Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران اعلام کرد: باتوجه به ایرادات اساسی لایحه بودجه ۹۹، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس در این برهه سرنوشت‌ساز و حساس نسبت به اصلاح این لایحه و حل ایرادات آن، اقدام کنند.

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه سال ۹۹ نوشت: باتوجه به ایرادات اساسی لایحه بودجه ۹۹، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این برهه سرنوشت ساز و حساس نسبت به اصلاح لایحه بودجه و حل ایرادات وارد شده به آن، اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است:

« نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی 

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و با احترام باتوجه به ارسال لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ توسط دولت محترم به مجلس شورای اسلامی و ایرادات ساختاری که به آن وارد شده است؛ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح ساختاری آن می باشد.

یکی از بخش های بودجه سال ۱۳۹۹ که ایرادات جدی به آن وارد است،آموزش و پرورش می باشد که لازم است نکاتی را یادآور شویم:

همان طور که مستحضر هستید، مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش دارند و در دیدار خود با فرهنگیان و دانشجو معلمان در سال ۱۳۹۷ فرمودند: « دستگاه آموزش و پرورش یکی از معدود دستگاه های درجه یک در پیشرفت کشور و نیازهای کشور است. دستگاه آموزش و پرورش خیلی مهم است. ما نمی توانیم به آموزش و پرورش مثل یک اداره معمولی در ردیف ادارات دیگر نگاه کنیم. اینجا مسئله اش، مسئله ویژه است.»

اما با این وجود، نگاه دولت به آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه پر هزینه می باشد و با طرح هایی مثل خرید خدمات آموزشی، سعی در کاهش هزینه ها دارد که این ضربه ای جدی به آموزش و پرورش وارد می کند.

بودجه آموزش و پرورش یکی از مهم ترین و پرچالش ترین موضوعات اقتصاد آموزش و پرورش است که تاثیرات مثبت و منفی آن در آینده کشور بسیار چشمگیر است.

اما امسال هم مانند سال های گذشته، اهتمام ویژه ای برای حل مشکلات آموزش و پرورش رخ نداده است و باتوجه به بودجه سال ۱۳۹۹، امسال هم قرار نیست که مشکلات این وزرات خانه حل شود.

یکی از ایراداتی که بر بودجه سال ۱۳۹۹ وارد است،عدم توجه به دانشگاه فرهنگیان می باشد.

در رابطه با دانشگاه فرهنگیان که قرار است معلمانی متناسب با سند تحول بنیادین تربیت کند نیز توجهی نشده است و اختلاف سهم سرانه دانشجو معلمان با دانش آموزان دوره دوم متوسطه نظری،به میزان ۶۸ هزار تومان می باشد.

این بی توجهی نسبت به دانشگاه فرهنگیان باعث عدم توسعه کیفی و کمی تربیت معلم می‌شود.

همان‌طور که مستحضر هستید، مقام معظم رهبری در دیدار سال ۱۳۹۷ در دانشگاه فرهنگیان فرمودند: امروز مهم ترین نیاز آموزش و پرورش، معلم است، مهم ترین نیاز معلم است. این دانشگاه و دانشگاه شهید رجائی و هر نقطه‌ای که تربیت معلم بر آن صدق کند، بایستی هم کمّاً، هم کیفاً توسعه پیدا کند.

باتوجه به موضوعات مطرح شده و ایرادات اساسی که بر لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ وارد شده است، انتظار می رود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این برهه سرنوشت ساز و حساس نسبت به اصلاح لایحه بودجه و حل ایرادات وارد شده به آن، اقدام کنند.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی دانشجو لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح برخی ارقام درآمدهای مالیاتی در قسمت دوم بودجه

دولت در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ برخی ارقام درآمدهای مالیاتی را اصلاح کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در بخش جداول موضوعاتی از قبیل جداول تفصیلی دستگاه‌ها، درآمدها منابع و پیوست شماره یک و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای لحاظ شده است.

در بخش جداول موارد متعددی وجود داشت که با مصوبه بخش اول بودجه در مغایرت بود و که مورد تایید نماینده دولت هم قرار گرفت. بنابراین اگر دولت بخواهد با توجه به اینکه بخش اول بودجه به قانون تبدیل و ابلاغ شده، تغییری در بخش اول بودجه داشته باشد باید لایحه‌ای  را در این بخش به مجلس ارائه دهد در غیر این صورت بر اساس ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس، دولت باید دقیقاً بر اساس مصوبات بخش اول بودجه، لایحه بخش دوم را به مجلس ارائه دهد.

در همین خصوص محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفته است، دولت در برخی مصوبات بخش اول مانند تبدیل مالیات به اوراق، تغییراتی داده که جای ایراد دارد و باید اصلاح شود.

چندی پیش نیز احسان خاندوزی  از نمایندگان مجلس خواسته بود با کاهش درامدهای مالیاتی میزان اوراق قابل انتشار در سال 1403 را افزایش دهند.

این اقدام به نوعی عقب نشینی از رویکرد اولیه دولت در کسب حداکثری درامدهای مالیاتی قلمداد میشود. در قسمت اول لایحه بودجه درامدهای مالیاتی از محل اصناف و مشاغل نسبت به سال قبل حدود 50 درصد رشد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس
  • اصلاح سرفصل‌های مربوط به مشارکت و نشر آگهی از لایحه تجارت
  • رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه‌تجارت
  • موافقت مجلس با رفع بخشی از ایرادات لایحه تجارت
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • اصلاح برخی ارقام درآمدهای مالیاتی در قسمت دوم بودجه