Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال عباسی روز یکشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۴۲ طرح تعاونی در این استان در حوضه زاینده‌رود تشکیل شد و امور آب قول تامین آب آن را داده بود.

وی افزود: عملیات اجرایی برخی از این طرح‌ها تا حدود ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما در میانه راه، امور آب بارگذاری جدید در حوضه زاینده‌رود را خلاف قانون اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی تصریح کرد: اگر این بارگذاری جدید بود، پس چرا به ۹ طرح مجوز داده شد، اما ۳۱ طرح همچنان بلاتکلیف مانده است.

وی یادآور شد: طرح انتقال آب بن به بروجن در چهارمحال و بختیاری مصوبه ۲ دولت و ردیف ملی دارد و تاکنون برای آن ۴ هزار میلیارد ریال هزینه و لوله‌گذاری‌های این طرح انجام شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مدتی قبل در روز روشن عده‌ای اقدام به تخریب آب‌گیر طرح دولتی و دارای مجوزهای قانونی انتقال آب بن به بروجن در محدوده استان همجوار کردند.

وی گفت: پس از تشکیل نشست‌هایی در سطح ملی مقرر شد تا تامین امنیت اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن بر عهده شورای تامین استان اصفهان باشد.

عباسی تاکید کرد: اما پس از آغاز دوباره عملیات اجرایی این طرح عده‌ای دیگر نه تنها اقدام به تخریب مجدد آب‌گیر طرح انتقال آب بن به بروجن کردند، بلکه به خودرو سنگین و راننده مستقر در محل آسیب رساندند.

وی افزود: از مقامات قضایی چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا از طرف ستاد اقتصاد مقاومتی استان در موضوع حمایت قضایی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی به موضوع ورود و با جرم آشکار در تخریب این طرح ملی برخورد کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در خصوص تخریب آب‌گیر طرح انتقال آب بن به بروجن پیگیری‌های قضایی لازم انجام شده است.

علی خسروی تصریح کرد: موضوع مرتبط با تخریب آب‌گیر طرح انتقال آب بن به بروجن از سوی دادگستری کل چهارمحال و بختیاری دوباره پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح انتقال آب بن به بروجن که آب را برای مصارف آشامیدنی از منطقه بن به سمت بروجن و نقنه انتقال می‌دهد، طرحی است که مصوبه ۲ دولت را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به چهارمحال و بختیاری در مرداد ۱۳۹۳ تاکید بسیاری بر اجرای این طرح داشت.

به تازگی نیز با سفر وزیر نیرو به چهارمحال و بختیاری روند اجرایی این طرح سرعت بیشتری به خود گرفت و اینک پیشرفت فیزیکی آن به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

با بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن مشکل آب آشامیدنی ۱۱ شهر و ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون بر ۴۶۰ هزار نفر رفع می‌شود.

تخریب غیرقانونی آب‌گیر طرح انتقال آب بن به بروجن در نیمه مهرماه سال‌جاری از سوی برخی افراد در استان همجوار صورت گرفت.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری یک هفته بعد از این ماجرا در تاریخ ۲۳ مهرماه امسال و پس از برگزاری جلسه بررسی رفع موانع و مشکلات اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن گفت: در این نشست قرار شد استان اصفهان امنیت محل آب‌گیر را تامین کند.

برچسب‌ها زاینده رود چهارمحال وبختیاری اقتصاد مقاومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زاینده رود چهارمحال وبختیاری اقتصاد مقاومتی زاینده رود چهارمحال وبختیاری اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گفت:۴۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان مبتلا به آفت هستند.
احمدی افزود: وسعت جنگل‌های استان ۳۵۰هزار هکتار است که ۴۰ هزار هکتار آلوده به آفت هستند.
وی گفت: طرح مبارزه با افت جوانه خوار درخت بلوط با محلول BT سه سال است آغاز شده و هرسال هزار و ۵۰هکتار جنگل‌های استان سم پاشی می‌شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان با اشاره به سرعت انتقال این آفت به درختان جنگل گفت: با توجه به زمان محدود برای مبارزه با این آفت و سرعت انتقال آن از درختی به درخت دیگر همراهی و همکاری گسترده دستگاه‌های دیگر لازم است.
احمدی گفت:زمان سم پاشی باید از ساعت ۵ تا ۹ صبح باشد، چون نور خورشید اثر محلول BT که سازگار با طبیعت از بین می‌برد و ۲۴ ساعت و قبل و بعد استفاده از این محلول نباید بارش باران داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • بامداد امروز بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود
  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است