Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه متروی کرج- هشتگرد به زودی و با حضور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: متروی کرج- هشتگرد به طول ۲۶ کیلومتر است و ظرفیت جابه‌جایی ۲۵۰ هزار مسافر را دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حبیب الله طاهرخانی در برنامه زنده روی خط خبر جزئیات افتتاح خط متروی کرج- هشتگرد را اعلام کرد و گفت: طرح هم‌اکنون در مراحل نهایی قرار دارد و تست‌های آن در حال اتمام است که به زودی خط متروی کرج- هشتگرد با حضور رییس جمهوری به افتتاح می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه خط متروی هشتگرد ۲۶ کیلومتر طول دارد، ظرفیت این خط مترو را جابه جایی ۲۵۰ هزار مسافر در روز عنوان کرد و افزود: امیدواریم با افتتاح این خط، امکان حمل ونقل سریعتر، ایمن‌تر و ارزان‌تر برای شهروندان هشتگرد، کرج و تهران برقرار شده و جذابیت سکونت در این منطقه افزایش یابد. درعین حال امید است افتتاح این خط، به بازار مسکن منطقه کلانشهری تهران کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و احداث آن هشت سال به طول انجامید. اگرچه کار بسیار پیچیده، هزینه‌بر و زمان‌بر است و به تست‌های مختلفی نیاز دارد، اما خوشبختانه در یکسال اخیر با حمایت‌هایی که مجموعه دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته است، فرآیند کار سرعت گرفته و به زودی این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

یک‌هزار میلیاردتومان هزینه احداث خط متروی هشتگرد

به گفته طاهرخانی، احداث و تکمیل متروی هشتگرد تاکنون یک‌هزار میلیاردتومان هزینه داشته است.

این مقام مسئول در عین حال خاطرنشان کرد: این خط از مترو دو ایستگاه دارد، یک ایستگاه در شهر جدید هشتگرد قرار دارد و بزرگترین ایستگاه روسطحی کشور با ۲۲ هزار مترمربع است تا بتواند شهروندان شهر جدید هشتگرد و منطقه پیرامونی را تحت پوشش قرار دهد.

طاهرخانی افزود: سکویی نیز در میانه مسیر در محل شهرهای گلسار، کوهسار و شرکت ماموت پیش بینی شده است که این بخش در حال ساخت است و بعدها اضافه خواهد شد تا مسافرگیری داشته باشد. این خط در ادامه خط پنج متروی تهران است که از صادقیه و گلهشر عبور می‌کند.  

کاهش آلودگی تهران و کرج با بهره برداری از متروی هشتگرد

وی در خصوص مزایای این خط مترو گفت: بخشی از آلودگی کلانشهرهای تهران و کرج ناشی از حمل‌و‌نقل شخصی از حومه به مرکز است که امیدوار هستیم با جذب مسافری که در این خط به ویژه از حومه‌های کلانشهرهای تهران و کرج انجام می شود، علاوه بر مزایای اقتصادی، شاهد کاهش آلودگی هوای کلانشرهای تهران و کرج باشیم.  

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی افق طرح جابه‌جایی ۲۵۰ هزار مسافر است که می‌تواند در کاهش بار ترافیکی جاده‌های منتهی به شهر تهران و کاهش بار ترافیکی در اتوبان تهران-کرج- قزوین که روزانه ۲۲۰ هزار حمل و نقل شخصی در این اتوبان انجام می‌شود، بینجامد.

وی در ادامه در خصوص تاخیر بهره‌برداری از واحدهای مسکونی مهر شهر جدید هشتگرد نیز توضیحاتی را ارایه و اعلام کرد: شهر جدید هشتگرد ۶۵ کیلومتر از تهران فاصله دارد و حمل‌ونقل آن متکی بر جاده با ترافیک های شدید است، افتتاح خط متروی هشتگرد می‌تواند به جذابیت سکونت در شهر جدید هشتگرد کمک کند و درعین حال موجب می‌شود تا مردم در منطقه کلانشهری تهران و کرج به اسکان در هشتگرد علاقمند شوند.

طاهرخانی با اعلام اینکه در بسیاری از شهرهای پیشرفته دنبا توسعه حمل و نقل ریلی- حومه ای حتی بر توسعه شهری تقدم دارد، گفت: امیدوار هستیم افتتاح این خط به رونق بازار مسکن شهرهای تهران و کرج هم کمک کند.

طاهرخانی در خصوص راه اندازی خط ریلی تیس-چابهار نیز گفت: شهر جدید تیس به عنوان نسل جدید شهرهای جدید در حال احداث است. در احداث این شهر، سعی بر این است تا از تجارب گذشته درس بگیریم و یکی از اصلی‌ترین تجارب ایجاد سیستم حمل‌و‌نقل مناسب بین شهر جدید و کلانشهر مادر آن است. در این خصوص اقدامات زیربنایی نیز انجام شده و همزمان با شروع احداث شهر جدید تیس بحث احداث خط ریلی بین شهر جدید تیس و چابهار نیز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تمهیداتی که اتخاذ می کنیم بتوانیم به اهداف موردنظر در خصوص جمعیت پذیری دست پیدا کنیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد حماسه 9 دی کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما اصفهان خبرگزاری شبستان اردبیل نماز جمعه فهما 9 دی مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟

عربستان سعودی در آستانه میزبانی از دو رویداد بزرگ بین المللی پروژه ای جاه طلبانه را در دستور کار قرار داده و می‌خواهد ریاض را به خطوط و ایستگاه‌های مترو مجهز کند.

به گزارش عصرایران به نقل از وال استریت ژورنال، پروژه متروی ریاض به خاطر عملیاتی شدن در یک فاز، اجرا با سرعت بالا و هزینه کلانش اهمیت یافته و مطرح شده است.

مقامات عربستان، 22.5 میلیارد دلار را برای اجرای 175 کیلومتر خط ریلی اختصاص داده اند.

احداث مترو در یک شهر گرم و کویری مشکلات اجرایی، حفظ و نگهداری بیشتری دارد و ساخت آن را مشکل تر می‌کند.

عربستان قصد دارد در آستانه میزبانی اکسپوی 2030 و احتمال میزبانی جام جهانی 2034 با چنین زیرساخت‌های وجهه و اعتبار حقوق بشری خود نزد جهانیان را بالا برده و درهای خود به روی دنیا را بگشاید. آیا این پروژهها کارایی لازم برای این اهداف را دارند؟

جزئیات بیشتر از ساخت مترو در ریاض کویری را در تصاویر گزارش ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اکسپو ۲۰۳۰ در سرزمینی برگزار می‌شود که تا ۲۰ سال قبل کسی تصورش را نمی‌کرد (فیلم) آیا خارجی ها از دبی به عربستان سعودی می روند؟ چالش مسکن و نوشیدنی الکلی طرح خلاقانه مترو «ریاض» (+عکس)

دیگر خبرها

  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو
  • ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود