Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری فارس امروز یکشنبه ۸ دی ماه در گزارشی با عنوان «پروژه‌ای که افتتاح نشده، مسدود شد» مدعی شد که فاز اول بزرگراه شهید رستگار با حضور مسؤولان شهری که ۲۲ روز پیش افتتاح شد اما هنوز این مسیر مسدود است. در این گزارش آمده است: «فاز اول بزرگراه شهید نجفی رستگار شانزدهم آذر سال جاری با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، محمد علیخانی، حسن رسولی، مرتضی الویری و شهربانو امانی از اعضای شورای شهر تهران به بهره‌برداری رسید اما تا این لحظه بهره‌برداری از آن آغاز نشده و مسؤولان با گذاشتن گاردریل این مسیر را بسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این درحالیست که معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۵ تهران با رد ادعای مسدود بودن بزرگراه شهید رستگار، تاکید کرد: مسیر بزرگراه شهید نجفی‌رستگار باز است. برخی اشکال‌های فنی توسط پلیس راهور مطرح شده بود که الآن رفع شده و بزرگراه هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت زیر بار است.

علیرضا حلاجیان، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۵ تهران در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین گفت: فاز اول بزرگراه شهید نجفی‌رستگار در شانزدهم آذر ماه سال جاری افتتاح شد. روزی که بزرگراه شهید نجفی‌رستگار افتتاح شد مسیر مشیریه به آزادگان باز بود و مردم بدون مشکل تردد می‌کردند. اما پلیس راهور یکی دو اشکال فنی مطرح کرد که ما هم برای حفظ سلامتی و جان مردم با همکاری پلیسف مشکلات را مرتفع کردیم. الآن بزرگراه هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت زیر بار است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۵ تهران با توجه به نزدیکی بزرگراه به مناطق مسکونی در قسمت‌هایی از مسیر، اعلام کرد: پلیس برای این قسمت‌ها بحث ایمنی را مطرح کرد که تمام خواسته‌های پلیس را عملیاتی کردیم. با توجه به این که بخش‌هایی از بزرگراه به عنوان یک مسیر درون‌شهری محسوب می‌شد، برابر نظر پلیس ایمن‌سازی و مشکلات فنی را مرتفع کردیم.

مجله شهرداری و مناطق ۲۲گانه تهران

حلاجیان با اشاره به زیر بار تردد بودن مسیر، افزود: یکی دیگر از مسائل فنی که مطرح شد، روشنایی ورودی بزرگراه بود که در این قسمت مشکل برق‌رسانی داشتیم که با همکاری اداره برق این مسئله نیز حل شده است.

کد خبر 474021 برچسب‌ها شهرداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص ترددهای عابرین در معابر توضیح داد و گفت: برابر ماده ۲۱۵ آئین نامه راهنمایی و رانندگی عابرین پیاده مکلف هستند در هنگام عبور از سطح معابر حتماً از پیاده رو عبور کنند.

وی افزود: در جاهایی که پیاده رو نیست عابرین پیاده باید از سمت چپ معبر و خلاف جهت دیگر وسایل نقلیه عبور کنند و دلیل آن هم این است که وسایل نقلیه‌ای که از روبرو در حال تردد هستند آنها را ببینند و اگر یک درصد حواس راننده پرت شد و به سمت آنها رفت عابرین بتوانند جان خود را نجات دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: بر اساس همین ماده ۲۱۵ عابرین پیاده گرامی از پریدن و دویدن ناگهانی در سطح معابر باید جدا خودداری کنند.

سرهنگ مؤمنی افزود: همچنین تردد عابرین پیاده در سطح معابر بزرگراهی ممنوع است و اگر زمانی که می‌خواهند به سمت دیگر بروند باید از گذرگاه‌های عابرین پیاده و پل‌های هوایی که به همین منظور تعبیه شده است استفاده کنند.

وی گفت: عابر پیاده ای که از عرض معابر بزرگراهی عبور می‌کند مسلماً اگر تصادفی برای او روی دهد همکاران بنده به او نیز سهم تقصیر می‌دهند. بله عابرین پیاده هم بر اساس ماده ۲۱۵ آئین نامه راهنمایی و رانندگی در تصادفاتی که از محل‌های ممنوع عبور می‌کنند سهم تقصیر می‌گیرند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بوده است. وقتی این آمار را بررسی می‌کردیم دریافتیم که بالای ۶۰ درصد از این آمار مربوط به تصادفات عابرین در معابر بزرگراهی بوده است. یعنی جایی اتفاق افتاده است که دقیقاً عابرین پیاده نباید از آنجا تردد می‌کردند. در تمام این ۶۰ درصد به عابرین پیاده سهم تقصیر داده‌ایم.

کد خبر 6080685

دیگر خبرها

  • استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است
  • آشکارسازی المان‌های ترافیکی در بزرگراه‌های منطقه ۱۹
  • کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد
  • بالاخره شاخه غربی بزرگراه یادگار امام تکمیل می شود | افتتاح ۲۵ تقاطع جدید و کوتاه شدن مسیر مردم در سال جاری
  • رییس شورای شهر: رفع معارضین بزرگراه یادگار امام در حال اتمام است | افتتاح ۲۵ تقاطع در سال جدید
  • تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر
  • آتش سوزی مرگبار کارگاه ساختمانی در تهران/ ۶ کارگر جان باختند+ جزئیات
  • افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود