Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@05:01:04 GMT

ارز مجازی ونزوئلا در اقتصاد ملی جا باز کرد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۵۷۶۳

 به گزارش اکوفارس به نقل از پلنگلیش، ارز مجازی ونزوئلا جایگاه خود را در اقتصاد ملی این کشور به دست آورده و بیش از 4 میلیون نفر امروز خریدهای خود را با استفاده از این ارز مجازی انجام می دهند.

 صدها نفر را در موسسات مختلف در سراسر ونزوئلا می توان یافت که نقل و انتقال های خود را با ارز مجازی انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته تحلیلگران این کار راه را برای استقرار قطعی این گزینه مالی باز می کند. دولت ونزوئلا سال گذشته با هدف تقویت امور مالی و دور شدن از دلار، این ارز مجازی را ایجاد کرد.

 در بیست و سوم دسامبر، رئیس جمهور نیکلاس مادورو اعلام کرد ونزوئلایی ها که می‌توانند کالاها و خدمات مورد نیاز خود را در فروشگاه های دارای مجوز، توسط ارز مجازی دریافت کنند.

وی در آخرین جلسه شورای وزیران گفت:« این اولین آزمایش موفقیت آمیز است» و بر توسعه مطلوب این استراتژی مالی تاکید کرد. مادورو از دولتهای تمام جهان خواست با توسعه ارز های مجازی به اقتصاد دیجیتال بپیوندند».

مادورو تأکید کرد:« این تجربه جدید، منحصر به فرد و استثنائی می‌تواند نمونه‌ای برای دنیای نوظهور باشد. ارز مجازی پترو در چهارچوب دنیای جدید چند قطبی ایجاد شده و در زمینه اقتصادی کانال های جدیدی را برای پیشرفت مردم باز می‌کند».

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور خبرنگاران، گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی