Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا خواجوی گلر کردستانی و رکورددار کلین شیت در فوتبال ایران که این روزها در صدر اخبار ورزشی قرار گرفته است، می‌گوید: حجاب هرگز محدودیت نخواهد آورد و اگر قرار باشد برای تیم های خارج از کشور هم بازی کنم حتما با حجاب بازی خواهم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی،  هفته پایانی نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال زنان تحت‌تأثیر یک اتفاق ویژه قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا خواجوی، دروازه‌بان تیم «وچان کردستان» که تا پایان هفته دهم هیچ گلی دریافت نکرده بود و رکورد کلین‌شیت ٩٠٠ دقیقه‌ای را از خود به جای گذاشته بود، تنها با بسته نگه‌داشتن دروازه خود به مدت ٤٠ دقیقه می‌توانست رکورد جدیدی را در فوتبال ایران به ثبت برساند.

با اینکه خیلی‌ها امیدوار بودند او با یک کلین‌شیت دیگر برای رسیدن به رکورد یک‌هزار دقیقه‌ای خیز بردارد، این دروازه‌بان ٢١ساله با وجود شکستن رکورد پیام نیازمند دروازه بان فعلی تیم فوتبال سپاه هان اصفهان، با دریافت ٣ گل و شکست تیمش حسابی غافلگیر شد. با این حال همین رکورد ٩٥٣ دقیقه‌ای، او را در کنار بزرگان دروازه‌بانی جهان در تاریخ قرار داد.

با اینکه تا قبل از این هیچ رکوردی از تعداد دقایق بسته نگه‌داشتن دروازه توسط یک دروازه‌بان در لیگ زنان ثبت نشده بود، آمار خیره‌کننده زهرا خواجوی درون دروازه تیم «وچان کردستان» باعث شد تا او با دروازه‌بان‌های برتر لیگ‌برتر مردان مقایسه شود.

قبل از این در رده‌بندی جهانی که از سوی سایت تاریخ و آمار فدراسیون فوتبال جهان اعلام شده بود، بهرام مودت با ٨٤٤دقیقه در رده ١١٩ جهان جای گرفته بود. حالا زهرا خواجوی با این رکورد ٩٥٣دقیقه‌ای می‌تواند جزو ١٠٠ دروازه‌بان برتر تاریخ فوتبال جای بگیرد؛ البته شاید اگر این رده‌بندی در فوتبال زنان هم وجود داشته باشد، او قطعا رتبه‌ای شگفت‌انگیز در تاریخ فوتبال زنان جهان به دست می‌آورد. به هرحال همین قرارگرفتن نام دختر ٢١ساله فوتبال ایران و فرزند کردستان در میان بزرگ‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ جهان قطعا افتخار بزرگی برای او و فوتبال ایران خواهد بود.

 با وی به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید: 

خودتان را به مردم معرفی بفرمایید.

زهرا خواجوی 21 ساله و دروازه بان تیم فوتبال بانوان وچان کردستان هستم.

در چه تیمهایی تاکنون بازی کرده اید؟ و  آیا مقامهایی هم با این تیمها کسب کرده اید؟

در تیم های زیادی بازی کردم ، و بازی در تیم های پاس همدان، اشترانکوه ازنا ،دوسال شهرداری بم و راهیاب ملل سنندج بازی کرده ام  و در این مسابقات قادر به دریافت عناوین لیگ سوم برتر، لیگ اول برتر و لیگ دوم برتر شدم.

مشوقین شما چه کسانی بودند و به کدام شماره پیراهن علاقه دارید؟

 می توان گفت خانواده ام  و هدف خودم مشوقین اصلی من در این راه بودند و پیراهن شماره 1 را دوست دارم  و مورد علاقه من است.

آیا به غیر از پست تخصصی خود توان بازی در پستهایی دیگر را هم دارید؟

 پست تخصصی من دروازه بانی است اما مشتاق بازی در دفاع آخر هم هستم.

 

داشتن حجاب باعث اذیت شدن شما در زمین نمی شود و نظر شما در این باره چیست؟

من  به شخصه هرگز از حجاب به عنوان یک محدودیت یاد نخواهم کرد و هیچ گونه مشکلی برای من با داشتن حجاب پیش نیامده است و اگر یک روز بخواهم برای کشورهای خارجی بازی بکنم حتما با حجاب بازی خواهم کرد .

چی شد که به فوتبال علاقمند شدید و الگوی ورزشی و اخلاقی شما در بین بازیکنان مرد و زن ایرانی و خارجی کیست؟

من ورزش را در بازی در هندبال شروع کردم ولی به طور ناخودآگاه سر از فوتبال درآوردم و توانستم در این حوزه استعداد خودم را هم بشناسم و درجهت درخشش آن تلاش کنم و هم توانستم به صورت حرفه ای این رشته را دنبال کنم.

 بیرانوند، رحمتی، پیام نیازمند در ایران و مانوئل نویر را به عنوان الگوهای ورزشی خود انتخاب کرده ام و در مورد انتخاب الگوی اخلاقی باید گفت تمام بازیکنان دارای اخلاق خاص خود هستند که من سعی میکنم بهترین ها را به عنوان الگوی اخلاقی انتخاب کنم.

نظر شما در مورد فوتبال بانوان در استان کردستان چیست؟ آیا حمایتی از سوی مسوولان از فوتبال بانوان می شود؟

اگر قرار باشد سالیان سال در لیگ برتر ایران بازی کنم حتما کردستان را انتخاب میکنم چون در این استان مسوولین به مقام زن و برای تمام ورزشهایی که مخصوص بانوان است تلاش می کنند و از بانوان حمایت می کنند.

آرزوی ورزشی شما چیست؟ و کلام آخر شما؟ ...

آرزوی ورزشی من این است که جزو چند نفر برتر دروازه بان بانوان در دنیا بشوم و لژیونر شوم. جا دارد اینجا بگویم که هیچگونه ورزش مردانه ای وجود ندارد که بخواهیم آن را زنانه مردانه کرد و از نظر من خداوند تمام تواناییها را در وجود هر مرد و زنی خلق کرده است تا با استفاده از آن به هر اهدافی که دارند برسند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غایب بزرگ استقلال برابر تراکتور

مدافع برزیلی تیم فوتبال استقلال تهران نمی تواند تیم خود را در بازی با تراکتور در هفته بیست و پنجم لیگ برتر همراهی کند.

به گزارش‌ مشرق، تیم فوتبال استقلال تهران که با ۵۳ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد باید روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در مصافی حساس و خارج از خانه در ورزشگاه یادگار امام تبریز رو در روی تیم فوتبال تراکتور قرار گیرد.

با توجه به رقابت استقلال و پرسپولیس در صدر جدول و کسب عنوان قهرمانی، کسب ۳ امتیاز این بازی برای جواد نکونام بسیار حائز اهمیت است. «رافائل سیلوا» که به دلیل مصدومیت در دیدار با شمس آذر قزوین نتوانست آبی‌ها را همراهی کند، کماکان دور از تمرینات است و در بازی با تراکتور هم غایب بزرگ آبی‌ها در خط دفاع به شمار می‌رود.

«سیلوا» در نیم فصل دوم به جمع استقلالی‌ها اضافه شد و توانست عملکرد خوبی را در تمرینات از خود نشان دهد و خیلی زود به ترکیب اصلی راه یافت اما در هفته‌های پایانی لیگ برتر با مصدومیت بد موقعی مواجه شد. با توجه به حضور محمدحسین مرادمند و آرمین سهرابیان استقلال در بازی با تراکتور مشکلی در خط دفاعی نخواهد داشت.

علاوه بر سیلوا، سید حسین حسینی کاپیتان و دروازه‌بان شماره یک استقلال نیز به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیمش در این بازی مهم نیست.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای
  • فصل طلایی: داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد
  • مردی با دو چهره: دشمن بزرگان در عربستان کباب شد!‏
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • غایب بزرگ استقلال برابر تراکتور
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگر
  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست