Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@04:54:44 GMT

با این ماده غذایی از درد مفاصل در اَمان بمانید

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۶۵۳۵

با این ماده غذایی از درد مفاصل در اَمان بمانید

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف روزانه موسیر در تسکین درد مفاصل و نقرس بسیار موثر است.

به گزارش مشرق، نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص موسیر اظهار کرد: موسیر از خانواده سیر، پیاز و تره فرنگی  است؛ این گیاه بومی ایران بوده و به‌صورت وحشی می‌روید.

او افزود: در گذشته طبیبان طب سنتی برای درمان و بهبود بیماری‌هایی همچون نقرس، آرتریت، التهاب در قسمت‌های مختلف بدن، اسهال، درد معده و هموروئید از این گیاه استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

۲۰ خاصیت شگفت انگیز جعفری ۹ خوراکی پرطرفدار برای رفع بیماری‌های مختلف

جوزدانی درباره خواص موسیر در طب مدرن بیان کرد: پزشکان امروزی  معتقدند که این گیاه باعث جلوگیری از بروز سرطان می‌شود و در کاهش فشارخون، قند خون، چربی خون و همچنین  حفظ کلیه‌ها و کبد بسیار موثر است.

 او توصیه کرد: گیاه موسیر را می‌‍توان جایگزین آنتی‌اکسیدانها و آنتی بیوتیک‌های شیمیایی کرد.

این متخصص تغذیه گفت: ترکیبات سولفور در گیاهانی همچون موسیر، پیاز و سیر سبب خواص پزشکی و بوی تند در آنها شده است.

جوزدانی بیان کرد: موسیرها سرشار از پلی فنول، فلاونوئید و کوئرستین هستند که این مواد خاصیت ضد التهابی و درد دارند.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی ادامه داد: مصرف روزانه موسیر، بافت‌های استخوانی را افزایش داده و در تسکین درد مفاصل و نقرس بسیار موثر است.

جوزدانی تصریح کرد:  برای استفاده حداکثری از سولفورِ موسیر بهتر است چند دقیقه قبل از پخت، این گیاه  را خورد کرده و یا قبل از پخت، آب لیمو یا آب‌نارنج یا سرکه به آن اضافه کنند این امر باعث می‌شود که  ترکیبات گوگردی، موجود در موسیر باعث افزایش اثرگذاری مطلوب بر بدن انسان ‌شود.

این متخصص تغذیه گفت: یکی از خواص مهم گیاهانی همچون سیر و موسیر خواص گندزدائی آن است که برای دفع انگل‌ها همراه غذا از آن استفاده می‌شود.

او در پایان تاکید کرد: زیاده‌روی در خوردن موسیر خام برای افراد گرم‌مزاج مضر بوده و بشدت حرارت بدن را افزایش می‌دهد. اگر قصد تهیه ماست موسیر را دارید از ماست‌های کم‌چرب به همراه موسیر تازه و کمی پونه و فلفل به جای نمک استفاده کنید.

منبع: برنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سهمیه بندی بنزین سلامت نقرس قند خون اسهال سولفور آبلیمو سرکه مفاصل بیماری رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی

به گزارش خبرآنلاین ،«شیائو گو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «افزایش نسبی مصرف گوشت، حتی با دو وعده گوشت قرمز در هفته با افزایش خطر ابتلاء به دیابت همراه است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که جایگزینی گوشت قرمز با منابع پروتئین گیاهی سالم، مانند آجیل و حبوبات، یا مصرف متوسط غذاهای لبنی، خطر ابتلاء به دیابت را کاهش می‌دهد.»

مهر در خبری نوشت:گو گفت: «یک وعده گوشت قرمز فرآوری نشده حدود ۸۵ گرم گوشت گاو یا بره است. یک وعده گوشت قرمز فرآوری شده حدود ۲۸ گرم بیکن یا ۵۷ گرم هات داگ، سوسیس، سالامی، یا سایر گوشت‌های قرمز فرآوری شده است.»

او گفت: «گوشت قرمز معمولاً سرشار از چربی اشباع شده است و چربی اشباع نشده چندگانه کمی دارد.»

وی توضیح داد: «مطالعات نشان داده است که چربی اشباع شده می‌تواند عملکرد سلول‌های بتا و حساسیت به انسولین را کاهش دهد که منجر به دیابت نوع ۲ می‌شود.»

گو گفت: «گوشت قرمز همچنین دارای میزان بالایی از آهن هِم است که استرس اکسیداتیو و مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد و عملکرد سلول‌های بتا را از طریق محصول جانبی ترکیبات اکسید نیتریک مختل می‌کند. در مورد گوشت‌های قرمز فرآوری‌شده، نیترات‌ها و فرآورده‌های جانبی آن نیز زیاد است که باعث اختلال عملکرد سلولی و مقاومت به انسولین می‌شود.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به حدود ۲۱۷۰۰۰ شرکت‌کننده را جمع‌آوری کردند.

رژیم غذایی آنها تا ۳۶ سال با پرسشنامه‌های غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت. در این مدت بیش از ۲۲۰۰۰ شرکت کننده به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند.

افرادی که بیشترین میزان مصرف گوشت قرمز را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند، ۶۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ بودند.

تیم تحقیق دریافت که هر وعده اضافه مصرف روزانه گوشت قرمز فرآوری شده با ۴۶ درصد خطر بیشتر و هر وعده اضافه روزانه گوشت قرمز فرآوری نشده با ۲۴ درصد افزایش خطر مرتبط است.

آنها پی بردند که جایگزینی روزانه یک وعده گوشت قرمز با پروتئین دیگری مانند آجیل یا حبوبات می‌تواند خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. به گفته محققان، جایگزینی با یک وعده لبنیات، ممکن است خطر ابتلاء به این بیماری را تا ۲۲ درصد کاهش دهد.

گو گفت: «پروتئین های گیاهی مانند آجیل و حبوبات از جمله سالم‌ترین منابع پروتئینی هستند.»

وی گفت: «پیشگیری از دیابت مهم است زیرا این بیماری به خودی خود یک بار جدی است و همچنین یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی، سرطان و زوال عقل است.»

او گفت: «یافته‌های ما قویاً تأیید می‌کند که اتخاذ این راهکار غذایی به کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ و پیامدهای آن در افراد کمک می‌کند، که در نهایت سلامت و رفاه مردم را در سراسر جهان بهبود می‌بخشد.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895947

دیگر خبرها

  • خواص گیاه رازیانه + فیلم
  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • بی‌حوصلگی و کم دقتی از عوارض تغذیه نامناسب دانش‌آموزان است