Web Analytics Made Easy - Statcounter

سحر فروزان پور مدیر موزه خصوصی تاریخ تجارت جندی‌شاپور در شیراز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نمایشگاه «خط و خاک» با محوریت نمایش ۱۶ اثر سفالین برگزیده از دوران اسلامی که تا به حال دیده نشده بودند، به زودی در کاخ‌موزه سعدآباد برپا می‌شود.

وی افزود: به‌این‌ترتیب این نمایشگاه با حضور مسئولان وزارت میراث فرهنگی از جمله معاون میراث فرهنگی، مدیرکل امور موزه‌ها و مدیر موزه تاریخ تجارت جندی شاپور روز ۱۸ دی از ساعت ۱۵ در موزه ظروف سلطنتی کاخ سعدآباد کار خود را آغاز می‌کند و تا روز ۲۷ دی نیز برپا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر موزه خصوصی تاریخ تجارت جندی‌شاپور ادامه داد: در این مدت نیز یک پنل تخصصی درباره نقش حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی توسط موزه‌های خصوصی کشور با حضور زاهدی از اداره کل موزه‌های کشور و عظیمی کارشناس سال‌یابی سفال از پژوهشکده مرمت و کرم میرزایی مدیر موزه دوران اسلامی موزه ملی ساعت ۱۵:۳۰ روز افتتاحیه نمایشگاه، در تالار خلیج فارس موزه ظروف سلطنتی برگزار خواهد شد.

فروزان‌پور گفت: موزه تاریخ تجارت جندی‌شاپور که یکی از موزه‌های آثار تاریخی است، به‌عنوان موزه برتر در حوزه حفاظت و مرمت معرفی شده و این اولین نمایشگاه موزه خواهد بود.

کد خبر 4808172 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه کاخ سعد آباد سفالگری ترجمه کتاب و کتابخوانی بازار نشر جشنواره ملی اسباب بازی ادبیات گردشگری ادبیات جهان تجدید چاپ رایزنی فرهنگی تازه های نشر کتاب انتشارات سروش ادبیات ایران نشر نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند

 زارع گفت: در موزه فسیل مراغه  بیش از ۷۰۰ قطعه فسیل انواع مهره داران به نمایش درآمده است.

 زارع افزود: در این موزه نمونه‌هایی منحصر به فرد از فسیل‌های انواع فیل، زرافه، ببر دندان شمشیری، انواع گاو‌ها، آهو، کرگدن و اسب دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این موزه تنها موزه فسیل مهره داران در کشور است افزود: قدمت فسیل‌های این مجموعه ۹ میلیون سال است.

رئیس اداره حافظت محیط زیست مراغه افزود: انواع جمجمه، آج فیل، فک و اندام‌های حرکتی حیوانان از جمله فسیل‌های به نمایش در آمده در این موزه است.

زارع گفت: در این موزه فسیل‌هایی کمیاب شامل فیل، میمون، زرافه، کرگدن واسب‌ها به نمایش در آمده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه ادامه داد: در هشت فصل حفاری منطقه فسیلی این شهر بیش از هفت هزار قطعه فسیل مهره داران استخراج شده است.

وی افزود: منطقه فسیلی مراغه به خاطر تراکم بالای فسیل حیوانات مهره دار به بهشت فسیل شناسان جهان شهرت دارد.

این موزه به صورت دائمی در مرکز تحقیقات فسیلی ایران در شهر مراغه واقع در میدان مجلس برای بازدید علاقمندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • بائو: نساجی آزمایشگاه مربیان تازه به دوران رسیده شده است/ بیشتر هوچی‌گری در بازی‌های لیگ دیده‌ایم
  • این نقاشی چگونه تاریخ پارچۀ «جین آبی» را تغییر می‌دهد؟ (+عکس)