Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه هر لحظه‌ غفلت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بدنه انقلاب اسلامی ایران وارد کند، گفت: جامعه طلاب و روحانیون کشور باید برای مقابله با تهدیدات دشمنان آمادگی کافی داشته باشند و شاخصه های یک طلبه انقلابی را در وجود خود بپرورانند.

حجت الاسلام محمدحسن زمانی صبح امروز یکشنبه در اجتماع طلاب و روحانیون استان مرکزی که به مناسبت گرامیداشت نهم دیماه برگزار شد، با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی ایران در نگاه بین الملل و مقام معظم رهبری، اظهار کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران موفق ترین انقلاب در دنیا بوده و علیرغم ظهور نهضت‌ها و ارزش‌های مختلف در طول یک سده گذشته، همچنان به عنوان بزرگترین و موفق‌ترین انقلاب در سطح دنیا از آن یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه و چراغی برای چهل سال دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: بر همه ما لازم است که بیانیه گام دوم انقلاب را که مقام معظم رهبری با دقت تمام آن را نگاشته اند، بخوانیم و در راستای اجرای بندهای مهم آن از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم. خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران در عمر چهل ساله خود توفیقات زیادی داشته و اگر بیش از گذشته به آنها توجه کنیم قدر این انقلاب را بیشتر می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: تاثیرات انقلاب اسلامی ایران در اقصی نقاط دنیا رسوخ پیدا کرده و بر همه عالم تشیع، اهل سنت و حتی جامعه مسیحیان دنیا تاثیرات شگرفی گذاشته است. باید سال به سال بر شکوه و عظمت این انقلاب افزوده شود و ثمرات و توفیقات آن بیش از گذشته به سراسر جهان عرضه شود.

حجت الاسلام زمانی بر لزوم نشر و گسترش هرچه بیشتر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: همه اقشار مردم علی‌الخصوص جامعه طلاب و روحانیون کشور باید برای اعتلای این انقلاب خیز بلندی بردارند و کشور و امت ایران را به عنوان الگویی شایسته به همه جهانیان معرفی کنند. طلبه ها و روحانیون باید از هم اکنون برای تحقق اهداف انقلاب دست به کار شوند و در هیچ زمان و مکانی به کم قانع نشوند.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور به توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان این کشور در مدت چهل سال گذشته اشاره کرد و افزود: فتنه نهم دی سال ۸۸ یکی از همین نقشه‌های دشمنان بود و همه مردم باید آگاه باشند و بدانند که این آخرین نقشه دشمنان برای تضعیف این انقلاب نبوده و نخواهد بود. دشمنان ما و در رأس آنها آمریکا هیچ‌گاه نمی توانند از این انقلاب دست بکشند و تا زمانی که پای منافعشان در میان باشد ناچارند به این انقلاب صدمه بزنند.

وی با بیان اینکه لحظه‌ای غفلت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بدنه انقلاب اسلامی ایران وارد کند، تصریح کرد: جامعه طلاب و روحانیون کشور باید برای مقابله با تهدیدات دشمنان آمادگی کافی داشته باشند و شاخصه های یک طلبه انقلابی را در وجود خود بپرورانند.

حجت الاسلام زمانی اعتقاد عمیق و تبعیت بی چون و چرا از ولی فقیه را اولین شاخصه حوزه انقلابی کشور دانست و اظهار کرد: متاسفانه بعد از گذشت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی ایران، هنوز هم برخی از طلاب، اساتید و حتی مجتهدین کشور اصل ولایت فقیه را قبول ندارند و این آفت بزرگیست که اگر روزی رشد کند می تواند به پیکره انقلاب ضربه بزند.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور بر ضرورت تبیین مبانی دینی و قرآنی اصل ولایت فقیه در بین طلاب و روحانیون کشور تاکید کرد و گفت: تحلیل امتیازات انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با سایر نهضت های دنیا، پاسخ به شبهات پیرامون اصل ولایت فقیه، آشنایی با ابعاد شخصیتی رهبر کبیر انقلاب و تبعیت محض از رهبری اقداماتی هستند که باید به خوبی در بین جامعه روحانیون و طلاب کشور رواج داشته باشد و قبل از شروع هر کاری اهمیت آنها برای حوزه انقلابی کشور تشریح شود.

وی نظارت بر عملکرد دستگاه های نظام را دومین شاخصه حوزه انقلابی کشور عنوان کرد و ادامه داد: به گفته امام خمینی(ره) حوزه های علمیه مادر این انقلاب هستند و نباید در برابر انحرافات و اشتباهاتی که گاها از برخی افراد سر می زند سکوت کنند. دشمنان از گذشته تاکنون سعی داشته‌اند با نفوذ در قلب انقلاب، بذر نفاق را در کشور بپاشند و در آینده نیز مطمئنا چنین اقداماتی از سوی دشمنان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام زمانی خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید با حسن ظن نسبت به تمام امور اجرایی کشور نظارت داشته باشند و از هیچ اقدامی در دستگاه های حکومتی کشور غافل نشوند. اگر کسی بخواهد تعمدا به این انقلاب صدمه بزند، یقینا با سیلی محکمی از سوی حوزه های علمیه مواجه خواهد شد که تا قیام قیامت آن را از یاد نخواهد برد.

وی گفت: متاسفانه در چند سال گذشته حوزه علمیه کشور در برخورد با بعضی از مسائل کوتاهی کرده ‌است و از سر غفلت آن طور که باید عمل نکرده است. نمونه آن سند ۲۰۳۰ است که پس از تحلیل دقیق آن متوجه شدیم ۱۷ جریان ضد دین در آن وجود دارد که اگر به موقع جلوی آن را نمی‌گرفتیم مشخص نبود سرنوشت کشور به کدام سمت و سویی کشیده می‌شد.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور حضور روحانیون و انقلابیون در همه عرصه‌های کشور و انس کامل با قرآن کریم را دو شاخصه اصلی دیگر حوزه انقلابی کشور عنوان کرد و افزود: باید با اقداماتی که در آینده انجام می‌شود انس با قرآن کریم در میان مردم ما بیشتر شود و این مهم بیش از گذشته تقویت شود.

به گزارش ایسنا، دبیر شورای هماهنگی تبلیغات استان مرکزی نیز در این اجتماع، حماسه نهم دی را نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: تزریق روحیه انقلابی و افزایش بصیرت و آگاهی مردم در مواجهه با حوادثی از این قبیل، از نتایج مثبت روز نهم دی بود و با پایان دادن به دشمنی‌ها و فتنه‌های دشمنان، انقلاب اسلامی ایران را وارد مرحله جدیدی از ترقی خود کرد.

حجت الاسلام عباس دانشی افزود: حماسه نهم دی اتفاقی بود که با رهنمودهای رهبری و در سایه اصل ولایت فقیه و پایداری ملت ایران به ثمر نشست و عظمت این انقلاب را به همه جهانیان نشان داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حوزه علميه انقلاب اسلامي ايران استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمز‌های نظام قاطع و سخت است

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ارتش و سپاه هرگونه اقدام مذبوحانه و تعدی به مرز‌های سرزمین ایران اسلامی و عبور از خط قرمز‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را با پاسخی قاطع، سخت و پشیمان کنند پاسخ داده و خواهند داد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش طی پیامی، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار سرلشکر حسین سلامی تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

برادر ارجمند
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام علیکم؛
فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه «سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» نهاد الهی، انقلابی و مردمی که با درایت، هوشمندی و نگاه استراتژیک حضرت امام خمینی (ره) در راستای حفظ ارزش‌های انقلابی و پشتیبانی از امت‌های مظلوم و نهضت‌های استکبار ستیزی جهانی محقق شده را به جنابعالی، فرماندهان پر تلاش و آحاد همرزمان عزیز در آن نهاد مقدس تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

بی تردید امروز با گذشت بیش از ۴۵ سال تجربه همسنگری و وحدت مقدس ارتش و سپاه در این مسیر عزت، همدلی و همراهی ارزشمندی را در بازوان اقتدار نظام اسلامی ایجاد کرده و با اقتدار، آمادگی و توانمندی همه جانبه راهبردی به بنیانی مرصوص و دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل و تقویت کننده اراده خلل ناپذیر امت اسلام در جغرافیای مقاومت گردیده‌اند و نقش بی بدیلی را در مبارزه با گروه‌های تروریستی بویژه اضمحلال و نابودی غده سرطانی داعش و همچنین خنثی سازی توطئه‌های استکبار جهانی ایفا نمودند و نظام سلطه و مزدوران و اذناب منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بویژه در راس آنان رژیم کودک کش صهیونیست را در ناکامی و استیصال قرار داده و هرگونه اقدام مذبوحانه و تعدی به مرز‌های سرزمین ایران اسلامی و عبور از خط قرمز‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را با وعده صادق خود به مصداق آیه شریفه «إِنّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ» با پاسخی قاطع، سخت و پشیمان کنند پاسخ داده و خواهند داد.

از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون جنابعالی و همرزمان انقلابی در سپاه پاسداران را در راه صیانت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ظل توجهات حضرت، ولی عصر (عج) و تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مسئلت می‌نمایم.

دیگر خبرها

  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است
  • پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمز‌های نظام قاطع و سخت است
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است
  • سپاه دژ مستحکم برای پاسداری از انقلاب اسلامی ایران