Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اطلاع رسانی کمک های جمع آوری شده بازسازی عتبات عالیات موجب امیدواری مردم می شود گفت: کسی که از وجوهات مردمی استفاده می کند باید پاسخگوی امام زمان(عج) باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت‌الله «رسول فلاحتی» در دیدار هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به دلدادگی گیلانی ها به ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: مردم گیلان در بازسازی آثار جنگ نیز مشارکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در گیلان به سه موضوع اربعین، بازسازی عتبات عالیات و احداث مکانی برای اسکان زائران گیلانی در کربلا اشاره کرد و افزود: بیش از یک هزار سال است که مردم گیلان رابطه دینی و معنوی با عتبات عالیات دارند و هدف فعالیت اقتصادی نیست.


امام جمعه رشت با بیان اینکه شاهد احداث بناهایی در سامرا، کربلا، کاظمین و نجف توسط گیلانی ها در طول تاریخ هستیم، تصریح کرد: مردم به خاطر ولایت کمک می کنند.


آیت الله فلاحتی خواستار گزارش دهی زودبه زود و شفاف فعالیت های انجام شده توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات به مردم شد و بیان کرد: آنچه که از طریق کمک های مردمی جمع آوری می شود باید هزینه کرد آن را اطلاع رسانی کنید و این امر موجب امیدواری مردم نسبت به انجام امور خیر می شود.


وی با بیان اینکه اگر با مردم با صداقت رفتار کنیم از ما می پذیرند، خاطرنشان کرد: گام گذاشتن در مسیر ائمه(ع) انسان مخلص را طلب می کند بنابراین در این راه باید خود را خالص کنیم.


نماینده ولی فقیه در گیلان استفاده از کمک های مردمی را مسیر خطرناک عنوان کرد و یادآور شد: کسی که از وجوهات مردمی استفاده می کند باید پاسخگوی امام زمان(عج) باشد.


فلاحتی با اشاره به اهمیت در کنار هم بودن متولیان و ساماندهی امور، اظهار کرد: اطلاع رسانی اقدام های انجام شده به مردم اثرگذار است زیرا اگر مردم بدانند کمک های آنها در چه محلی هزینه شده، خوشحال می شوند و به متولیان اعتماد می کنند.


وی بر انجام کارها با روح جمعی تاکید کرد و افزود: اجازه دهید هر کسی که دغدغه دارد حرف خود را بزند ضمن اینکه روش باید اخلاق مداری باشد زیرا هنر این است که با توجه به ظرفیت های موجود این غافله را به سر منزل مقصود برسانیم.


*خدمات رسانی ۱۸ موکب گیلانی به زائران در اربعین
«غلامرضا عباسپور»  نیز در دیدار مذکور به خدمت رسانی ۱۱ موکت این استان به زائران اربعین امام حسین(ع) در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال تعداد ۱۸ موکب گیلان به زائران کربلا خدمات ارائه کردند.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان به افزایش زائران گیلانی در اربعین امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: امسال ۵۲ هزار زائر گیلانی به کربلا اعزام شدند ضمن اینکه تعداد ۱۷ هزار نفر زائر از آسیای میانه از مسیر گیلان به کربلا رفتند.

 

سردار «محمد عبدالله پور» فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در دیدار مذکور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با اربعین و جریان کربلا پیوند خورده است اظهار کرد: آنچه که مربوط به دین و ولایت می شود، مردم می پذیرند.


حجت الاسلام «ستار علیزاده» مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در دیدار مذکور بر استفاده از ظرفیت های مردمی در بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: هدف گذاری و برنامه ریزی برای اجرای طرح ها با استفاده از ظرفیت های مردم مهم است ضمن اینکه از ظرفیت وقف نیز می توانیم در این راستا بهره ببریم.

 

«عباس اهرابی» مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در دیدار مذکور با تاکید بر اطلاع رسانی اقدام های انجام شده به مردم اظهار کرد: اطلاع رسانی موجب می شود مردم بیشتر کمک کنند.


«حسن فعال» مدیر حج و زیارت گیلان نیز در دیدار مذکور از افزایش ۱۴۰ درصدی اعزام زائران اربعین این استان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: گیلان جزو چهارمین استان کشور به لحاظ افزایش زائران اربعین است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد حماسه 9 دی اصفهان خبرگزاری شبستان نماز جمعه اردبیل مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما بازسازی عتبات عالیات امام جمعه رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است

رییس شورای اطلاع رسانی دولت تغییر در تیم اقتصادی دولت را تکذیب کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعاتی از تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است.

ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است

وی تصریح کرد: شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • مسائل ازدواج آسان و فرزندآوری در استان بوشهر احصا شود