Web Analytics Made Easy - Statcounter

انسیه خواجه زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نهضت سوادآموزی، در زمینه شناسایی، جذب و ماندگاری افراد کم سواد و بی سواد تلاش می‌کند، اما به دلیل نبود فرهنگ مناسب، بسیاری از افراد از شرکت در کلاس‌های نهضت خودداری می‌کنند.

وی بیان کرد: کمیته امداد، بهزیستی، فرمانداری و بخشداری ها، باید در این زمینه به تشویق افراد کم سواد و بی سواد برای شرکت در طرح سوادآموزی کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
خواجه زاده ادامه داد: تا سال گذشته تنها مرکز یادگیری محلی استان سمنان در شهر دامغان فعالیت داشت که با ایجاد دومین مرکز در شهر سمنان، این مراکز به ۲ مرکز در استان افزایش یافت. 
خواجه زاده اظهار داشت: شناسایی، جذب و ماندگاری افراد در سوادآموزی به همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای حفظ و فرهنگ‌سازی مناسب نیازمند است. 
وی اضافه کرد: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تعداد ۲۵ نفر در دوره سوادآموزی، ۹۵ نفر در دوره انتقال و ۵۵ نفر در دوره تحکیم معرفی شدند و به تحصیل پرداختند. 

سوادآموزی ۱۰۰  کودک کار در دامغان
خواجه زاده خاطرنشان کرد: در این مراکز اتباع خارجی نیز به تحصیل می‌پردازند که تعداد آن‌ها در بخش سواد آموزی ۲۰ نفر و در بخش انتقال ۲۱ نفر بود. 
وی همچنین به سواد آموزی به کودکان کار شهرستان اشاره کرد و گفت: برای پنجمین سال متوالی این طرح اجرا می‌شود که در سال جاری تعداد ۱۰۰ دختر و پسر کودک کار به تحصیل علم مشغول شدند. 
خواجه زاده افزود: تحصیل کودکان کار با هدف ریشه کن کردن بی سوادی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی انجام می شود. 
وی بیان کرد: در مجموعه سواد آموزی شهرستان، ۲۰ آموزش دهنده آزاد و معلمان آموزش و پرورش به فعالیت مشغول هستند. 
مسوول سواد آموزی اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان گفت: تمامی افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله که سواد آن ها پایین تر از سوم ابتدایی باشد، بی سواد محسوب می شوند که نهضت سواد آموزی تا پایه ششم ابتدایی این افراد را تحت پوشش می دهد.
براساس سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵، بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان بیسواد بودند. دامغان با بیش از ۹۸ درصد باسواد، دومین شهر استان سمنان از لحاظ درصد باسوادی است.

هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل است، از این رو یکم تا هفتم دی در تقویم رسمی کشور هفته نهضت سواد آموزی نامگذاری شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان سمنان بهزیستی کودکان قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریب وعده‌های جابه‌جایی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نخورید

به گزارش خبرگزاری مهر، در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند می‌رساند با توجه به این‌که برخی از افراد خارج از قوانین و مقررات و با درخواست مبالغی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند وعده جابه جایی متقاضیان در فازهای مختلف این شهر را می‌دهند، اعلام می‌دارد که چنین اقدامی عملاً امکان پذیر نبوده و اقدام انجام شده توسط این افراد نیز خارج از چارچوب‌های قانونی است.

بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.

شایان ذکر است، هر گونه اطلاعات در خصوص پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند صرفاً از طریق روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید سهند اعلام می‌شود.

کد خبر 6079593

دیگر خبرها

  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ / روبات‌ها کاربردی می‌شوند
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی
  • فریب وعده‌های جابه‌جایی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نخورید
  • خبر خوش درباره طرح نهضت ملی مسکن
  • سربازان مشمول بخوانند
  • سال طلایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها/افزایش پوشش طرح به ۱۴ میلیون مشترک
  • تأمین ۱۲۰ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال
  • حجاب حافظ حریم افراد