Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز از بانک سلول های بنیادی خون قاعدگی برای درمان ناباروری در مرکز درمان ناباروری ابن سینا رونمایی شد.

در این مراسم محمدرضا صادقی رئیس این مرکز اظهار داشت: بسیاری از بیماری ها برای درمان نیاز به سلول های بنیادی دارد و خوشبختانه این امر امروزه با همکاری جهاد دانشگاهی و متخصصین حوزه ناباروری محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشحالیم که طرح درمان ناباروری با استفاده از سلول های بنیادی خون قاعدگی با موفقیت به پایان رسیده و هدف مان و سازمان جهاد دانشاهی ارتقا سطح سلامت جامعه است.

صادقی اظهار داشت: سلول های بنیادی پتانسیل بالقوه ای در درمان بسیاری از بیماری ها دارند و یکی از پتانسیل های آن امروز در زمینه درمان ناباروری رونمایی شد. تمام تلاش ما برای رفع نیاز جامعه، ارتقا سطح سلامت هموطنان و کمک به حفظ نسل کشور است.

در ادامه این مراسم علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا اظهار داشت: استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری ها روشی است که سال ها در دنیا رایج شده و در کشور ما این روش وجود دارد. اما استفاده از سلول های بنیادی از منبع خون قاعدگی بانوان در زمینه درمان ناباروری اتفاق جدیدی است که پس از سال ها تحقیق و مطالعه در ایران به عنوان سومین کشور جهان در این زمینه انجام شده است.

وی اظهار داشت: سلول های بنیادی نوعی سلول تمایز نیافته هستند و ویژگی آنها قابلیت تبدیل شدن به بافت های مختلف است حال استفاده از این سلول ها برای درمان بیماری ها قدمی بزرگ در زمینه مسائل درمانی کشور است.

صادقی تبار با بیان اینکه رسالت اصلی ما پیوند بیماران با متخصصین و محققین درمانی است، اظهار داشت: تمام تلاش پزشکان فعال در این عرصه فراهم کردن امکان دسترسی تمامی هموطنان نیازمند به درمان با این روش است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدوارم در ماه ها و سال های آتی شاهد موفقیت های بیشتر محققان کشور در عرصه های درمانی باشیم. بانوان کشور می توانند با مراجعه به بانک سلول های بنیادی خون قاعدگی برای درمان ناباروری و دیگر بیماری های خود اقدام کنند.

کد خبر 4810360 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: ناباروری محمد رضا صادقی وزارت بهداشت سازمان بیمه سلامت سرطان آلودگی هوا بیمه رادیوتراپی سازمان غذا و دارو اورژانس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طب سنتی خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ویروس آنفلوانزا روز پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از هفت میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و هدف‌گذاری کردیم که امسال در این زمینه به ۱۴ میلیون خانوار برسیم.

وزیر ارتباطات گفت: رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه آتی، بررسی شود.

وزیر ارتباطات امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌چنین امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که رویداد‌های فضایی متعددتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و ظرف یکی-دو ماه آینده، شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود.

زارع‌پور اظهار کرد: برای بار سوم، رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه آتی، بررسی شده و رفع فیلتر انجام شود. 

دیگر خبرها

  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند