Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره راهکارهای جبران عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان دبیرستانی در کلان‌شهرهایی که مدارس آنها به علت آلودگی هوا تعطیل شدند، اظهار کرد: در سنوات گذشته نیز آموزش و پرورش با تعطیلات ناخواسته‌ای روبه‌رو بود که امسال هم تکرار شد و به دلیل بدی آب و هوا و آلودگی هوا تعطیلی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانیان بیان کرد: این تعطیلی‌ها نباید به فرایند یاددهی و یادگیری لطمه بزند. زمان آموزش با توجه به محتوای کتاب درسی پیش‌بینی شده و در اختیار معلمان قرار گرفته است تا بتوانند به اهداف کتاب درسی دست پیدا کنند.

به گفته وی، قانونگذار یعنی شورای عالی آموزش و پرورش در ماده ۹۶ آیین‌نامه اجرایی مدارس به این موضوع اشاره و تاکید کرده است که اگر به دلیل شرایط اضطراری مدرسه تعطیل و باعث تغییر تقویم سالانه بشود، مدیر مدرسه باید به جبران عقب‌افتادگی اقدام کند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تعداد روزهای تعطیلی در شهرهای مختلف، متفاوت است. شرایط مدارس را نیز باید مدنظر قرار بدهیم، برخی دونوبته و برخی یک‌نوبته هستند. مدارس می‌توانند به اشکال مختلف از امکاناتی که دارند استفاده کنند، به عنوان مثال با اطلاع اولیاء، کلاس فوق برنامه برگزار کنند یا با اطلاع اداره آموزش و پرورش کلاس‌هایی در روزهای پنج‌شنبه تشکیل دهند.

وی اظهار کرد: مدیران مدارس تا پایان سال تحصیلی فرصت دارند عقب‌ماندگی‌های درسی را جبران کنند.

سلطانیان درباره وضعیت امتحانات دانش‌آموزان نیز گفت: طبق ماده ۳۷ آیین‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه، امتحانات نیمسال اول در دی‌ماه برگزار می‌شود. زمان و روزهای برگزاری امتحانات نیمسال اول در دی‌ماه در اختیار مدرسه و با هماهنگی اداره مربوطه تعیین می‌شود. شاهد بودیم که امتحانات نیمسال اول در شهر تهران با کمی تاخیر آغاز شد.

وی درباره ضرورت‌های تغییر تقویم آموزشی اظهار کرد: بازنگری در تقویم آموزشی بارها مطرح شده است. با توجه به این‌که کشور ما از اقلیم‌های آب و هوایی متفاوتی برخوردار است، باید کار کارشناسی روی این طرح انجام شود و اگر به جریان تعلیم و تربیت کمک می‌کند، این اتفاق بیفتد.

کد خبر 474191 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش آلودگی هوا مدرسه و مدارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آلودگی هوا مدرسه و مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست، روسای حوزه‌های اجرا و تصحیح و مسئولان حفاظت آزمون‌های نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ گفت: تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، مسیری برای پررنگ شدن تلاش دانش آموزان در دوران تحصیل است.

وی افزود: دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، امتحانات نهایی دارند و این تصمیم فراهم نمودن مسیری روشن برای دانش آموزانی است که در طول دوران تحصیل خود تلاش می‌کنند و نقش موسسات کنکوری را کمرنگ خواهد کرد.

رضایی با اشاره به کسب ۶ رتبه تک رقمی توسط دانش آموزان کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تصریح کرد: مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان دانشگا‌ها نشان داد که دانش آموزان مناطق محروم می‌توانند به دانشگاه خوب راه یابند و نشانه آن در نفرات برتر کنکور مشخص بود که تعداد زیادی از این نفرات از مناطق محروم بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تجهیز حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی شهرستان‌ها و مناطق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان گفت: تمامی امکانات آموزش و پرورش استان و نهاد‌های دولتی در اختیار آموزش و پرورش استان در راستای برگزاری امتحانات نهایی با حداکثر دقت است.

رضایی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری گفت: تاثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری نقش موثری در تحقق عدالت آموزشی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده