Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@23:55:10 GMT

قتل زن مطلقه پولدار به بهانه ازدواج

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۸۶۵۱

قتل زن مطلقه پولدار به بهانه ازدواج

مرد جوان که ابتدا به قتل زن مطلقه اعتراف کرده بود ، در دادگاه پرده از رازهای جدید گشود.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، رسیدگی به این پرونده از شامگاه بیست و چهارم شهریور سال ۹۶ به دنبال پیدا شدن جسد یک زن جوان در حاشیه پارک چیتگر آغاز شد و تجسس‌های میدانی نشان می‌داد این زن خفه شده است. تلاش برای افشای هویت وی ادامه داشت تا این که ماموران ساعتی بعد مرد جوانی را در همان حوالی سوار بر یک پراید دیدند که حرکات عجیبی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که مسعود ۳۰ ساله نام دارد، مدعی بود ماشین را از یکی از دوستانش قرض گرفته است.

نخستین سرنخ

وقتی پلیس با استعلام خودروی پراید دریافت این ماشین متعلق به یک زن جوان به نام «رویا» است که با مسعود در رابطه بود و همان شب به طرز مرموزی ناپدید شده تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد. با تکمیل بررسی‌ها روشن شد جسد زن ناشناس متعلق به رویا بوده است. با افشای این ماجرا مسعود لب به اعتراف گشود و پرده از جنایت برداشت.

اعتراف به قتل

مسعود گفت: مدتی بود با رویا آشنا شده بودم. او زن مطلقه پولداری بود که می‌خواستم به خواستگاری اش بروم. اما دو نفر از دوستانم به نام‌های ارسلان و امان که افغانستانی هستند نقشه کشیدند تا از رویا سرقت کنیم. من با رویا در پارک چیتگر قرار گذاشتم. وقتی آن جا آمد، امان و ارسلان که قصد سرقت پول‌ها و گوشی موبایل او را داشتند با رویا درگیر شدند و با روسری او را خفه کردند.

من سوار ماشین رویا شدم و آن جا را ترک کردم، اما چون به خوبی رانندگی بلد نبودم در حاشیه پارک چیتگر توقف کردم. من از ماشین پیاده شده بودم و در حال بررسی ماشین بودم که ماموران گشت پلیس رسیدند و مرا دستگیر کردند. به دنبال اظهارات این مرد، دو همدستش نیز ردیابی و بازداشت شدند و به قتل اعتراف کردند.

امان گفت: من و ارسلان می‌خواستیم موبایل رویا را از او بگیریم، اما او مقاومت کرد. به همین دلیل با روسری او را خفه کردیم و موبایل و پول‌هایش را برداشتیم. مسعود هم سوار ماشین او شد و رفت. ارسلان، اما گفت در این ماجرا هیچ دخالتی نداشته است. چند روز از اعترافات آن‌ها نگذشته بود که مسعود ادعا کرد خودش به تنهایی رویا را کشته است و امان و ارسلان در این ماجرا دستی نداشته اند.

ادعای عجیب در دادگاه

مسعود دیروز به اتهام قتل و امان و ارسلان به اتهام مباشرت در سرقت در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای جلسه اولیای دم برای متهمان حکم قصاص خواستند. سپس مسعود در جایگاه ویژه ایستاد و اظهارات جدیدی را مطرح کرد.

وی گفت: من رویا را نکشتم. من در بازداشتگاه با امان روبه رو شدم. او مرا کتک زد و تهدید به قتل کرد. او چکی را به من داد که مجبور شدم قتل را گردن بگیرم. اما حالا می‌خواهم واقعیت را بگویم. امان به تنهایی روسری را دور گردن رویا پیچید و او را کشت. وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: امان و ارسلان از من خواسته بودند تا برای سرقت با رویا قرار بگذارم.

وقتی رویا به پارک آمد آن‌ها سوار ماشین او شدند تا برای خرید با هم به بیرون از پارک بروند. چند ساعت بعد من در حالی که منتظر آن‌ها بودم با جسد رویا در میان درختان روبه رو شدم و آن جا بود که فهمیدم امان او را کشته است. من ماشین رویا را در همان حوالی پیدا کردم و با آن که رانندگی بلد نبودم، سوارآن شدم و از پارک بیرون رفتم.

قرار بود آخر شب امان و ارسلان را ببینم تا اموال سرقتی را هم تقسیم کنیم، اما همان موقع بازداشت شدم. سپس امان به دفاع پرداخت و گفت: مسعود دروغ می‌گوید. او خودش به تنهایی رویا را کشت و ماشین او را سرقت کرد. ارسلان نیز که با قرار وثیقه آزاد بود، گفت: من قبلا هم در بازجویی‌ها گفته بودم در این ماجرا هیچ دخالتی نداشتم. من فقط همراه امان به پارک چیتگر رفته بودم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: ازدواج قتل زن مطلقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دولت جو بایدن احتمالا روز پنج‌شنبه تحریم‌های نفتی ونزوئلا را در واکنش به آنچه مقامات آمریکایی «شکست» نیکلاس مادورو در اجرای تعهداتش برای برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه در سال جاری می‌خوانند، تمدید خواهد کرد.

ایالات متحده به‌وضوح اعلام کرده است که احتمال تمدید مجوز شش ماهه‌ای که از اکتبر سال گذشته به اعضای اوپک اجازه می‌داد موقتا تحریم‌ها را نادیده بگیرند، وجود ندارد.

این معافیت که در پی توافق دولت ونزوئلا و مخالفان بر سر برگزاری انتخابات اعطا شده بود، درست در نیمه شب پنج‌شنبه به پایان خواهد رسید.

واشنگتن در ماه‌های اخیر بارها تهدید کرده بود که اقدامات تنبیهی برای محدود کردن درآمدهای ونزوئلا از نفت را احیا خواهد کرد مگر اینکه مادورو به وعده‌های خود عمل کند؛ از جمله به اپوزیسیون اجازه دهد نامزد مورد نظر خود را در برابر او برای انتخابات ۲۸ ژوئیه معرفی کند.

این نگرانی وجود دارد که اعمال مجدد تحریم‌ها، هم قیمت‌های جهانی نفت را افزایش دهد و هم بر شمار مهاجرانی که از ونزوئلا به سمت مرزهای ایالات متحده و مکزیک در حرکتند، بیفزاید.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در نشست خبری روزانه خود در واشنگتن بدون ارائه توضیح بیشتری گفت: «ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که اگر مادورو و نمایندگانش بطور کامل مفاد توافق‌ باربادوس را اجرا نکنند، تحریم‌ها را دوباره اعمال خواهیم کرد.»

با این وجود میلر در جمع خبرنگاران تایید کرد که مادورو به برخی از مفاد توافق باربادوس، از جمله تعیین جدول زمانی انتخابات و دعوت از ناظران بین‌المللی، پایبند بوده است.

دولت مادورو بارها از خود در قبال هشدارهای واشنگتن دفاع کرده و پدرو تله‌چیا، وزیر نفت ونزوئلا نیز در این باره گفته است که «شرکت‌های بین‌المللی همچنان به ونزوئلا می‌آیند. با یا بدون تحریم، ونزوئلا همواره مورد احترام است».

بنا بر گزارش رویترز، صادرات نفت ونزوئلا در ماه مارس به بالاترین سطح خود از اوایل سال ۲۰۲۰ رسید که دلیل اصلی آن عجله مشتریان برای تکمیل خرید خود در آستانه بازگشت احتمالی تحریم‌ها بوده است.

به گفته منابع آمریکایی، دستیاران بایدن پیش از انقضای مجوز خزانه داری ایالات متحده که به ونزوئلا اجازه می‌داد نفت خام خود را آزادانه بفروشد، این موضوع را که دور جدید تحریم‌ها تا کجا باید پیش برود، به بحث گذاشته‌اند.

یکی از گزینه‌های مورد بحث این پیشنهاد بوده که به ونزوئلا اجازه صادرات نفت را بدهند اما استفاده از دلار آمریکا را در چنین معاملاتی ممنوع کنند.

گمان می‌رود در صورت اعمال تحریم‌های جدید، بسیاری از شرکای خارجی نفت ونزوئلا چاره‌ای نداشته باشند جز اینکه بار دیگر تلاش کنند تا بطور جداگانه و فردی، مجوزهایی را در این زمینه از ایالات متحده دریافت کنند؛ کاری که برای سال‌ها انجام می‌دادند.

جنگ اوکراین و کاهش تحریم‌های ونزوئلا

دولت بایدن زمانی تعامل دیپلماتیک با مادورو را آغاز کرد که ایالات متحده به دنبال راه‌هایی برای به دست آوردن نفت بیشتر در بازارهای جهانی، برای جبران افزایش قیمت نفت خام ناشی از تحریم‌های غرب علیه روسیه بود و همین تماس‌ها منجر به عقد توافقی برای کاهش برخی از تحریم‌های سختگیرانه دوران ترامپ علیه کاراکاس شد.

با این وجود، کمیسیون انتخاباتی ونزوئلا همچنان مخالف نامزدی «ماریا کورینا ماچادو» است که در انتخابات مقدماتی مخالفان در اکتبر گذشته به پیروزی قابل توجهی رسید. اپوزیسیون در حال حاضر در حال مذاکره داخلی در این باره است که چه کسی را می‌توان جانشین او کرد.

ایالات متحده و سایر دولت‌های غربی انتخاب مجدد مادورو در سال ۲۰۱۸ میلادی را تایید نمی‌کنند و ساختگی می‌دانند. آنها همچنین دستگیری سیاستمداران و فعالان مخالف مادورو در ماه‌های اخیر را محکوم کرده‌اند.

 

دیگر خبرها

  • (ویدیو) کنایه فرهاد مجیدی به نکونام با آهنگ تتلو!
  • اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند
  • ستاره سابق استقلال راضی از ازدواج و تاهل!
  • روش عجیب و غریب پرنده‌ها برای در امان ماندن از حمله‌ی مار‌ها (فیلم)
  • وضعیت عجیب ارسلان مطهری در تراکتور
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • سکانس‌هایی از فیلم شهر هرت
  • سد کجکی در افغانستان سرریز کرد؟ چرا حقابه ایران را نمی‌دهند؟ دیگر چه بهانه‌ای دارند (فیلم)
  • سد کجکی سرریز کرد در افغانستان سرریز کرد؟ چرا حقابه ایران را نمی‌دهند؟ دیگر چه بهانه‌ای دارند (فیلم)
  • اتفاق عجیب برای یک پرسپولیسی و یک استقلالی در تبریز