Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر 4928 کارگر در استان دارای حقوق معوقه هستند که این رقم نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد کاهش داشته است.

بهروز اکرمی صبح امروز دوشنبه، در جلسه کمیسیون کارگری استان که با حضور مدیرکل سیاسی استانداری، فرماندار اراک، مدیران و مسئولین مربوطه در استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به یکی از مصوبات جلسه قبل این کمیسیون در خصوص تعیین تکلیف کارگرانی که به سن بازنشستگی رسیده اند و لزوم همکاری بیمه تامین اجتماعی استان در این راستا، بیان کرد: طبق گزارش مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی، تاکنون 64 نفر از کارگران شرکت آذرآب بازنشسته شده اند و اگر کارگر دیگری در شرایط بازنشستگی باشد، تامین اجتماعی آماده انجام امور اداری و بازنشستگی او هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در خصوص مطالبات کارگری اقدامات مناسبی توسط دستگاه های ذیربط و عضو کمیسسیون کارگری استان به انجام رسیده است، بیان کرد: در آذرماه سال گذشته، 288 ماه حقوق معوقه در استان وجود داشت که این آمار در آذرماه 98 به 159 ماه کاهش یافته است. این رقم نشانگر رشد خوب در این زمینه و پرداخت مطالبات کارگری است.

اکرمی تصریح کرد: جمع کارگرانی که در آذرماه 97 دارای حقوق معوقه بودند بالغ بر هشت هزار و 125 نفر بوده که در آذرماه 98 به 4 هزار و 928 نفر رسیده است و این امر نشان از کاهش مطالبات کارگری در استان دارد.

معاون استاندار مرکزی اظهار کرد: تعداد واحدهای تولیدی که حقوق معوقه داشتند از 74 واحد در آذرماه 97 به 41 در آذرماه 98 رسیده که نشانه حرکت واحدها به سمت رونق است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کارگر آذراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ کارگری در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در آستانه هفته کار و کارگر، جلسه ای با حضور ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد، دهقانی معاون سیاسی امنیتی فرماندار رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، و نمایندگان واحد‌های صنعتی درشهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به ۲۴ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان میبد، این شهرستان به نوعی یک شهرستان کارگری محسوب می‌شود.


علایی افزود: با همگرایی و هماهنگی که مسئولین و نمایندگان کارفرمایان واحد‌های صنعتی داشتند؛ برگزاری برنامه‌های مناسبی در این ایام برنامه ریزی شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی میبد گفت: در روز و هفته کار و کارگر در شهرستان میبد جشن بزرگ کارگری، برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات فوتبال کارگران، سرکشی به کارگران حادثه دیده، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر و تجلیل از کارگران و کارفرمایان را خواهیم داشت.


علایی افزود: کارگران و کارفرمایان واحد‌های صنعتی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و در سالی که مقام معظم رهبری، شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم قرار داده اند امیدواریم با ارج نهادن به زحمات کارگران و کارفرمایان در این هفته، در راستای تحقق این شعار بتوانیم قدمی را برداریم.


 

دیگر خبرها

  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • فوت ۱۵ کردستانی در حوادث کار
  • سیلاب جان ۳ نفر را در مسیر خاش - ایرانشهر گرفت
  • پیدا شدن جسد ۳ کارگر راه آهن در شهرستان خاش
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان