Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر هیئت رئیسه مجلس، اظهار داشت: در جلسه اخیر هیئت رئیسه مقرر شد تا به دلیل برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق، بودجه 99 ، مجلس در روزهای یکشنبه نوبت عصر جلسه علنی نداشته باشد.

اخبار سیاسی-  وی با بیان اینکه عدم برگزاری جلسات علنی بعدازظهر یکشنبه مجلس تا پایان سال ادامه خواهد داشت، افزود: مقرر شد تا درباره زمان برگزاری جلسات علنی پارلمان در سال جدید  در جلسات بعدی هیئت رئیسه تصمیم‌گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در رابطه با زمان بررسی بودجه سال 99 در پارلمان، بیان داشت: در صورتی که کمیسیون تلفیق بودجه گزارش خود را در موعد مقرر برای بررسی در جلسه علنی به هیئت‌رئیسه ارائه دهد، مجلس پیش از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه یعنی پیش از دهم بهمن بودجه را بررسی و تصویب می‌کند؛ اگر کمیسیون تلفیق، بودجه را با تأخیر به هیئت‌رئیسه ارائه دهد، بررسی بودجه پس از برگزاری انتخابات مجلس در دستور کار جلسات علنی قوه مقننه قرار می‌گیرد.

پیش از این جلسات علنی مجلس در روزهای یکشنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نوبت صبح برگزار می‌شد. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس بودجه 99 بودجه جلسات علنی مجلس بودجه 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار کرد: بر اساس اصلاحات آئین‌نامه داخلی مجلس قرار بود بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه مربوط به منابع، مصارف و احکام، دولت جداول را مبتنی بر بخش اول ارائه دهد، اما الان تفاوت زیادی بین اعداد و ارقام احکام با جداول وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: درباره موضوع ارز قرار بود مجلس جلسه‌ای برگزار کند که به دلیل اتفاقات اخیر به تأخیر افتاد؛ انتظار می‌رود جلسه فوق‌العاده‌ای در این مورد تشکیل شود. باید موضوع سیاست‌های ارزی تعیین تکلیف شود، چرا که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است.

در ادامه جلسه، محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: بخش دوم لایحه بودجه بر اساس بند (ب) ماده ۱۸۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد و کمیسیون تلفیق، صحن مجلس و حتی دولت نمی‌توانند احکام جدیدی را در جداول بیاورند. بر این اساس اگر تغییری درباره موضوع مالیات یا LPG در جداول لحاظ شده باشد، به معنای حکم جدید است که امکان طرح آن در بخش دوم لایحه بودجه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نمایندگان در پیشنهادات خود دقت داشته باشند و در کمیسیون تلفیق و همچنین در جریان بررسی بودجه در صحن مجلس، امکان طرح حکم جدید نیست. اگر دولت هم در بخش دوم لایحه بودجه حکم جدیدی آورده باشد، خلاف قانون عمل کرده و قابل طرح نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی بر اساس ماده ۱۸۲ آئین‌نامه، بخش اول لایحه بودجه یعنی منابع و مصارف را تصویب کرد که بعد از تأیید شورای نگهبان تبدیل به قانون و در اسفند ماه ابلاغ شد. بر این اساس دولت، کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی حق تغییر منابع و مصارف را ندارند، اما جابه‌جایی بین جداول امکان‌پذیر است.

وی درباره وضعیت بازار ارز هم گفت: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تأخیر افتاد، اما حتماً جلسه‌ای هفته آینده در این مورد برگزار خواهیم کرد.

منبع: مهر

tags # مجلس شورای اسلامی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۷۰۰ دادگاه برخط در خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت
  • مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار
  • احتمال بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از هفته آینده در مجلس
  • برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت رئیسه هیات ورزش دانش آموزی استان قم