Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@22:57:17 GMT

فیلم| زد و خورد نمایندگان پارلمان‌ صربستان و مونته‌نگرو

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۹۶۶۲

فیلم| زد و خورد نمایندگان پارلمان‌ صربستان و مونته‌نگرو

‍‍‍‍‍‍

در پی تصویب یک قانون جنجالی مذهبی در پارلمان مونته‌نگرو، گروهی از نمایندگان پارلمان مونته‌نگرو و صربستان با یکدیگر درگیر شدند و به یکدیگر حمله‌ کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نمایندگان پارلمان صربستان و مونته‌نگرو در پی تصویب قانون مالکیت اموال کلیساها با یکدیگر درگیر شدند و در جلسه پارلمان به یکدیگر حمله‌ور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش شبکه روسی راشاتودی، در صربستان، مشکل زمانی آغاز شد که «بوسکو آبرادوویچ» رهبر حزب مخالفان «دوری» (Dvri) و «ایوان کوستیچ» از اعضای این حزب با دو بنر سیاسی وارد سالن پارلمان شدند.

در یکی از بنرها نوشته شده بود: «صربستان، چرا سکوت کرده‌ای؟» ودر دیگری نوشته شده بود: «ووسیچ و میلو-برادران دوقلو» که در واقع با این نوشته‌ها، قصد حمله به «الکساندر ووسیچ» رئیس‌جمهور صربستان و «میلو جوکانوویچ» رئیس‌جمهور مونته‌نگرو را داشتند.

چندین تن از نمایندگان پارلمان که از این اقدام دو نماینده پارلمان به خشم آمده بودند، سعی کردند تا این بنرها را از دستان آنها خارج کنند که در این میان جنجال شدیدی به راه افتاد و نمایندگان پارلمانی بیشتری وارد این درگیری و زد و خورد شدند.

این درگیری در اعتراض به تصویب یک قانون مذهبی جنجالی در کشور همسایه صربستان یا همان مونته‌نگرو است که اوایل روز گذشته (شنبه) صورت گرفت که در پارلمان مونته‌نگرو نیز واکنش‌های مشابهی را به همراه داشت.

 

 

این دو جمهوری سابق یوگسلاوی از سال 1992 به صورت یک کشور درآمدند تا اینکه در سال 2006، مونته‌نگرو به استقلال از صربستان رأی داد.

طبق قانون جدید، تمامی جوامع مذهبی باید مدرک مالکیت تمامی اموالی را ارائه دهند که از سال 1918 در اختیار دارند. در تاریخ مذکور، مونته‌نگرو برای ایجاد یک کشور به صربها پیوست.

نمایندگان مخالف تلاش کردند تا روز جمعه هفته گذشته در روند تصویب این قانون در پارلمان مونته‌نگرو اخلال ایجاد کنند و همین امر به هرج و مرج کشیده شد و پلیس برای دستگیری برخی از نمایندگان پارلمان وارد عمل شد.

 

 

این قانون نهادهای مذهبی را ملزم می‌کند تا تمامی اموال و دارایی‌هایشان را ثبت و گزارش کنند. بنا به گزارش شبکه یورونیوز، کلیسای ارتدوکس صرب مخالف اصلی این قانون است و آن را تبعیض‌آمیز و مغایر با قانون اساسی می‌داند.

کلیسای ارتدوکس صرب در مونته‌نگرو از سوی سیاستمداران حامی صرب‌ها حمایت می‌شود. رئیس‌جمهور مونته‌نگرو، کلیسای ارتدوکس صرب را متهم می‌کند که سیاست‌های حامی صربستان را دنبال می‌کند و در پی تضعیف دولت است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: صربستان پارلمان قانون مونته نگرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۹۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسرائیل

به گزارش­ «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا، بسته کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را تصویب کردند.

این بسته حمایتی به ارزش ۹۵.۳ میلیارد دلار کمک‌های امنیتی برای اوکراین، اسرائیل و تایوان فراهم می‌کند.

در این بسته، ۶۰.۸ میلیارد دلار برای اوکراین جهت کمک به مبارزه با روسیه در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۷ میلیارد دلار کمک نظامی برای رژیم صهیونیستی در نظر گرفته است.

۹ میلیارد دلار برای کمک های بشردوستانه به کرانه باختری و همچنین ۸.۱ میلیارد دلار برای کمک به تایوان برای مقابله با چین از دیگر موارد این بسته است.

انتظار می‌رود هفته آینده این لایحه در سنا بررسی شود.

لایحه کمک نظامی خارجی در میانه اختلافات درون حزبی جمهور خواهان و دموکرت‌ها به تصویب رسید
لایحه کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان با وجود ۱۱۲ عضو جمهوری خواهی که رای منفی دادند، بالاخره به تصویب مجلس نمایندگان رسید.
نخستین مصوبه کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین مشتمل بر تسلیحات دفاعی، کمک‌های بشردوستانه و پول نقد برای اداره کردن دولت است.

در دومین مصوبه ۱۷ میلیارد دلار کمک نظامی، از جمله با هدف پرکردن ذخیره موشک‌های سامانه گنبد آهنین، به اسرائیل پرداخت می‌شود.

همچنین در مصوبه، پرداخت کمکی به ارزش ۹ میلیارد دلار به کرانه باختری و تقویت اقدامات توسعه‌ای آمریکا در کرانه باختری تعیین شده است.

هشت میلیون دلار هم برای دفاع از متحدان آمریکا در غرب اقیانوس آرام، عمدتاً تایوان، هزینه می‌شود. 

مجلس نمایندگان آمریکا به کمک نظامی دوباره به رژیم صهیونیستی رأی داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مجلس نمایندگان آمریکا شنبه کمک نظامی دوباره و چندین میلیارد دلاری را به اسرائیل تصویب کرد. این کمک در حالی تصویب شد که اسرائیل با حماس در حال جنگ است . جامعه جهانی درباره سرنوشت غیرنظامیان در غزه نگران است.

این کمکها به ویژه برای تقویت سپر ضد موشکی اسرائیل به نام « گنبد آهنین » به کار گرفته خواهد شد. این پیش نویس هم اکنون باید به تصویب سنا برسد که نخستین رأی گیری آن در روز سه شنبه انجام می گیرد.

عضو مجلس نمایندگان: تصویب بسته کمک خارجی فروختن یکجای آمریکاست

عضو تندروی حزب جمهوی خواه در مجلس نمایندگان آمریکا، تصویب شدن لوایح کمک خارجی در مجلس را فروختن یکجای آمریکا توصیف کرد.

به گزارش بخش تصویری خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارجری تیلور گرین، پس از به تصویب رسیدن بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و سایر متحدان آمریکا گفت کار مایک جانسون، رئیس مجلس، تمام شده است.

مارجری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه جورجیا گفت: شما قوی‌ترین و رسا‌ترین صدا‌ها را در خواستگاه جنبش جمهوری خواهان دارید که خشمگین هستند و برکناری مایک جانسون را مطالبه می‌کنند. کسانی که اینجا هستند، همکاران من، هنوز پیام را نگرفته اند؛ بنابراین چشم انتظار بازگشت آنها به خانه و شنیدن صدای مردم هستم. اما این کار امروز فروختن یکجای آمریکاست. وقتی در کنگره اعضایی هستند که در مجلس نمایندگان پرچم اوکراین تکان می‌دهند، آن هم در حالی که برای امنیت مرزهایمان هیچ کاری نمی‌کنیم، گمان می‌کنم هر آمریکایی حق دارد خشمگین باشد.

استقبال بایدن از تصویب «کمک حیاتی» به اسرائیل و اوکراین

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه شنبه از تصویب «کمک حیاتی» به اوکراین و اسرائیل در مجلس نمایندگان آمریکا استقبال کرد.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا گفت این بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری «پیامی روشن در مورد قدرت رهبری آمریکا در سراسر جهان» ارسال می‌کند.

وی از نمایندگان مجلس سنا خواست هر چه سریعتر این بسته‌ها را تصویب کنند.

نتانیاهو: کمک آمریکا به اسرائیل از تمدن غرب دفاع می کند

در بحبوحه جنگ اسرائیل با جنبش اسلامی حماس و تنش های فزاینده با ایران، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه اعلام کرد تصویب کمک نظامی چند میلیارد دلاری جدید آمریکا به اسرائیل، از تمدن غرب دفاع می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قدس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «کنگره آمریکا با اکثریت قاطع یک لایحه کمک را تصویب کرده است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و نشان دهنده حمایت قوی آمریکا از اسرائیل است و از تمدن غرب دفاع می کند. از دوستانم تشکر می کنم. از آمریکا تشکر می کنم.»

قدردانی گالانت از بایدن در پی تصویب کمک نظامی جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، یوآف گالانت وزیر جنگ این رژیم در واکنش به تصویب بسته کمکی به اسرائیل در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: در حالی که اسرائیل در هفت جبهه از جمله ایران با تهدید مواجه است، ایالات متحده در کنار اسرائیل ایستاده است. از رئیس جمهور بایدن برای حمایت بی دریغش تشکر می‌کنیم.

واکنش کرملین به کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن مسئول تصمیم مصادره دارایی‌های روسیه خواهد بود و ما اقداماتی را انجام خواهیم داد که منافع مان را بدون محدودیت زمانی تامین کند.

در بیانیه کرملین تأکید شد: تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای کمک به اوکراین باعث افزایش ثروت آمریکا و در عین حال ویرانی اوکراین خواهد شد.

 استقبال برلین از تصویب کمک های آمریکا به اوکراین

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، آنالنا بئربوک، وزیر امور خارجه آلمان شامگاه شنبه از تصویب کمک حیاتی آمریکا به کی یف در مجلس نمایندگان این کشور، استقبال کرد و آن را «یک روز خوش بینی برای امنیت اوکراین و اروپا» خواند.

وزیر امور خارجه آلمان در صفحه کاربری خود در «ایکس» نوشت: «یک مانع بزرگ برای کمک آمریکا به اوکراین برطرف شد... آمریکا و اروپا با یکدیگر در کنار آزادی و مقابل جنگ وحشت از سوی پوتین هستند.»

استقبال ناتو از تصویب لایحه کمک به اوکراین در کنگره آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز شنبه از تصویب بسته مورد انتظار ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا برای کمک به اوکراین، استقبال کرد.

استولتنبرگ در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «من از تصویب برنامه جدید کمک قابل توجه به اوکراین از سوی مجلس نمایندگان آمریکا استقبال می‌کنم. اوکراین از تسلیحاتی استفاده می‌کند که متحدان ناتو برای کاهش توان جنگی روسیه تامین می‌کنند. این امر امنیت همه ما را در اروپا و آمریکای شمالی تقویت می‌کند.»

اسرائیل: کمک جدید آمریکا، «پیامی قوی به دشمنان ما» است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قدس، وزیر امور خارجه اسرائیل شامگاه شنبه از تصویب کمک نظامی جدید چندین میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل از سوی مجلس نمایندگان آمریکا استقبال و اعلام کرد این اقدام، «پیامی قوی به دشمنان ما» ارسال می‌کند.

یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه اسرائیل در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «تصویب این لایحه روابط تناتنگ و مشارکت راهبردی بین اسرائیل و آمریکا را اثبات و پیامی قوی به دشمنان ما ارسال می‌کند.»

این لایحه باید به تصویب سنا نیز برسد و بررسی آن در سنا احتمالا از روز سه شنبه انجام خواهد شد.

تلاش برخی نمایندگان کنگره برای اخراج جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر سر اوکراین

مایک جانسون ممکن است راه رئیس مجلس قبلی را طی کند. در واقع اصل ماجرا این است که جانسون ممکن است به دلیل طرحش برای پیشبرد چند لایحه حمایتی خارجی ازجمله طرح حمایت از اوکراین و به دلیل این که به امنیت مرزی بی اعتنا بوده از کار اخراج شود.

توماس ماسی، نماینده جمهوری خواه کنگره گفت: از او خواستم استعفا دهد.

ماسی، اعلام کرد از قطعنامه مارجوری تیلور گرین، نماینده کنگره برای برکناری مایک جانسون، رئیس مجلس، حمایت خواهد کرد و او را به خیانت به آرمان محافظه کار متهم کرد.

جانسون رئیس مجلس گفت: من استعفا نمی‌دهم. این کمکی به جمهوریخواهان مجلس در پیشبرد برنامه ما نکرده است.

همه این‌ها پس از یک سری معاملاتی رخ داد که جانسون با دموکرات‌ها بست؛ از جمله باز نگه داشتن دست دولت برای صدور مجوز قانون نظارت و پس از آن هشدار‌های جناح راست را نادیده گرفت و طرح کمک میلیاردی به اوکراین را شروع کرد. این باعث شده تا اکنون به گرین نماینده کنگره حمله شود.

شورش جمهوری خواهان در حالی رخ می‌دهد که جانسون پس از کنار گذاشتن طرح ۹۵ میلیارد دلاری سنا برای بیش از دو ماه، برنامه مورد انتظار خود را برای پیشبرد بسته کمک‌های خارجی اعلام کرد. طرح جدید جانسون کمک‌ها به اوکراین، تایوان و اسرائیل را در لوایح جداگانه تقسیم کرد و اقدامات سیاسی دیگری مانند ممنوعیت احتمالی تیک تاک را به آن اضافه کرد. اما مسئله این است که از طریق یک رویه محرمانه، مجلس می‌تواند در نهایت این لوایح را در یک بسته بزرگ به سنا بفرستد و تندرو‌هایی را که نمی‌خواهند یک سکه بیشتر برای کمک به اوکراین خرج کنند خشمگین کند.

دیگر خبرها

  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا
  • تصویب کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا