Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:24:11 GMT

کرمانشاه در تکاپوی ساخت باغ موزه دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۹۰۷۸

کرمانشاه در تکاپوی ساخت باغ موزه دفاع مقدس

ایسنا/کرمانشاه جنگ هشت ساله دفاع مقدس از استان کرمانشاه شروع و در همین استان هم خاتمه پیدا کرد، با این وجود پس از گذشت سال‌ها این استان هنوز باغ موزه دفاع مقدس ندارد. باغ موزه‌ای که می‌تواند نقش مردم این استان و رشادت‌ها و دلاوری‌ رزمندگان در سالهای دفاع مقدس در این استان را به تصویر بکشد و بازدیدکنندگان را به حال و هوای آن سال‌ها ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهر ماه 1396 بود که کلنگ ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه با حضور سردار سرلشگر رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، استاندار و جمعی از مسئولین استان به زمین زده و قرار شد کرمانشاه در ورودی شرقی شهر -جنب پادگان توحید- صاحب مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس شود.

حالا بعد از گذشت بیش از دو سال از آن زمان مسئولین بار دیگر برای ساخت این باغ موزه به تکاپو افتاده‌ و اصرار بر ساخت این پروژه در مدت زمان کوتاهی دارند و امیدواریم این بار پروژه به سامان برسد و کرمانشاه هم صاحب باغ موزه دفاع مقدس شود.

به گزارش ایسنا، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه صبح امروز(9 دی) در نشست ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در کرمانشاه، اظهار کرد: ساخت باغ موزه دفاع مقدس تکلیفی بر گردن همه ما است تا بتوانیم ایثارگری رزمندگان را به عنوان یک گنجینه ارزشمند به آیندگان معرفی کنیم.

بازوند از ساخت باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یک کار ارزشمند یاد کرد و افزود: قرار است مکانی ساخته شود که آیندگان با بازدید از آن در جریان رخدادهای سال های دفاع مقدس در استان کرمانشاه قرار گیرند و به تاریخ خود افتخار کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: جنگ در استان کرمانشاه شروع و در همین استان هم خاتمه پیدا کرد، لذا این استان باید یکی از استان های پیش رو در حوزه  ساختباغ موزه بود که به هر دلیلی تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: سال اول ورودم به استان، کلنگ ساخت باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه را با حضور سردار صفوی به زمین زدیم، اما به دلایل مختلفی مثل وقوع زلزله پروژه متوقف بود، تا اینکه حدود یک ماه پیش با سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای ساخت این باغ موزه به توافق رسیدیم، هرچند از آن زمان هم به دلایلی که ظاهرا به انتخاب مشاور بر می گردد، روند اجرای کار کند بوده است.

بازوند با انتقاد از عدم حضور مشاور در این جلسه، خواستار پای کار آمدن جدی مشاور در اجرای پروژه شد و افزود: در جلسات بعدی حتما باید مشاور طرح در جلسه  حضور داشته باشد.

مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس توافق انجام شده با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پروژه باغ موزه دفاع مقدس در استان کرمانشاه سوم خرداد سال 1400 تحویل خواهد شد، گفت: این زمان بندی دور از انتظار نیست و بر اساس کار کارشناسی انجام گرفته صورت گرفته باید شاهد تحویل پروژه در این زمان باشیم.

وی با بیان اینکه باید دستگاه های اجرایی در ساخت باغ موزه دفاع مقدس مشارکت کنند، گفت: همه باید همانطور که در جریان سال دفاع مقدس ورود کردند، برای اجرای این پروژه  هم پای کار بیایند.

بازوند گفت: با توجه به اینکه باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه در مسیر گردشگری کرمانشاه ساخته شده، می توان با تلفیق گردشگری با موضوعات جنگ، گردشگری دفاع مقدس را در این منطقه به تصویر کشید.

 استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون تامین دو هزار تن سیمان رایگان برای انجام پروژه نهایی شده، گفت: در تلاشم تا هزار تن دیگر هم به این میزان اضافه شود.

مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه هم اکنون هیچ ردیف اعتباری برای ساخت پروژه مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس نداریم، گفت: کار را با مشارکت دستگاه ها پیش می بریم.

سالاری گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس نیاز استان کرمانشاه است و همه باید در این راستا به کمک بیایند.

سالاری گفت: این پروژه به دلیل موقعیت استقرار آن و قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و همچنین به دلیل بازدید کاروان های راهیان نور از قابلیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند ترکیبی از گردشگری طبیعی، تاریخی و دفاع مقدس را در معرض دید گردشگران قرار دهد.

وی با اشاره به پیگیری جدی برای ساخت این پروژه در کرمانشاه، گفت: در جلسات مختلف مسائل و مشکلات اجرای این پروژه بررسی شده است.

سالاری ادامه داد: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه 12هزار و 200 متر مربع فضای ساختمانی، پنج هزار مترمربع فضای نیمه باز و 100 هزار مترمربع فضای باز خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای اولیه برای ساخت این مرکز به حدود 96 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سردار مرادعلی محمدی مدیر کل حفظ آثار و نشر رازش های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه دارای بخش های مختلفی مثل واحدهای اقامتی، سالن همایش، کتابخانه و مرکز پژوهش، محل بازسازی عملیات های مهم و... خواهد بود.

محمدی با تاکید بر ضرورت ساخت این مرکز در کرمانشاه، اظهار کرد: ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس، نیاز کرمانشاه برای تکمیل اقدامات انجام شده در استان در حوزه دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه از نظر یادمان ها و دیگر محتواهای دفاع مقدسی در کشور سرآمد است و احداث باغ موزه دفاع مقدس زنجیره اقدامات دفاع مقدسی استان را تکمیل خواهد کرد.

 در این نشست قرار شد تمامی دستگاه های اجرایی استان برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس در کرمانشاه پای کار بیایند و به علاوه  یک مدیر اجرایی از این پس پیگیر ساخت باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه بوده و امور ساخت آن را به صورت هفتگی رصد کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استانی فرهنگی و هنری كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای شاخص ارتش در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روز ارتش یادآور رشادت‌های بزرگ مردانی است که شجاعانه جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

آنچه که امروز به آن می‌بالیم مرهون حماسه آفرینی و پایمردی شجاعانی است که در هشت سال دفاع مقدس از کارزاری شگرف و در مقابل تمامی قدرت‌های روز جهان آبدیده شدند و سربلندی و افتخار را برای میهن عزیز خویش به ارمغان آوردند.   از مجموع رزمندگان دفاع مقدس ۱۹ هزار مازندرانی هستند که ۳ هزار و ۳۰۰ شهید ارتش از این استان تقدیم ارزش‌های نظام شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساماندهی ۱۸۰۰ شیء تاریخی در استان کرمانشاه
  • ساماندهی ۱۸۰۰ شی تاریخی در استان کرمانشاه
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • اتمام ساخت پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه در اردیبهشت امسال
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران