Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@05:36:26 GMT

زبان موسیقی همه فهم و رایج در دنیا است

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۵۷۴۲

زبان موسیقی همه فهم و رایج در دنیا است

آذری با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت موسیقی آذربایجانی در ترویج فرهنگ و هنر ایرانی در سایر کشورهای منطقه گفت: زبان موسیقی همه فهم و رایج در دنیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «افشین آذری» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز با تقدیر از حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای مسؤول در عرصه موسیقی اظهار داشت: خوشبختانه سیاست جدید وزارت امور خارجه نیز حمایت از صادرات آثار هنری با بهره‌مندی از هنرمندان عرصه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آهنگساز و خواننده آذربایجانی، با بیان این‌که هنرمندان عرصه موسیقی سفیران هنری و فرهنگی ایران در سایر کشورهای جهان هستند، تصریح کرد: اعتقاد دارم موسیقی آذربایجان جزو سه موسیقی قدرتمند و برتر دنیا از لحاظ فنی است و موسیقی ایرانی نیز به لحاظ غنا رتبه چهارم جهان را داراست.

آذری با اشاره به این‌که موسیقی آذربایجان بسیار قدرتمند بوده، اما هنوز آن‌گونه که باید در کشور شناخته نشده است،  خاطرنشان کرد: قوی‌ترین نوازندگان کشور از خطه آذربایجان هستند، به همین جهت این موسیقی باید هرچه بیشتر به مردم شناسانده شود.

وی ادامه داد: در تمامی قطعاتی که به زبان فارسی اجرا کرده‌ام، رنگ و بوی آذربایجانی دیده می شود، به همین جهت مورد استقبال جامعه مخاطبان قرار گرفته اند، افزون بر این به دنبال نوآوری و در موسیقی آذری نیز بوده ام.

این هنرمند فعال در عرصه موسیقی با اشاره به حضور خود در چند برنامه تلویزیونی کشور جمهوری آذربایجان، که با حاشیه‌هایی نیز همراه بوده است، اظهار داشت: در تمامی دعوت‌ها سعی کرده ام جوانب مورد تأکید شئون کشورم را رعایت کتن و با لحاظ چهارچوب ها حضور می یابم.

آذری با بیان این‌که قرار است در نوروز 1399 در شهر باکو کشور جمهوری آذربایجان کنسرت اجرا کنم، گفت: مذاکراتی نیز درخصوص اجرای کنسرت در کشور روسیه صورت گرفته که هنوز نهایی نشده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر شایعه ممنوع  التصویری‌اش اظهار داشت: از سال ۱۳۹۴ به صورت حرفه ای اجراهای صحنه ای خود را آغاز کردم و این شایعات را تکذیب می‌کنم و برای بنده رعایت شئونات فرهنگی و اعتقادی کشور جزو خطوط قرمز محسوب می شود.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد حماسه 9 دی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد خبرگزاری شبستان طرح ملی فهما فهما اصفهان اردبیل گرامیداشت حماسه 9 دی افشین آذری موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در مراسم رونمایی از ٢۵ خودروی محیط‌بانی، با درود بر پیشگاه فرماندهی کل قوا، مقام معظم رهبری و تاکید بر ایام روزهای زمین پاک، بیان کرد: شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در روزهای سالگرد تأسیس آن هستیم در روزهای اخیر یک تلنگری به شجره خبیثه رژیم صهیونیستی وارد آورده و با هماهنگی تمامی نیروهای نظامی کشور ان‌شالله این شجره خبیثه از روی زمین محو خواهد شد.

وی با ناظر دانستن روح شهدای عزیز کشورمان به ویژه روح شهدای محیط زیست و نیروی انتظامی بر اعمال و رفتار ما به ویژه روح حاج قاسم عزیز و شهید زاهدی، افزود: ما در سازمان حفاظت محیط زیست سعی داریم تا محیط‌بانان را بیش از پیش تجهیز کنیم تا به جای اینکه در عرصه حفاظت از محیط زیست شهید یا مجروح شوند اجازه فعالیت و نفس کشیدن به متخلفان و شکارچیان را ندهند.

وی تاکید کرد: البته در مرحله اول تلاش ما بالا بردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است و در این زمینه نیز آموزشکده محیط زیست را راه اندازی کرده‌ایم و در آن محیط‌بانان درباره نحوه برخورد با متخلفان و شکارچیان آموزش می‌بینند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: اما اگر زمانی متخلفان به هشدارها توجه نکنند آن زمان است که محیط‌بانان وارد عرصه می‌شوند و سازمان حفاظت محیط‌زیست از توان قهریه استفاده خواهد کرد.

سلاجقه گفت: در مرحله دوم بحث سخت افزاری است چون اعتقاد داریم اهمیت محیط زیست کشور و حفاظت از عرصه‌های طبیعی به حدی بالا است که در تلاشیم از به روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خودرو یکی از ابزارهای اصلی محیط‌بانان است تا بتوانند در تعقیب و گریز متخلفان موفق شوند از این رو تقویت زیرساخت خودرویی را در دستور برنامه داریم و سعی می‌کنیم در یک تا دو سال آینده تکمیل شود. همچنین تجهیزات انفرادی هم جزو برنامه سازمان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های پهپادی بیشتر استفاده کنیم تا محیط‌بانان کمتر در عرصه حضور داشته باشند، این کار برای تالاب‌ها آغاز شده است، همچنین در تلاشیم تا در حفاظت از مناطق حفاظت شده هم از این ظرفیت استفاده کنیم تا به محیط‌بانان خسارت کمتری وارد شود.

وی افزود: در زمینه معیشت و مسکن محیط‌بانان اقدامات خوبی صورت گرفته است چند استان در تأمین مسکن محیط‌بانان موفق بودند استان‌های هم موفق نبودند تذکر گرفتند تا هر چه زودتر اقدام کنند.

کد خبر 6086506

دیگر خبرها

  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ترکی
  • قزوه: جشنواره «نفس پاک» با شاعران فارسی زبان برگزار می‌شود
  • توسعه و اصلاح بیش از ۱۱ هزار متر شبکه فشار ضعیف هوایی در مریوان
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم