو با خبرگزاری «بلومبرگ» با اشاره به اینکه «در حال حاضر تاریخ پایان ماموریت نیرو‌های آمریکایی در دریای سرخ قابل پیش‌بینی نیست» گفت: «موفق شدیم توانایی حوثی‌ها را کاهش دهیم، اما حمایت ایران از این گروه ماموریت را طولانی مدت می‌کند.»

به گزارش جماران و به نقل از العربیه؛ فرمانده ناوگان آمریکا گفت که «اکنون حملات حوثی‌ها از موشک‌های کروز به پهپاد‌هایی که خطرشان کمتر است، تغییر یافته» و افزود: «ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند».

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • وال‌استریت‌ژورنال دست آمریکا را درباره رفح رو کرد!
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • وال‌استریت‌ژرونال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه