Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۷ تیرماه امسال طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه در پایتخت آغاز و منطقه ۲ تهران نیز به عنوان منطقه اجرای آزمایشی طرح معرفی شد.

اخبار اجتماعی -اجرای طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای با پیش بینی ۴ هزار نقطه در ۹۵ معبر پر تردد پایتخت آغاز به کار کرد و مدیران شهری در منطقه ۲ تهران نیز از پیش بینی ۲هزار قطعه پارک دیگر در منطقه خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای از همان ابتدا با چالش های جدی مواجه شد؛ به طوری که کارشناسان حوزه حمل و نقل اعلام کردند که زیر ساخت های لازم برای اجرای این طرح وجود ندارد و به دلیل پوشاندن و مخدوش کردن پلاک باید از نیروی انسانی در کنار استفاده از ماشین های دوربین دار برای خواندن پلاک های مخدوش استفاده شود.

همین اظهار نظر موجب شد بسیاری به این جمع بندی برسند که شاید دوباره پارکبان ها به معابر پایتخت برگردند. اما موضوعی که پس از گذشت ۶ ماه از اجرای طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه مورد اعتراض بسیاری از شهروندان است اخذ عوارض خارج از نقاط پارک و یا در توقف های زیر ۳۰ دقیقه است.

به زبان ساده مدیریت شهری اعلام کرد که توقف های زیر  ۳۰دقیقه در  ۹۵معبر کنترل هوشمند پارک حاشیه ای برای رانندگان رایگان است و زمانی عوارض برای آن‌ها اخد می شود که توقف های آن ها بالای ۳۰دقیقه باشد.

گزارش های مردمی نشان می دهد که در پارک های زیر ۳۰دقیقه نیز از کیف پول الکترونیکی شهروندان عوارض پارک کسر شده است.

امیرحسین حیدرنیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در توضیح علل دریافت عوارض پارک هوشمند حاشیه‌ای در بازه زمانی توقف زیر ۳۰ دقیقه بیان کرد: شهروندان اگر ادعایی در این خصوص دارند مراتب را به شکل مستند به همراه تاریخ، زمان و مکان پارک خودرو به شهرداری اعلام کنند تا ما در مدیریت شهری مراتب را به شرکت مجری طرح جهت بررسی ارسال کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این نکته که باید ادعای شهروندان راستی آزمایی شود، تصریح کرد: نمی‌توانیم بر اساس ادعای یک شهروند سیستم اجرای طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای را زیر سوال ببریم اما اگر پس از بررسی از سوی شرکت مجری طرح ادعای شهروندی ثابت شد مقدمات باز پرداخت عوارض اخذ شده به او فراهم می شود.

حیدرنیا در پاسخ به این سوال که شهروندان مراتب اعتراض خود را به کدام نهاد باید اعلام کنند، افزود: شهروندان می‌توانند اعتراض خود در حوزه پرداخت عوارض پارک هوشمند حاشیه‌ای را به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران و یا سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اعلام کنند.

او در پاسخ به این سوال که زمان بررسی شکایات مردمی به چه شکل است، گفت: از زمان دریافت شکایت شهروندان ما در مدیریت شهری مراتب را پس از جمع بندی به شرکت مجری اعلام و ارسال می‌کنیم و باید به این نکته تاکید کنم که مدیریت شهری به شکل تلفنی پاسخگوی اعتراض شهروندان نیست و آنها باید مراتب را به صورت مکتوب به شهرداری اعلام کنند.

حیدرنیا بیان کرد: پس از ارسال اعتراض‌های شهروندان شرکت مجری طرح با استفاده از داده‌های اطلاعاتی و تصاویر ادعای شهروندان بررسی و صحت آن را تایید می‌کند و اگر صحت ادعای شهروندان مورد تایید قرار بگیرد عوارض اخذ شده به آنها برگردانده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا تا به امروز شکایتی از سوی شهروندان درباره اخذ عوارض پارک هوشمند حاشیه‌ای در مدت زمانی کمتر از 30 دقیقه به دست شهرداری منطقه ۲رسیده است، گفت: تا به امروز ادعایی مبنی بر این نکته که شهرداری منطقه 2 به دلیل پارک کمتر از 30 دقیقه از شهروندان پول گرفته به دست ما نرسیده است.

نکته قابل توجه این است که بسیاری از شهروندان انگیزه و همت لازم برای طرح گزارش آن هم به شکل مطلوب جهت احقاق حقوق ضایع شده خود را ندارد و به اصطلاح از خیر ۲ هزار تومانی که از حساب آن ها کسر شده است می گذرند.

اما پرسش این است که روزانه در ۴ هزار نقطه کنترل هوشمند پارک حاشیه ای چه تعداد خطای محاسبه زمان پارک خودرو رخ می دهد و از این خطای به اصطلاح ارزان چه پول کلانی در حساب مدیریت شهری می نشیند.

مدیریت شهری بروز خطا را امری اجتناب ناپذیر می‌داند، اما نکته قابل تامل این است که چرا مدیریت شهری به دنبال از بین بردن خطای موجود در محاسبه زمان توقف خودرو نیست و از شهروندان می خواهد که خطاهای محاسباتی را گزارش کنند و آن هم به شکل مکتوب زیرا مدیران شهری تلفن جواب نمی دهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پارک حاشیه ای حمل و نقل شهرداری تلفن حمل و نقل حمل و نقل و ترافیک شهرداری خودرو معاون حمل و نقل و ترافیک پارک هوشمند حاشیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کریمدادی با اشاره به پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در استان گفت: از این مبلغ ۴۴۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان  به حساب دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان به صورت مستقیم واریز شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۶۳ درصدی دارد.

وی افزود: از این مقدار ۲۵۲ میلیارد تومان  به حساب شهرداری‌ها، ۱۳۷ میلیارد تئمان به حساب دهیاری‌ها، ۱۲ میلیبارد و ۷۰۰ میلیون تومان به حساب روستا‌های فاقد دهیاری و ۴۴ میلیاردو ۸۰۰ میلبیون تومان  به حساب اداره کل امور عشایر استان واریز شده است.

کریمدادی با بیان اینکه ۱۷۷ میلیارد تومان بابت مالیات سلامت به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان واریز شده است عنوان کرد: همچنین ۲۰ میلایرد و ۸۸۸ میلیو نتومان  در خصوص بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به حساب ۱۰ شهرداری استان پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور موظف است هر ماه ۱۰ درصد از سهم عوارض ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌کند اظهار کرد: از این محل نیز ۸۶ میلیارد تومان اعتبار به صورت غیرمستقیم به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری واریز شده است.

او با اشاره به در حال ساخت بودن المان (نماد) ورودی بازار بیرجند ادامه داد: درخواست ما از شهرداری این است که در لوح افتتاح حک شود که این المان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده ساخته شده تا بازاریان و کسبه اثر پرداخت مالیات خود را مشاهده کنند.

دیگر خبرها

  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • میزبانی از ۱۲۰۰۰۰ شهروند در جشنواره شهر رمضان
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی